تولید یکی از مولفه های اصلی اقتصاد پایدار است/ همچنین منجر به تولید اشتغال دانش بنیان و هدفمند می شود.


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1816974

شرفی گفت: تولید دانش بنیان باید به گونه ای باشد که هم هزینه ها در نظر گرفته شود و هم تولید درست و به موقع.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلامرضا شرفی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با یزدرسا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال جدید گفت: با توجه به رویکرد مقام معظم رهبری به مسائل مهم، آنها را ترک کردند. و آنها سال جدید را بر این اساس تعمید دادند.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک موضوع اصلی امروز مسئولان کشور مسائل اقتصادی است.

این کارشناس اقتصادی افزود: یکی از موضوعات مهم ما بحث تولید است و در واقع بحث حیاتی تولید یکی از مولفه های اصلی اقتصاد پایدار است.

شرفی افزود: به دلیل اینکه اقتصاد را بر روی محصولی متمرکز می کنیم که مستقل است، می توانیم از مزایا، زیرساخت ها و مواد اولیه داخلی استفاده کرده و آن را به بازار فروش ارزش افزوده برای آن تبدیل کنیم که بازار محلی و خود نیز هست. کفایت.» و همچنین بازار صادرات و دسترسی به بازار منطقه ای و جهانی.

وی با تاکید بر جایگاه تولید در اقتصاد پایدار، گفت: بعد از بحث تولید، موضوع مهم فروش و بازاریابی کالاهای تولیدی است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تولید دانش بنیان گفت: باید اطمینان حاصل کنیم که در تولید کمترین وابستگی را به دانش وارداتی داشته باشند و مبتنی بر دانش و علم روز باشند.

شرفی گفت: تولید دانش بنیان باید به گونه ای باشد که هم هزینه ها در نظر گرفته شود، هم تولید صحیح و به موقع و هم نزدیکی تولید به بازار مقصد لحاظ شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این چرخه فروش و مصرف باید به صورت منطقی با تولید مرتبط باشد تا بتوانیم محصولات متنوعی در استانداردهای مختلف برای سلایق مختلف مصرف کنندگان در کشور و سایر نقاط کشور داشته باشیم.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: قطعاً اگر تولید چنین مولفه هایی داشته باشد، این تولید نیز می تواند منجر به ایجاد اشتغال شود زیرا هدفمند و معقول بوده که هم آینده نگری و قیمت مناسب و هم چرخه فروش و مصرف را شامل می شود. «تولید باعث ایجاد اشتغال پایدار برای بازار اقتصادی کشور می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید