هیولای آلودگی مردم شهر اراک را کشت/ فهرست آلودگی هوای اراک مشخص نیست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان عین القداتی رئیس شورای اسلامی شهر اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با انتقاد از سوختن سوخت نیروگاه حرارتی شازند و اثرات نامطلوب آن بر سلامت مردم اراک، تصریح کرد: به نمایندگی از مردم اراک اعلام می کنیم هیولای آلودگی هوا که باعث مرگ مردم اراک شده است. در چند سال گذشته هر روز در حال افزایش است با زنان، مردان و نوجوانان بیشتر نشان می دهیم.

وی ادامه داد: از جلساتی که منجر به تکرار استفاده از گازوئیل شد، بسیار ناراحت هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: باید تصمیم ویژه ای گرفته شود که شهر اراک، نماینده شهر ما یا مسئولان استان اعلام کنند که دیگر کاری از دست ما برنمی آید و استاندار، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها هستند. دردناک حرف زدن پس چه کسی باید پاسخگوی مردم شهر اراک باشد؟ کاری بکنید

وی اذعان داشت: می خواهیم صدای مردم مظلوم اراک قویتر از گذشته به گوش مقامات بالاتر برود چرا که اراک بیشترین آلودگی را دارد و مردم ما بیشترین آسیب را متحمل می شوند.

عین القداتی گفت: چند سالی است که بحث نیروگاه موازی مطرح است و اصرار داریم که در دستور کار قرار گیرد، البته ممکن است این روند طولانی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک بر شفاف سازی موضوع فهرست آلودگی هوای اراک تاکید کرد و خاطرنشان کرد: همچنان در موضوع آلودگی شهر اراک شفافیت نداریم و خواستار این هستیم که این موضوع انجام شود. باید برای مردم اراک شفاف سازی شود تا متوجه شرایط سایر آلاینده های شهر شوند اما متاسفانه علیرغم پیگیری های شورای شهر به این موضوع رسیدگی نشد.

وی اذعان داشت: از دریافت عوارض آلایندگی راضی نیستیم و اینکه این عوارض افزایش می یابد اصلا خوشحال کننده نیست، هنوز نمی دانم سهم عوارض آلایندگی شهر اراک چقدر است. فرم باید تنظیم شود.

عین القداتی تصریح کرد: باید بدانیم کدام صنایع آلاینده هستند یا آلایندگی آنها افزایش یافته است و از طرفی در میزان سوخت مصرفی نیروگاه شازند تردید وجود دارد و اختلاف دو برابری وجود دارد. تعداد اعلام شده از سوی شرکت پالایش و پخش و بررسی های دانشگاه اراک مورد نیاز است و پیگیری می کنیم که کدام اطلاعات و کدام مرجع صحیح تر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: 40 معدن در کریدور شرق به غرب اراک در حال فعالیت هستند و علاوه بر نیروگاه کارنمی کند، این معادن نیز برای منطقه و شهر اراک آلودگی ایجاد می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید