پس از حذف ارز از 4200 تومان، مصرف لبنیات 20 درصد کاهش یافت.

پس از حذف ارز از 4200 تومان، مصرف لبنیات 20 درصد کاهش یافت.

روز جدید سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: برآوردهای اولیه حاکی از آن است که از زمان اجرای طرح اصلاح یارانه ها و افزایش قیمت، مصرف لبنیات 20 درصد کاهش یافته است که می توان با توزیع محصولات شیر ​​الکترونیکی این میزان را افزایش داد.

محمدرضا بنی طبا در پاسخ به این که گفته می شود مصرف لبنیات پس از حذف ارز ترجیحی کاهش یافته است، گفت: از زمان ارتقای یارانه ها کمتر از 20 درصد مصرف لبنیات کاهش یافته است.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی افزود: پس از اجرای طرح ارتقای یارانه ها، 4 نوع فرآورده لبنی بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار افزایش و متناسب با تقاضا کاهش یافته است.

بنی طبع در پاسخ به اینکه چه راهکار و پیشنهادی برای افزایش سرانه مصرف دارید، گفت: تنها راه حل برای حفظ سرانه مصرف خانوارهای فقیر، ادامه انتقال منابع آزاد شده با حذف ارز 4200 به مصرف کنندگان در مناطق محروم است. دهک ها

وی تاکید کرد: دولت باید برای خرید نسیه محصولات شیر ​​به مردم کارت الکترونیکی بدهد که با این کار مردم هر ماه به اندازه کافی فرآورده های شیر در سبد خرید خود داشته باشند.

بنی طبا در خصوص جزئیات این بروشور گفت: دولت به ازای مصرف ماهانه لبنیات هر فرد، از یارانه 300 یا 400 هزار تومانی که هر ماه به مردم می دهد، بروشور لبنیاتی بدهد!

بنی طبا پیشنهاد کرد: با توجه به 4 نوع لبنیاتی که دولت مشخص کرده است، به دلیل کاهش حاشیه سود، سفارش کمتری از خرده فروشان و فروشگاه های زنجیره ای صورت می گیرد، اما صنایع حاضر به تولید این 4 قلم به هر میزانی هستند.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی افزود: از سال گذشته از دولت می‌خواهیم در صورت عدم امکان همکاری خرده‌فروشان و اتحادیه‌ها، حداقل تسهیلاتی را برای انعقاد تفاهم‌نامه بین صنایع و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای سفارش و دریافت 4 قلم تسهیل کنند. موضوع قیمت گذاری این 4 خودکار باید در فروشگاه ها فراوان باشد.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است خطوط تولید بر اساس میزان سفارشی که از بازار دریافت می کنند شروع به تولید می کنند و بازدیدکنندگان نمی توانند آنها را مجبور به عرضه کالاهایی کنند که فروشگاه سفارش نداده است. تسهیل این کار باید توسط وزارت جهاد، وزارت صمت و سازمان حمایت انجام شود. صنایع به اندازه سفارش مغازه ها عرضه کالا خواهند داشت و مشکلی از نظر عرضه وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید