آمادگی دیار آفتاب برای پذیرش دولت سیزدهم/ معضل آلودگی، خواسته اصلی مردم شهرهای صنعتی استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ فرزاد محالث الائمه شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با آفتاب نیوز با محوریت سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی در 10 تیرماه با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر حضور مستقیم و بی تکلف در بین مردم سراسر کشور، اظهار داشت: در این راستا، دولت سیزدهم با حضور مستقیم و بدون تکلف در بین مردم در سراسر کشور تلاش کرده است. در اولین سال از تشکیل دولت، تقریباً از تمام استان ها بازدید شده و تنها سه استان باقی مانده است که دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری تا شهریور ماه (سال اول تشکیل دولت) تکمیل می شود.

وی هدف از این سفرهای استانی را دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف و بازدید از بسیاری از مسائل حل نشده و بررسی مشکلات مختلف استان ها عنوان کرد و گفت: در 10 تیرماه استان مرکزی میزبان ریاست جمهوری، هیئت دولت، روسا خواهد بود. سازمان ها و تعدادی از معاونان وزیر در واقع استان با برنامه ریزی های انجام شده آمادگی پذیرش این امر را دارد.

محلس الائمه گفت: این سفر دارای تدارکات قابل توجهی است و جلسات برنامه ریزی و هماهنگی از روزهای گذشته برگزار شده است به طوری که بیش از 300 نشست کارشناسی در حوزه های مختلف در استان برگزار شده است که در این راستا جلسات متعددی برگزار شده است. در نهاد ریاست جمهوری برگزار می شود.در آستانه نهایی شدن پیش نیازهای سفر، باید مقدمات دقیقی برای بهره مندی از این سفر فراهم شود.

وی در خصوص برنامه های تدارک دیده شده برای سفر ریاست جمهوری به استان در 10 تیرماه گفت: ابتدا از آیت الله رئیسی استقبال می شود، سپس در خمین حضور می یابند و تا آن زمان تشکیل مجمع عمومی رئیس جمهور در این شهرستان ترتیب داده شده است. و حتما بازدیدهایی خواهند داشت، سپس به مرکز استان برمی گردند و بازدید دارند، البته برخی از بازدیدها درگیر است و ما حتی از جزئیات آن اطلاعی نداریم، جمعه شب جلسه ای با حضور خواهند داشت. جمعی از نخبگان استان در نواحی مختلف و سپس ساعت 17:00 نشست مردمی رئیس جمهور با مردم اراک در ورزشگاه پنج مرداد برگزار می شود و پس از آن جلسه شورای اداری و نشست خبری تحلیلی در محل برگزار می شود. پایان سفر

استاندار مرکزی با اشاره به حضور برخی وزرا در شهرهای مختلف استان گفت: مهمترین موضوع در این سفر ارتباط مردم با دولت است تا بتوانند مطالبات خود را مطرح کنند در سطح اول نمایندگان ویژه رئیس جمهور در شهرستان ها حضور پیدا می کند، سامانه ارتباطی مردم با دولت در قالب سامانه صمد، راه دیگر ارتباط مردم با مسئولان دولتی است که حدود هزار نفر در این زمینه آموزش دیده اند و مردم می توانند درخواست های خود را مطرح کنند. با تماس با 111. همچنین 29 باجه برای خدمات رسانی وجود دارد که می توانند درخواست مردم را بپذیرند.

وی افزود: هیچ درخواستی بی پاسخ نخواهد ماند و به همه آنها رسیدگی خواهد شد. البته بعد از سفر کارهای گسترده ای در روستاها برای حل مشکلات مردم انجام می شود و امیدواریم بتوانیم در یک بازه زمانی معقول به خواسته های مردم پاسخ دهیم. .

محصل الائمه در خصوص یکی از مطالبات اصلی مردم در خصوص آلودگی هوای اراک گفت: موضوع آلودگی هوای اراک و شازند یک معضل قدیمی است و یک شبه به وجود نیامده و قطعا یک شبه قابل حل نیست و جدی است. باید برای رفع آن کار کرد، از طرفی نیروگاه شازند در جای اشتباهی ساخته شده و آلودگی آن به سمت مرکز استان در حال حرکت است و به عامل اصلی آلایندگی استان تبدیل شده است و باید سازوکار لازم برای آن ایجاد شود. برای رفع آلودگی آن البته در حال حاضر استفاده از سوخت گازوئیل در فصل زمستان اولویتی است که به تعادل برق و گاز کشور بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی با استفاده از سوخت گازوئیل در نیروگاه حرارتی شازند موافق نیستیم، گفت: تصمیم برای استفاده یا عدم استفاده از گازوئیل در اختیار استان نیست و این موضوع قطعا در حال حاضر امکان پذیر خواهد بود. فیلتر کردن نیروگاه امکان پذیر نیست اما می توان از نفت کوره کم سولفور برای کاهش آلودگی استفاده کرد و اگر شرکت یا فردی بتواند این سوخت را گوگردزدایی کند قطعا آن را می پذیریم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه یکی از مطالبات اصلی مردم شهرهای صنعتی استان بحث آلایندگی است، گفت: البته بخشی از آن مربوط به نیروگاه است زیرا عوامل آلاینده دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. و گفت: موضوع بررسی کلیات طرح کاهش آلودگی هوای اراک بسیار حائز اهمیت است که بخشی از وظایف وی بر جای مانده و در طول سفر قطعا این موضوعات مطرح و پیگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: در خصوص صنایع در لایه شهر صنعتی نیز در طول سفر پیشنهاداتی ارائه خواهد شد و امیدواریم به مصوبات خوبی برسیم صنایع مشکل دار استان که بخشی از این مشکلات ناشی از روند خصوصی سازی، مدیریت و مشکلات نقدینگی است قطعا در طول سفر مورد توجه قرار خواهد گرفت. مطرح شده است و در راستای حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از واردات کالاهای قابل تولید در کشور به عنوان رویکرد اصلی دولت حرکت خواهیم کرد.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم در سفر استان به جیب بری نمی پردازد، گفت: سیاست و اولویت دولت تکمیل پروژه های نیمه تمام است و قطعا بازدیدها و سفرها به استان از طریق تعیین پروژه های اولویت دار برای تکمیل و بهره مندی.» تلاش می شود پروژه ها با محدودیت زمانی، منابع مالی و نیروی انسانی تکمیل شوند و پروژه های با بیش از 50 درصد پیشرفت در استان شناسایی شده و قطعا در این سفر برجسته خواهند شد. تا بتوانند به سرعت منابع مالی لازم را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 200 میهمان در استان حضور دارند و در حال برنامه ریزی برای سفر هستند، گفت: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که قطعا نتیجه مثبت داشته باشد و حتی اگر وزرا در سفر باشند، نه، معاونان آنها در استان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید