اقتصاد پایدار یعنی حذف رانت و صاحبخانه / استارت آپ ها در ایجاد اشتغال و کاهش توقعات دولت موثر هستند

ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793108

مراسم افتتاحیه هفته راه اندازی استان البرز امروز شنبه با همکاری موسسه پیشگام بسیج و دانشگاه علمی کاربردی قند کرج در سالن همایش های باشگاه میلاد کرج برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; مراسم افتتاحیه هفته آغازین استان البرز امروز شنبه با همکاری موسسه پیشگامان بسیج و دانشگاه علمی کاربردی قند کرج در سالن همایش های باشگاه میلاد کرج برگزار شد.

این رویداد به مدت 6 روز در هفته برگزار می شود و شامل بخش هایی برای استارت آپ های قرآن و عترت، استارتاپ های بیسکویت، خانه های هوشمند، اینترنت اشیا و تجارت الکترونیک، شکر و صنایع وابسته، غذا و پوشاک است.

2f2dde65 139f 4a6e aeed bfd92e3c7f67 خبر خاکستری

اقتصاد مقاومتی به معنای لغو رانت و آزادی است

فرمانده سپاه البرز گفت: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر شعارهای سال را حول محور اقتصاد برگزیده اند.

سردار علیرضا حیدرنیا افزود: رهبری اقتصاد را مشکل اول تدابیر هوشمندانه خود قرار داده اند و در این امر حکمتی وجود دارد چرا که راه برون رفت و کلید رهایی از مشکلاتی که گریبانگیر مردم است، اقتصاد است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا علاوه بر تحریم های سرکوبگرانه علیه مردم ایران، اماکن نظامی خود را به وزارت دارایی واگذار کرده است و این نشان می دهد که اقتصاد پاشنه آشیل مشکلات است، در بخشی دیگر گفت: البرز. استان .

حیدرنیا با تاکید بر اینکه باید در عرصه اقتصاد یک رستاخیز علمی انجام دهیم، گفت: باید از تمام توان خود برای درک خوبی ها استفاده کنیم، البته دولت انقلاب روی کار آمد و به ظرفیت و فرصت های جوانان نگاه کرد.

وی گفت: رویدادهای راه اندازی به دنبال حمایت از ایده های فناورانه و خلاقانه است و اقتصاد درون زا و قوی را به حرکت در می آورد، البته چنین برنامه هایی مقدمه ای برای دستیابی به اقتصاد قوی و در نهایت تحقق شعار رهبری قدرتمند ایران است. بودن.

حیدر افزود: شناسایی جوانان خلاق، فناور، نوآور و خوش بین از دیگر ثمرات رویدادهای استارت آپی است و می تواند ایده ها را به محصول تبدیل کند. تولیدکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمن قرار دارند و اقتصاد دانش بنیان اقتصاد مقاومتی را پیش خواهد برد. “بود.

وی با اشاره به اینکه عده ای از اقتصاد مقاومتی سوء استفاده می کنند و آن را نوعی ریاضت اقتصادی می دانند، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای نگاه به درون و استفاده از ظرفیت جوانان خواهد بود، یعنی اقتصاد قوی در برابر تکانه های خارجی مقاوم است. ” باش.

«اقتصاد نباید با بالا و پایین رفتن ارز مشکل داشته باشد، بلکه در واقع اقتصاد مقاومتی یعنی حذف دلالان، رانت خواهی و اشراف خواهی. ایجاد ساعت را تایید می کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت های بزرگ بیشتر انرژی خود را صرف حفظ اطلاعات می کنند، گفت: اگر در این زمینه بمانیم، دنیا منتظر ما نخواهد بود. ما باید یک محیط رقابتی برای جوانان فراهم کنیم که بتوانند ایده ها را به ثروت و تجارت تبدیل کنند. سرمایه گذاری کردند.

سردار حیدرنی رمز اعتلای بسیج را حضور در عرصه های مختلف جهادی می داند و می افزاید: تفکر بسیجی بن بست شکنی است و رهبری در 7 توصیه بیانیه گام دوم انقلاب اقتصادی را وسیله ای برای یک نوین اسلامی معرفی می کند. تمدن.” .

فرمانده سپاه البرز در پایان گفت: امروز کشور موفقی است که وابستگی خود به نفت و خام فروشی را کاهش می دهد. ایران جوانان خلاقی دارد که ایده های عملی زیادی دارند اما از آنها استفاده نمی کند، بنابراین تنها راه برون رفت از مشکلات سپردن به کار، هاوانا خواهد بود.

3744940c a272 4104 9766 3623e3871e84 خبر خاکستری

استارت آپ ها در ایجاد شغل و کاهش توقعات دولت موثر هستند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرج در مراسم افتتاحیه این رویداد گفت: در طول تجربه موفق برگزاری نمایشگاه در ثریا، حدود 40 طرح به مرحله سرمایه گذاری رسید و 12 طرح سرمایه گذاری برای تولید انبوه انجام شد.

حمداله جمشیدی ادامه داد: در هفته اول 6 رویداد تا روز پنجشنبه در سالن های سالن شهدای فلا برگزار می شود.

وی افزود: اگر حضور و همکاری مسئولان، سرمایه گذاران و مردم نباشد، ایده ها منجر به کارآفرینی نمی شود.

وی گفت: امروزه با وجود استارت آپ ها، دنیای کسب و کار دستخوش تحولی شگرف شده است.

جمشیدی گفت: این پتانسیل در دنیای تجارت جوانان را به این سمت سوق داده است.

وی ادامه داد: با وجود همه مشکلات و چالش های موجود در دنیای کسب و کار، استارت آپ ها همچنان این کسب و کار را اداره می کنند.

رئیس دانشگاه افزود: مهم ترین مزیت استارت آپ ها گسترش کار تیمی، پرورش نوآوری، افزایش اشتغال، سهولت راه اندازی است و اسنپ، تی پی سی و دیجی کالا از نمونه های موفق استارت آپ ها هستند.

جمشیدی گفت: مدت زمان استارت آپ ها سه سال است و بعد از این مدت تبدیل به شرکت می شوند و به تولید انبوه می رسند.

وی افزود: یکی از مهم ترین توانایی های استارت آپ ها حل مشکلات رایج کشور با ایده های علمی و دانش بنیان است.

رئیس جمهور ادامه داد: استارتاپ ها از فناوری های نوین استفاده می کنند و در حل بسیاری از مشکلات جامعه موثر هستند.

جمشیدی در پایان با بیان اینکه استارت آپ ها در ایجاد اشتغال و کاهش توقعات دولت و رشد اقتصادی موثر هستند، خاطرنشان کرد: با واقع بینی و به دور از شعار از استارت آپ ها حمایت کنیم تا رشد و توسعه پایدار در کشور اتفاق بیفتد. .

7d11a99c c8c2 4c9b ba4f 0ef8f4a3a2e9 خبر خاکستری

موسسه پیشگام بسیج برای تبدیل ایده ها به ثروت ایجاد شد

مسئول بسیج مهندسی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در این مراسم گفت: مؤسسه بسیج پیشگام به دستور مقام معظم رهبری برای تبدیل ایده به ثروت تأسیس شد.

حسین رجبی ادامه داد: ماموریت مهم این موسسه تهیه بانک اطلاعاتی سامانه های فناورانه و کمک به تجاری سازی این پروژه ها برای رفع نیازهای کشور است.

وی افزود: اولویت دوم موسسه پیشگام بسیج شناخت پیوند صنعت و دانشگاه است.

رئیس بسیج جامعه مهندسی استان گفت: در طرح صنعت گران مشکلات صنعت را شناسایی و با استفاده از جامعه نخبگان و بهترین ایده ها نسبت به رفع آنها اقدام کردیم.

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: تامین نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی از دیگر ماموریت های این مجموعه است چرا که ایده های دانش بنیان روند تولید را تسریع می کند.

dabd2ee4 3b1e 4111 bdb2 f0c1d9f2fd81 خبر خاکستری

ایده های استارت آپی می تواند مشکلات صنایع استان را حل کند

مدیرعامل شرکت آذین خودرو به حضار گفت: عشق، علاقه و انرژی خود را بعد از 75 سال از جوانان می گیرم.

رضا رضایی ادامه داد: قدرت هر کشوری به بازدارندگی آن کشور بستگی دارد، نیروهایی مانند بسیج و سپاه که همیشه در صحنه بوده اند.

وی ادامه داد: اولین انقلاب صنعتی که 110 سال به طول انجامید با تولید بخار متحول شد.

وی گفت: انقلاب صنعتی دوم که 80 سال به طول انجامید، جهان را با اختراعات و نوآوری ها با تولید برق متحول کرد.

رضایی افزود: انقلاب صنعتی سوم 36 سال به طول انجامید که به انقلاب دیجیتال معروف شد و برای دومین بار تغییراتی را در جهان ایجاد کرد.

وی گفت: انقلاب صنعتی چهارم در جهان بسیار پرتلاطم و متحول بود و ایده های نوپا و فناورانه در این دوره باعث تحول در دنیای تجارت شد.

این کارمند ادامه داد: کارآفرینی با خلاقیت و نوآوری از خانواده شروع می شود و سن 2 تا 7 سالگی در آموزش کودکان به کارآفرینان بسیار موثر است.

رضایی با بیان اینکه زیرساخت های اصلی صنعت در کشور فراهم نیست و متناسب با ظرفیت تولید نیست، گفت: دولت باید زیرساخت هایی را برای پرورش فکر در جامعه فراهم کند تا محصول نهایی با کیفیت و ارزان به دست مصرف کننده برسد. .

وی افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی مدرک مدار و مراکز محدود آنها مهارت محور هستند، بنابراین هر چقدر هم که پست باشیم و دیرتر بر موج تحول اقتصادی سوار شویم، از دنیا عقب هستیم و باید به دنیا تکیه کنیم تا نیازها را برآورده کند.»

مدیرعامل شرکت آذین خودرو ادامه داد: اینترنت اشیا و هوش مصنوعی دنیا را متحول کرده است و کشورهای پیشرفته از این دو فناوری در صنایع خود استفاده می کنند اما در کشور ما هنوز این مهم محقق نشده و تنها در حوزه فناوری نانو با کشورهای پیشرفته است. ما در سطح جهانی هستیم که موفقیت بزرگی است.

رضایی گفت: استارت آپ ها در کنار شرکت ها با این دانش که اگر مکمل یکدیگر باشند، تحول شگرفی در اقتصاد ایجاد می شود، گفت: توسعه اقتصادی از تولید عبور می کند و رونق تولید نیاز به حمایت دارد، اما همچنان باقی می مانند. کشور.» باقی ماند.

وی با بیان اینکه پول رمز موفقیت نیست، گفت: کلید موفقیت شما جوانان خلاقیت، عقلانیت، اعتماد به نفس و نوآوری است. مهم نیست که شرکت یا کسب و کار چقدر بزرگ است، استارت آپ های زیادی بودند که شرکت های بزرگ را نابود کردند.

وی ادامه داد: اگر برنامه ریزی موثر و درستی داشته باشیم و برای پیشرفت در صنعت متناسب با دنیا باید با جریان علم و دانش همراه باشیم، می توانیم جایگاه اقتصادی بهتری داشته باشیم.

رضایی گفت: رشد باید با ثبات اقتصادی اتفاق بیفتد و مقام معظم رهبری در سال های اخیر در شعار سال به این موضوع اشاره کردند اما متاسفانه هنوز در عمل شاهد آن نبوده ایم. شعار باید به شعور و عمل تبدیل شود که رشد و شکوفایی را به همراه داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: کنترل تورم، عدم کاهش ارزش پول، برقراری ارتباط موثر با دنیا با حفظ ایدئولوژی و نگاه می تواند در رشد و توسعه اقتصادی موثر باشد چرا که رشد بنگاه های دانش بنیان باعث ایجاد انقلابی در استارت آپ ها می شود. ارتباط بین دو مهم این هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی در خاتمه با بیان اینکه صنایع باید نیازهای فناورانه خود را از دانش بنیان تامین کنند، خاطرنشان کرد: صنایع کرج درگیر مشکلات عدیده ای هستند و باید این مشکلات در فرآیند علمی و با ایده شروع شود.

e0b3b863 baec 47cf 862c b0874b85a833 خبر خاکستری

دانشگاه ها باید بعد از آموزش، پژوهش و کارآفرینی به مسئولیت اجتماعی برسند

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در این مراسم گفت: دانشگاه های کشور در حال گذر از نسل چهارم هستند و به سمت صنعتی شدن پیش می روند.

محمدحسین موسی زاده ادامه داد: دانشگاه ها باید بعد از آموزش، پژوهش، کارآفرینی به مسئولیت اجتماعی برسند.

وی افزود: دانشگاه ها باید در این مدت مسئولیت اجتماعی را برای خود تعریف کنند و متناسب با آن نیاز جامعه را برطرف کنند، به عنوان مثال دانشگاه علمی کاربردی قند چه اقداماتی برای مردم کرج انجام داده است؟ آیا توانستید مردم این شهر را ثروتمند کنید؟

این مسئول تصریح کرد: دانشگاه ها باید دانشجوی کارآفرین تربیت کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

موسی زاده گفت: 10 هزار استارت آپ، 6 هزار و 100 شرکت دانش بنیان، 49 پارک علم و فناوری، 224 مرکز رشد، هزار و 400 نشریه علم و فناوری، 400 انجمن علمی در کشور داریم. ما با این مجموعه عظیم علم برای مردم چه کرده ایم؟

وی ادامه داد: این استارت آپ ها وظیفه اجتماعی مردم کرج را بر عهده دارند و مشکلات مردم کرج باید از منظر علمی مورد توجه قرار گیرد و در قالب استارت آپ حل شود.

این مسئول تاکید کرد: همه مردم باید به فکر مشکلات کرج باشند و در شرکت های نوپا حضور داشته باشند. البته استارتاپ ها باید با این نگاه شکل بگیرند و تا پایان این هفته استارتاپ ها بتوانند تا حد زیادی مشکلات مردم کرج را حل کنند.

موسی زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: استارتاپ یعنی حل مشکلات قدیمی یک مجموعه به شیوه مدرن و با تفکر جدید که منجر به خلاقیت و در نهایت موفقیت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید