منابع حذف 4200 تومان باید برای کاهش هزینه های درمان هزینه شود


ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819180

نامه درخواست مقامات بهداشتی به رئیس سازمان نظام پزشکی؛

در نامه به اعضای مجمع عمومی و روسای نظام پزشکی کشور به رئیس کل نظام پزشکی پیشنهاد می شود: بخشی از وجوه دریافتی از حذف 4200 تومان باید صرف کاهش تعداد افراد شود. هزینه های درمان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در نامه اعضای مجمع عمومی و روسای سازمان نظام پزشکی کشور به رئیس کل نظام پزشکی با اعلام حمایت از پیگیری رئیس کل نظام پزشکی پیشنهاد شده است:

حسین کرم پور رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی هرمزگان گفت: این نامه با امضای بیش از 200 نفر از اعضای مجمع عمومی و روسای سازمان نظام پزشکی کشور و همچنین نویسندگان نامه ضمن حمایت از درخواست یک خدمات پزشکی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور شدند که در ادامه متن کامل نامه آمده است.

ضمن تبریک سال نو با اعلام حمایت همه جانبه از اقدام ارزشمند جنابعالی در خصوص درخواست بازنگری در تعرفه پزشکی؛ برای مستندسازی موقعیت سازمان در این زمینه، لطفاً موارد زیر را دنبال کنید:

همانطور که می دانید در قانون 1401 ارز 4200 تومانی لغو شد و به زودی هزینه های سرسام آور ارز و ریال ناشی از تورم کمر نظام پزشکی کشور را خواهد شکست.

در شرایطی که تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1401 با قیمت واقعی خدمات فاصله دارد، پیش بینی می شود بخشی از وجوه دریافتی از محل حذف 4200 تومان صرف درمان و افزایش سرانه شود. درمان، برداشتن و انجام 90٪ در بیمارستان).

اینجانب امضاء کنندگان ذیل، اعضای مجمع عمومی و روسای سازمان نظام پزشکی کشور حضور جنابعالی را درخواست می نماییم:

1- دستور دهید هنجار واقعی خدمات تشخیصی-درمانی-دارویی-توانبخشی که به صورت کاملا علمی و بر اساس اطلاعات واقعی از سازمان نظام پزشکی استخراج می شود، طبق قانون به ترتیب اعلام شود. ارائه مبنای علمی و قانونی برای تعیین تعرفه ها.

2. طبق قانون 70. هزینه های درمان سرپایی باید توسط بیمه های اصلی تامین شود و پرداخت از جیب مردم تا 30 درصد کاهش یابد. قانون بودجه امسال نیز به این سازمان ها اجازه می دهد تا مابه التفاوت تعرفه دولتی و خصوصی را پوشش دهند. از سیاستمداران کشور بخواهید بخشی از درآمد آزادسازی نرخ ارز را برای تامین هزینه درمان بین شرکت های بیمه تقسیم کنند.

جامعه پزشکی یقیناً برای شفاف سازی سرعت واقعی خدمات پزشکی و کاهش پرداخت از جیب خود آماده حمایت از هر گونه اقدام جناب عالی خواهد بود.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید