کاهش فروش زمین و تعریف منابع درآمدی جدید برای شهرداری کرمان / اصلاح ساختاری بودجه و کاهش هزینه های غیر ضروری


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1835970

به مناسبت هفته شوراها میزگردی با حضور سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به منظور بررسی ارائه 9 ماهه این شورا در تحریریه پایگاه خبری راه آرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پایگاه خبری راه آرمان به مناسبت هفته شورا میزبان سه تن از اعضای شورای شهر کرمان بود. محمود بابایی نایب رئیس شورای شهر، محمد امینی زاده رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر و محمدرضا کامساری سخنگوی شورای شهر در جلسه ای یک ساعته به بررسی 9 ماهه شورای ششم پرداختند.

محمود بابایی نایب رئیس شورای شهر کرمان در ابتدا گفت: شورای شهر مظهر واقعی مشارکت مردم در حکمرانی و حضور مستقیم آنها در اداره امور شهری و روستایی است.


وی ادامه داد: رشد مشارکت مردمی امری از بالا نیست و نظام جمهوری اسلامی از بدو تاسیس به این موضوع توجه ویژه ای داشته است تا مشارکت مردم هر روز افزایش یابد و در عرصه های مختلف این موضوع تکرار می شود. حضور و مشارکت مردم در انتخابات نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و حتی ریاست جمهوری این نگرش از ابتدای انقلاب با برگزاری همه پرسی های جدی وجود داشته است.


خبر خاکستری






نقش اصلی در مدیریت انقلاب اسلامی بر عهده مردم است


نایب رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه مردم در اداره انقلاب اسلامی نقش اساسی دارند، گفت: می بینیم که در حکومت جزئی شهری مردم می توانند با اعمال صدای خود مداخله کنند و حوادث را کنترل کنند.


بابایی افزود: می توان گفت حتی مشارکت مردم و نقش اجرایی آنها در تعیین اعضای شورای شهر موثرترین نوع مشارکت است چرا که این اعضا شهردار را انتخاب می کنند که ارتباط مستقیمی با زندگی مردم داشته باشد. نشان دهنده جایگاه بالای شورای شهر در زندگی مردم است.


وی با تاکید بر جایگاه ویژه شورای شهر در بین مردم گفت: تلاش اعضای شورای شهر در راستای خدمت به مردم و افزایش اعتماد به نظام است، لذا آنچه انجام می شود موجب مردمی شدن دولت و مردم سالاری دینی می شود. «زندگی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جاهای مختلف مشهود است.



شورای شهر نهادی برای سیاست گذاری است نه اجرا


بابایی با بیان اینکه شورای شهر یک سیاستمدار است نه مجری، تاکید کرد: جایگاهی که به حق برای شورای شهر در نظر گرفته شده است. این سیاست گذاری است، بنابراین ما با مشورت کامل با کارشناسانی که در ابعاد مختلف شهر اعم از عمرانی، زیرساختی و شهرسازی، فنی و فرهنگی اجتماعی صاحب نظر هستند، سیاست گذاری را برای شهر انجام می دهیم.


وی گفت: گاهی مردم نسبت به قوه مجریه تردید دارند. مردم انتظار دارند شورا تصمیم بگیرد که این درست نیست.




نایب رئیس شورای شهر به سیاست های دیگر اشاره کرد و گفت: سیاست گذاری برنامه راهبردی دارد. گاهی اوقات شاهد ابعاد کوتاه مدتی هستیم که نیازهای شهرمان را در دو دسته سریع و دیرهنگام برآورده می کند که خیلی سریع می توان به آنها پاسخ داد.«بیشتر برنامه ها برای مشاوره در میان مدت و بلندمدت طراحی شده اند.


بابایی تاکید کرد: تمرکز تنها بر سیاست‌های بازگشت سریع می‌تواند تاثیرات فوری بر زندگی مردم داشته باشد، اما گاهی اوقات انتظار در نظر گرفتن سیاست‌های کلان برای یک منطقه، برای یک شهر، غیرمنطقی است. زندگی

در ادامه محمد امینی زاده، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر کرمان، ارائه 9 ماهه شورا را مثبت و قابل توجه خواند و گفت: .



اعضای شورای ششم بدون هزینه اضافی انتخاباتی وارد شورا شدند

وی به الگوی جدید در قالب ورود اعضای شورای شهر کرمان به شورا اشاره کرد و گفت: گروهی با حداقل هزینه، پایبندی به یک سری اعتقادات بدون پرداخت هزینه اضافی، تعدادی مومن و افرادی که از آن حمایت نمی کنند وارد انتخابات شدند. جریان های قدرت در کرمان به شورا می پیوندند.


خبر خاکستری





وی به یکی از ویژگی های متفاوت شورا اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف شورا الگوسازی برای انتخاب شهردار بود چرا که مهمترین و موثرترین نمایندگی شورا در 4 سال انتخابات شهردار اجرای آن است. سیاست های مصوب.» دوره نیز مدلی است که حرفی برای گفتن دارد.

روش جدید انتخاب شهردار برای اولین بار به الگویی زنده برای کرمان تبدیل شده است


امینی با بیان اینکه 140 نفر برای این سمت ثبت نام کرده اند، گفت: در ابتدا 40، سپس 20 و در نهایت 6 نفر به تایید نهایی رسیدند که برنامه های خود را ارائه کردند و شهردار فعلی با رای قاطع انتخاب شد و طرح ها تبدیل شده است. الگویی زنده از نحوه انتخاب شهردار


وی با اشاره به تدوین سند راهبرد 4 ساله شورای ششم تصریح کرد: به منظور ترسیم چشم انداز 4 ساله جلسات فشرده ای با حضور اعضای شورا تشکیل شد که عضویت مشترک به عنوان یک شعار 4 ساله تدوین شد. و استراتژی



توجه به مطالبات رسانه ها از اولویت های این شورا است


وی با بیان اینکه اهمیت و نقش رسانه بر خلاف جلسات قبلی شورا بسیار مهم است، گفت: اواسط اردیبهشت ماه نیز برگزار می شود زیرا احترام و توجه به نظرات مردم از اصولی است که ما به آن پایبند هستیم. شورا.



انصاف در ارائه خدمات شهری از اصول شورای ششم است

وی بحث نابرابری های منطقه ای بین شهرداری های شهر کرمان را یکی از حساس ترین اتفاقات مدنظر شورا دانست و گفت: اعمال عدالت برای خدمات در مناطق شهری در ارائه 9 ماهه و حجم خدمات ارائه شده در شهر بسیار مشهود است. شورای ششم برای نوعی عدالت بسیار مؤثر بود. منطقه ای از شهر بسازید و از تمام نقاط شهر بهره مند شوید.


عضوکمیسیون حقوقی شورای شهر با اشاره و تشریح مهمترین موضوع شهرداری ها و شوراها که زمان سیاست گذاری برای آن چالش است، محدودیت منابع مالی اشاره و تشریح کرد: یکی از مواردی که اعضای شورای شهر هزینه زیادی بر آن گذاشتند. زمان اصلاح بودجه است



اصلاح ساختاری بودجه و کاهش هزینه های غیرضروری

امینی زاده تاکید کرد: برای اصلاح بودجه ساختاری، افزایش درآمدها، ایجاد منابع درآمدی جدید مدنظر قرار گرفتند و از سوی دیگر هزینه هایی که نیاز نبود، موضوع کاهش هزینه ها به آنها ضمیمه شد. رویدادهای اصلاحات ساختاری در این مورد، خود بودجه بود.


کاهش فروش زمین و شناسایی منابع جدید درآمد برای شهرداری



وی تاکید کرد: تبصره های بودجه تذکرات قوی و سیاست گذاری بود که در بودجه سال 1401 شهرداری حدود 25 عنوان مطرح شد و تلاش کردیم همچنان درآمدهای پایدار را جذب کنیم.

امینی زاده مهم ترین وابستگی بودجه شهرداری کرمان را ناشی از فروش زمین دانست و گفت: در سال های گذشته حدود 23.9 درصد بودجه شهرداری کرمان از محل فروش زمین دریافت می شد و درآمدهای ما در واقع از محل فروش زمین است که این میزان است. نوعی خام فروشی شد


وی اذعان داشت: درآمد ما از فروش زمین به 4 تا 5 درصد کاهش یافت و منابع جدیدی نیاز بود تا شهرداری بتواند از منابعی که اصلاً به آنها توجه نمی کرد مانند اوراق مشارکت یا گرفتن درآمد کسب کند. تسهیلات از بانک ها برو.



خرید 25 اتوبوس جدید برای توسعه حمل و نقل عمومی


امینی زاده اذعان داشت: در بحث حمل و نقل عمومی که یکی از اولویت های مهم است، 25 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شد که امسال به ناوگان اضافه می شود.


وی با بیان اینکه برخی شهرستان ها دارای مراکز تحقیقاتی هستند و متاسفانه در کرمان وجود ندارد، افزود: اکنون که شورا راه اندازی این مرکز را کلید زده است، رسانه ها باید به طور جدی خواستار راه اندازی این مرکز توسط دولت باشند.


امینی زاده موضوع شفافیت را یکی از محورهای اصلی و راهبردی شورا برشمرد و گفت: شفافیت در بحث تعادل منافع نیروی انتظامی است چرا که به عنوان یکی از مهم ترین موضوعاتی که می تواند اقتصاد را تحت تاثیر قرار دهد، مصوب شد. شورا و پیگیری های لازم در حال انجام است، «خب اتفاقات خوبی در این زمینه خواهد افتاد، این مصوبه یکی از اولین و کامل ترین مصوباتی است که در کشور گرفته شده است.



حضور در عرصه شوراها در محلات و انجام فعالیت با نظر مردم

امینی زاده ارتباط مستمر با بدن انسان را از زوایای خوب این شورا عنوان کرد و گفت: توجه به موضوع محله مرکزی مورد توجه شورا است و با بازدیدهای میدانی و هفتگی اعضا سعی در انجام امور مدنی، اجتماعی و فرهنگی دارند. فعالیت ها به مردم در قوه مجریه.


وی تاکید کرد: تاکنون 9 جلسه بخشداری در 9 محله کرمان در این 9 ماه برگزار شده که این نیز اهمیت ارتباط مستمر با مردم را نشان می دهد.



تصویب طلبکاران شهرداری در دوره های گذشته شورای شهر


محمدرضا کامساری، سخنگوی شورای شهر کرمان، حل مشکلات شهرداری را یکی از مهمترین مشکلات عنوان کرد و گفت: مشکل طلبکاران پیش روی شهرداری یکی از چالش هایی بود که توانستیم حل کنیم. تعدادی طلبکار 20.30 ساله بودند که «که در این مدت توسط هیئت تعیین تکلیف می شود و با حکم قضایی ماهانه پرداخت می شود.


وی گفت: نگرش نسبت به طلبکاران می تواند مانند جلسات قبلی شورا باشد تا ریشه کن شود.


کامساری بیان کرد: این شورا به تصمیمات کارشناسان چه در پروژه های پیشرو و چه در گذشته نگاه می کند، به ویژه در پروژه های شهری که متاسفانه در برخی موارد صرفاً به خاطر مدیر پروژه های بالادستی در شهر اتخاذ می شود. یا برخی پروژه ها را مسدود کنید.


(1) خبر خاکستری






شورا در اجرای پروژه های شهری به فکر مردم است نه کار دهان پرکردن


وی تاکید کرد: در حال حاضر بر اساس اقتصاد و رفاه مردم تصمیم گیری می شود که یکی از این تصمیمات پروژه چهارراه غیر مسطح شهید زنگی آبادی است که بسیاری معتقدند در صورتی که شورا متوقف شده است. شورا باید تصمیم بگیرد که چه زمانی 200 یا 100 میلیارد پول پول مردم برای یک پروژه خرج می شود.


رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهرداری کرمان توجه به ظرفیت های تاریخی شهر کرمان در حوزه گردشگری را یکی از مهمترین اولویت های این شورا برشمرد و تصریح کرد:
باید برای جذب گردشگر استفاده شود و شورا به دنبال ایجاد سایت های مناسب بر اساس برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت است.


وی تمرکز بر بررسی استان در کمیته های تخصصی را نگاه راهبردی عنوان کرد و گفت: با حمایت قوی تر و تخصصی تر.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید