آقای رئیس جمهور! حذف ارز 4200 تنی آدرس اشتباهی است، هزینه های دولت را کاهش دهید

آقای رئیس جمهور!  حذف ارز 4200 تنی آدرس اشتباه است، هزینه های دولت را کاهش دهید

روز جدید : تصمیم گیری برای افزایش نرخ ارز و سپس ایجاد نرخ جدید دلار که صرفا در اختیار دولت است به منظور افزایش قیمت انرژی و کالاهای اساسی اقدامی ساده و پیش پا افتاده است. از طرف همه. او در دولت منصب دارد و نیازی به دانش اقتصادی ندارد.

از بدو آغاز به کار دولت سیزدهم، مسئولان اقتصادی این دولت به ریاست ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه که در سالهای افزایش نجومی درآمدهای نفتی مسئولیت وزارت نفت را بر عهده داشتند، یعنی. دولت احمدی نژاد همراه با یک تیم رسانه ای که طرفدارانی دارد. همدستان آنها زمزمه حذف یارانه های پنهان را می کنند.

آنها هر بار ارقام بسیار بزرگ و شگفت انگیزی از حجم این یارانه های پنهان ارائه می دهند. یارانه هایی که در مقایسه با افزایش نجومی قیمت کالاهای اساسی، چند برابر شدن قیمت تمام مواد غذایی، قیمت خدمات و اجاره بها، گستردگی لوازم خانگی و قیمت خودروهای مونتاژی داخلی، برنج، حبوبات، میوه و سبزیجات، تاثیری در زندگی هیچ ایرانی مشاهده نشده است.

فشار ویرانگر این افزایش قیمت، درصد بسیار بالایی از خانوارهای ایرانی از جمله طبقه متوسط ​​را به زیر خط فقر رسانده و کار به جایی رسیده است که وزیر کار و تعاون، آقای رئیسی، علیرغم دریافت دستمزد. … انواع مزایای کارگری بیانگر نارضایتی از معیشت آنهاست.

متأسفانه وزرای اقتصادی دولت آقای رئیسی یا به دلیل بی تجربگی و کم اطلاعی خود و یا به دلایل شناخته شده دیگر، آدرس اشتباهی را برای مقابله با مشکلات عظیم اقتصادی و فشار معیشتی عظیم بر بخش عمده ای از مردم به ایشان می دهند. جمعیت

چرا اشتباه؟ به جای انگشت گذاشتن به ریشه این مشکلات که وجود ردیف های بسیار سنگین هزینه های مرتبط با نهادها و بنیادها و نهادهای غیر مرتبط با اولویت های امروز اقتصاد کشور و کاهش فقر در جامعه و یا حداقل توجه به نیاز به کاهش است. دولت، سازمان ها را لغو کند. به موازات آن کاهش هزینه های تشریفاتی و غیرضروری یا ایجاد انضباط مالی در کل ساختار سازمان دولتی و یا نشان دادن نام هزینه های سنگین و گستردگی بیش از حد دستگاه های اجرایی قوه مقننه و حقوق بالای دریافت کنندگان یا نمایندگان محترم مجلس می خواهند کاهش یابد. تعداد جلسات مردمی که بر اساس برخی گزارش ها در هر ساعت ده ها میلیون برای مردم و کشور هزینه دارد و همچنین هزینه های سنگینی که صرف سفرهای داخلی و خارجی و سایر هزینه های شخصی ۲۹۰ نماینده مجلس و صدها مدیر و کارمند می شود. کار در ساختار اداری مجلس و صرف این هزینه ها هیچ منطق و تناسبی با شرایطی که کشور تحت فشار تحریم های اقتصادی آمریکا قرار دارد وجود ندارد و میزان این هزینه ها یکی از عوامل اصلی کسر بودجه های سالانه کشور است. به عنوان رهبران اقتصادی دولت های گذشته چشمان خود را به روی این فاکتورها بستند آنها همه تقصیرها را به گردن ارز 4200 تومانی تخصیص یافته برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می اندازند که در زمان تصویب به عاملی برای ایجاد شوک شدید به بازار ارز و افزایش تورم در کشور تبدیل شده بود.

بنابراین ساده ترین و مستقیم ترین راه حل یعنی دست درازی به جیب مردم و سر و صدا کردن درباره موضوعی خیالی به نام یارانه های پنهان که اصلا وجود ندارد، زمینه روانی حذف این ارز ترجیحی و ایجاد شوک های جدید ارزی را کاهش می دهد. بازار دوباره قدرت خرید ریالی بیشتر، افزایش حجم نقدینگی بدون حمایت، رشد مخرب پایه پولی و افزایش شدید قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی که اثرات زنجیره ای مخربی بر قیمت همه کالاها و کالاها خواهد داشت. او پیش بینی کرد که خدمات و معیشت مردم بدتر می شود.

این اقدامی اشتباه و بی تدبیری است که دقیقاً به نفع رئیس جمهور نیست و در سال های آینده همراه با موجی از نارضایتی های اجتماعی، مشکلات روزافزونی را برای دولت وی ایجاد خواهد کرد.

اصولاً چاره اندیشی برای افزایش نرخ ارز و سپس ایجاد نرخ جدید دلار که صرفاً در اختیار دولت است، برای افزایش قیمت انرژی و کالاهای اساسی، اقدامی ساده و پیش پا افتاده است. که می تواند برای همه انجام دهد. او در دولت منصب دارد و نیازی به داشتن دانش اقتصادی ندارد.

انتظار اصلی مردم از جناب آقای رییسی این است که با استفاده از اختیارات خود با همکاری اقتصاددانان آگاه، متخصص و دردناکی که دردهای واقعی اقتصاد کشور را می شناسند و با راهکارهای اساسی برای رفع آن آشنا هستند، مجمعی مشورتی تشکیل دهد. آنها نمی خواهند از دیدگاه ها و مواضع دلسوزانه و دلسوزانه خود در مناصب و مناصب دولتی برای بیرون کشیدن اقتصاد کشور و زندگی مردم از گردابی که در آن گرفتار شده اند استفاده کنند.

افرادی مانند دکتر فرشاد مومنی، استاد اقتصاد، دکتر حسین رگفر، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر محسن رنانی، استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان. آنها با اشتباهات خود تذکرات و ملامت های محبت آمیز داده اند، اما هشدارهای حکیمانه و دلسوزانه این کارشناسان برجسته اقتصادی که دوست دارند نام ایران را برافراشته و مردم را از چنگال مشکلات ویرانگر اقتصادی رها کنند، ادامه نخواهد داشت مگر اینکه تصمیم شخصی باشد. رئیس جمهور؛ راهی که مسئولان اقتصادی دولت سیزدهم برای جبران کسری بودجه کشور انتخاب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید