توسعه شرکت های دانش بنیان؛ راه حل رونق اشتغال در ایران / افزایش تولید برای عبور از مشکلات اقتصادی نویدبخش است


ساعت: 08:29
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1816862

در گفتگو با نمایندگان مردم در مجلس مطرح شد؛

تعدادی از نمایندگان مجلس تقویت شرکت های دانش بنیان را راهکاری برای رونق اشتغال در ایران می دانند و می گویند: افزایش تولید نویدبخش رشد اقتصادی، کاهش تورم و غلبه بر مشکلات اقتصادی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با عصر هامون به مناسبت عید نوروز گفت:

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال جاری که به تولید نیز مربوط می شود، استفاده از شرکت های دانش بنیان و اشتغال است که حضرت آقا فرمودند تولید مهم است اما تولیدی که منجر به اشتغال شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه یکی از دغدغه های جدی کشور بیکاری جوانان است، افزود: با توجه به این مهم باید در مسیری که تولید می کنیم حرکت کنیم و اشتغال ایجاد می شود. “

به گفته وی، زمانی که تولید افزایش یابد، رشد اقتصادی رخ می دهد، تورم کاهش می یابد، بودجه دولتی تامین می شود و کشور به سمت اقتصاد پیشرفته رو به رشد پیش می رود.

شهریاری گفت: موضوع شرکت های دانش بنیان از نکات برجسته ویژه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و نامگذاری سال 1401 بود که بی شک می تواند کمک زیادی به رونق اشتغال کند.

وی ابراز امیدواری کرد دولت و مجلس به رفع موانع تولید کمک کنند تا با افزایش و تقویت این شرکت ها در جهت افزایش تولید و اشتغال گام های موثری در سال 1401 برداشته شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اقتدار نظام جمهوری اسلامی که مورد بحث مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت، افزود: دشمن ما به ویژه استکبار جهانی اعتراف کرد که اشتباهات بزرگی صورت گرفته و آنچه می خواهد مربوط به نظام است. جمهوری. «اسلام به دست نیامده و در حال شکست است.

وی در خصوص موضوع کرونا گفت: جامعه جوانان و پزشکان ایران با وجود مشکلات و تحریم هایی که وجود داشت، توانسته اند به خوبی وضعیت عروق کرونر کشور را مدیریت کرده و به معنای واقعی کلمه با این بیماری مقابله کنند.

تولید داخلی؛ حمایت از پول ملی و اشتغال پایدار

ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما با تبریک سال نو گفت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر با توجه به نیاز به تولید به موضوع اشتغال و تولید اشاره کردند. تولید

وی افزود: وقتی تولید شکل می گیرد، هم اشتغال و هم حمایت پایدار از ارزش پول ملی و رفاه اجتماعی و در نهایت رضایت اجتماعی و امنیت ملی پایدار را شامل می شود. به همین دلیل قرار بود رهبر انقلاب بر موضوع تولید و اشتغال تاکید کنند.

نماینده مردم سراوان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان فرصت های پنهان و آشکاری برای تولید دارد، ادامه داد: اگر به این توان توجه جدی داشته باشیم، نیاز به واردات کالاهای مربوط به مناطق گرمسیری را از بین می برد.

فاضلی گفت: پتانسیل نهفته در استان معادن بی نظیر آن در کشور است و شهرستان ها از این ظرفیت خدادادی بهره می برند.

ظرفیت نهفته سیستان و بلوچستان باید شکوفا شود

وی افزود: موارد زیر منشأ ظرفیت های پنهان و آشکار تولید و تجارت است. بنابراین نیاز به نیروی کار توانمند و آموزش دیده ای دارد که در همه حوزه های استان داریم و دانش پژوهان اشتغال ایجاد می کنند.

نماینده مردم سراوان ادامه داد: از دیگر ظرفیت های استان مرزهای آبی و خاکی و مرز مشترک با افغانستان و پاکستان است که می تواند پتانسیل خوبی در زمینه تجارت و تبادل کالا باشد. در نهایت باید توجه داشت که یکی از عوامل افزایش فوری و موثر قدرت اقتصادی جامعه در سطح ملی، موضوع رونق تجاری است.

وی گفت: در دو سال اخیر با تلاش نمایندگان مجلس و مسئولان محلی و کشوری اقداماتی از جمله گسترش گمرکات رسمی در سیستان و بلوچستان انجام شده است. تنها یک گمرک رسمی در استان میرجاوه وجود داشت که هم اکنون دو گمرک قبلی اضافه شده و گمرک ریمدان و گمرک کوهک سراوان با گردش مالی سالانه بالا یکی از گمرکات بسیار مناسب کشور است.

فاضلی افزود: با راه اندازی بازارچه ها و رونق تجارت فرامرزی به ویژه از طریق گمرکات رسمی، بحث تجارت در سیستان و بلوچستان شکل جدی تری به خود می گیرد و در نهایت موجب تحرک اشتغال و اقتصاد جامعه می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال 1401 همزمان با اوج رونق تجارت کشور، رفع تحریم ها و موفقیت های بزرگ برای مردم روستا و به فعلیت رسیدن ظرفیت ها باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید