مشخص نیست عملکرد زیست‌محیطی در زمان اعلام فهرست واحدهای آلاینده/بازطراحی پارک‌های اراک در دستور کار


ساعت: 09:36
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881683

کریمی گفت: محیط زیست مرجع اعلام آلایندگی یا نبودن واحدهای صنعتی است اما معتقدیم کار محیط زیست شفاف نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا کریمی شهردار اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با بیان اینکه تحقق درآمد شهرداری اراک در سال گذشته بسیار خوب بوده است، گفت: در مقایسه با بودجه اولیه یک میلیارد و 230 میلیونی، شهرداری با دو اصلاحیه به بیش از یک میلیارد و 850 میلیون دست یافت و این نشان می دهد که ظرفیت بسیار خوبی در اراک وجود دارد. که با جذب سرمایه گذار می توان آن را تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد انضباط مالی و سلامت اداری یکی از سیاست های ماست و هیچ تعارفی نداریم، افزود: به اجرای بودجه امسال شهرداری خوشبین هستیم که قطعا اجرایی خواهد شد.


شهرداری اراک سال گذشته 400 میلیارد از عوارض آلایندگی درآمد داشته است

شهردار اراک ادامه داد: بخشی از درآمد شهرداری 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده است که دولت به عنوان سهم به شهرداری ها پرداخت می کند و امسال یک درصد به آن اضافه شده است که به صورت متمرکز در اختیار کشور است. این آلودگی است که سال گذشته به طور استثنایی حدود 400 میلیارد تومان بوده است، زیرا یکی از شرکت ها با پیگیری هایی که به یکباره انجام شد، چند سال سهم خود را پرداخت کرد.

کریمی با اشاره به استفاده شهرداری اراک از عوارض آلایندگی گفت: شهرداری بیش از این مبلغ برای رفع آلودگی و مبارزه با عواقب آن هزینه کرده است که خرید اتوبوس یکی از این موارد است چرا که حمل و نقل عمومی به پاکسازی هوا کمک می کند. در شهر.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز و پارک ها یکی از برنامه هایی است که شهرداری اراک در دستور کار قرار داده است، افزود: یکی دیگر از مشکلات هزینه ای تاثیر آلودگی در رینگ های اطراف اراک و تقاطع هایی است که بر اساس طرح طراحی شده است. برای کاهش آلودگی هوا در اراک مرکز شهر باید جابجا شود.


سهم شهر اراک از تاثیر آلودگی صنعتی نامشخص است

شهردار اراک با بیان اینکه در بحث تاثیر آلودگی بر شهرداری با اداره کل محیط زیست اختلاف نظر وجود دارد افزود: محیط زیست مرجع اعلام آلایندگی یا نبودن واحدهای صنعتی است اما معتقدیم که کار محیط زیست شفاف نیست، یعنی ممکن است مجتمع هایی وجود داشته باشند که آلودگی ایجاد کنند اما هنوز آنها را اعلام نکرده باشند.

کریمی تصریح کرد: واحدهای آلاینده ای که محیط زیست برای شهر اراک اعلام کرد عمدتاً کوره های آجرپزی و چند شرکت است که یکی از آنها آلومینیوم و یا کشتارگاهی است که آلایندگی چندانی ندارد. و حتی پتروشیمی هایی که غیرآلاینده اعلام می شوند نیز اطلاعی از نحوه بررسی آلایندگی آنها وجود ندارد و در کمیسیون تعیین سهم شهر اراک نماینده و ناظری نداریم و این موضوع جای تردید دارد.

وی تصریح کرد: سهم اراک از اثرات آلایندگی نیروگاه و پالایشگاه باید با توجه به جمعیت و با در نظر گرفتن بادهای غالبی که از نیروگاه به اراک می وزد در نظر گرفته شود، اما بیشترین سهم از اثرات آلودگی ناشی از این بلوک است. به شهرهای شازند و خنداب پرداخت می شود که منصفانه نیست و پاسخی به سوالات شهرداری اراک داده نمی شود.


در اراک مطالعاتی برای ایجاد دهکده سلامت در حال انجام است

کریمی با بیان اینکه در حال بازطراحی پارک‌های اراک هستیم، گفت: زیرساخت‌های مناسبی در پارک‌ها ایجاد نشده است، ضمن اینکه پارک‌ها باید مجهز به سیستم آبیاری قطره‌ای باشند و از نظر نور، سرویس‌های بهداشتی و دسترسی معلولان و معلولان از شرایط مناسب برخوردار باشند. مسن.

وی افزود: امسال پارک ماشین آلات شهرک صنعتی به عنوان پارک فرهنگ و هنر، پارک شقایق مصطفی خمینی به عنوان پارک سلامت و سالمندان و پارک انرژی و صنعت در انتهای هپکو بازآفرینی می شود.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: امسال در نظر داریم مطالعات راه اندازی دهکده سلامت در اراک را انجام دهیم زیرا یکی از مشکلات شهر اراک این است که اکثر مراکز درمانی، پزشکان و داروخانه ها در مرکز شهر قرار دارند و برخی از آنها باید از هسته مرکزی به خارج از شهر منتقل شود همچنین بحث انتقال انواع آلاینده ها و بحث شهرک سازی خودرو نیز پیگیری می شود.

شهردار اراک نیز با تاکید بر اینکه تورم موجود به شدت به شهرداری ها ضربه می زند اظهار داشت: یکی از نقاط آسیب پذیر شهرداری ها افزایش نرخ اجرای پروژه ها به دلیل تورم افسارگسیخته ای است که وجود دارد و افزایش قیمت. مصالح بخصوص سیمان و یراق آلات که شهرداری استفاده کننده اصلی آن است شهرداری بسیار کارآمد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید