شهرداری اراک برخی منابع درآمدی را نادیده می گیرد

ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779103

خسروانی گفت: بی توجهی شهرداری به برخی منابع درآمدی که حق شهر است یکی از نقاط ضعف بودجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; عباس خسروانی در جلسه علنی این هفته شورای اسلامی شهر اراک، با اشاره به اینکه شهرداری موظف است بر اساس ماده 71 قانون شهرداری، هر شش ماه یکبار صورت جامع درآمدها و هزینه های خود را که به تصویب شورای اسلامی شهر می رسد، منتشر کند. اراک.اراک. ، گفت: در کمیته برنامه و بودجه سعی کردیم هر ماه طی جلسات متعددی گزارش بودجه شهرداری را کنترل کنیم و اصرار بر ارائه گزارش 6 ماهه داشتیم تا شهرداری این گزارش را تا قبل از 15 مهرماه برای بررسی و تصویب به شورا ارسال کند.

وی تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده، گزارش به شورا ارسال و طی جلساتی کلیات گزارش در ردیف درآمد و هزینه برای تصویب در صحن علنی قرار گرفت.

خسروانی گفت: بررسی گزارش 6 ماهه از چند جهت برای اعضای شورا حائز اهمیت بود، یکی شناسایی نقاط ضعف بودجه و اصلاح آن در ماه های آینده و کسب تجربه برای بودجه 1401 که باید از طریق مشترک شروع به کار کرد. کمیسیون در حدود دو ماه.

وی افزود: در بررسی کلیات از گزارش بودجه 6 ماهه هزار و 400 نقطه ضعف وجود دارد که شهرداری باید با مساعدت شورا برنامه اصلاحی ارائه کند. مثلاً سهم سرمایه گذاری ها در بودجه صفر است. در شهرستان جذب سرمایه گذاری و تعریف پروژه ها با مشارکت است بنابراین این وضعیت اصلا مورد قبول شورا نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه دومین بند گزارش بودجه اتکای شهرداری به درآمدهای ناپایدار و بی توجهی به درآمدهای پایدار است، افزود: با هر تغییر کوچکی می توان درآمدهای ناپایدار را از سبد درآمدی شهرداری حذف کرد. از دیگر ضعف های بودجه می توان به کاهش شدید درآمدهای حاصل از پروانه های ساختمانی و اتکای شدید به درآمد کمیسیون بر اساس ماده 100 اشاره کرد.

خسروانی خاطرنشان کرد: نکته مهم بعدی در گزارش بودجه، صفر بودن پیشرفت برخی پروژه های عمرانی و برخی ردیف هایی است که در بودجه دیده می شود اما پیشرفته نیستند، باید در اصلاحیه بودجه شهرداری تعریف شود.

وی افزود: علاوه بر این، شهرداری از برخی منابع درآمدی که حق شهر است مانند درآمد شرکت های آلاینده شهر و حتی خودروهای آلاینده، ظرفیت درآمدزایی برخی سازمان ها مانند سازمان مدنی، تعقیب قضایی بی توجهی می کند. اخذ عوارض توسط برخی از بدهکاران کلان. «آنها نیز درآمدهای حاصل از جرم رانندگی را که قانوناً در اختیار شهرداری است، اما هیچ نظارتی و غیره ندارد، یکی از نقاط ضعف بودجه است.

خسروانی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اراک در پایان خاطرنشان کرد: با انتشار گزارش بودجه 6 ماهه که کار ارزشمندی خواهد بود، مردم و رسانه ها باید ما را در افزایش درآمدهای پایدار شهری از طریق تقاضا و اطلاع رسانی یاری کنند. ارسال پیشنهادات به شورا برای کمک به بهبود بودجه شهرداری.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید