جزئیات بودجه مصوب 1401 شهرداری بوینورد / افزایش 60 درصدی جرائم در کمیسیون ماده 100 / موافقت نامه تخریب دیوار پارک آفرین ها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف مغوری رئیس برنامه، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بوینور در گفت و گو با عصرترک گفت: بودجه مصوب شهرداری بوینورد در سال 1400 بالغ بر 420 میلیارد تن بوده که از این میزان 382 میلیارد تن معادل 92 درصد بوده است. از مجموع بودجه مصوب صرف ایجاد درآمد و هزینه شد.

مغروری گفت: هشت درصد از بودجه مصوب سال 1400 در شهرداری بجنورد در فروش دارایی های سرمایه ای اجرا نشد که در این ردیف بودجه برای درآمدزایی 100 میلیارد تنی از فروش املاک شهرداری مصوب شد. بجنورد. .

وی افزود: در مرداد 1400 ششمین دوره شورای شهر بوینورد آغاز شد. 1400 شهرداری بوینور محقق نشده است.

رئیس برنامه، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بوینورد با اشاره به آغاز سال مالی 1401 شهرداری بوینور اعلام کرد: بودجه مصوب 1401 شهرداری بوینورد 650 میلیارد تن است که 55 درصد رشد داشته است. نسبت به بودجه مصوب 1400.

وی گفت: بخش قابل توجهی از این بودجه باید از عوارض دولتی و خصوصی تامین شود.

افتخار جزئیات بودجه مصوب 1401 شهرداری بوینورد گفت: درآمدهای عوارض عمومی شهرداری بوینور 297 میلیارد تن، درآمدهای عوارض ویژه شهرداری بوینور 10 میلیارد تن، درآمدهای ناشی از هزینه های خدماتی 17 میلیارد تن. درآمد حاصل از اموال شهرداری 11 میلیارد تن، درآمد کمک های دولتی 500 میلیون تن، درآمد کمک ها و دارایی ها 165 میلیارد تن، واگذاری دارایی های سرمایه ای (فروش ملک) 133 میلیارد تن و انتقال دارایی های مالی (دریافت تجهیزات) 19 میلیارد تن در بودجه مصوب 1401 شهرداری بوینور تعیین شده است.

رئیس برنامه، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بوینورد در ادامه درباره هزینه های شهرداری بوینور در سال 1401 اظهار داشت: بیشترین سهم هزینه های شهرداری بوینور از محل بودجه سال 1401 در زمینه خدمات رسانی به مدیریت شهری 224 میلیارد تن خواهد بود که باید برای مواردی مانند توسعه شهرداری های الکترونیکی، استفاده از فناوری های نوین، تحول اداری و توسعه پایدار پرداخت شود.

وی همچنین گفت: بخشی دیگر از شهرداری بوینور از بودجه سال 1401 شامل هزینه هایی در حوزه تفریحات شهری و زیباسازی فضاهای شهری به مبلغ 16 میلیارد و 600 میلیون تن در حوزه محیط زیست و خدمات شهری (نگهداری مناطق سبز، توسعه و نگهداری آرامستان طرح جامع تفصیلی شهر، مدیریت پسماند، توسعه و نگهداری اماکن بهداشتی عمومی شهری، ساماندهی طبقات و مشاغل مخل و ​​هدفمندسازی آب های سطحی به میزان 157 میلیارد تن خواهد بود.

مغروری افزود: در حوزه حمل و نقل (توسعه زیرساخت های جاده ای، سنگفرش پیاده روها، تقویت سیستم حمل و نقل عمومی، توسعه و ساماندهی پارکینگ ها و بهسازی حمل و نقل عمومی) به میزان 191 میلیارد تن، در حوزه اجتماعی و مسائل فرهنگی تولید محتوا، تامین زیرساخت ها از جمله تکمیل کشتی دوبل و ساخت و تجهیز شهربازی های محله) 25 میلیارد و 400 میلیون تن باید هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: 9 میلیارد تن از بودجه مصوب 1401 شهرداری بوینور برای توسعه و تقویت سیستم ایمنی آتش نشانی بوینور و 25 میلیارد تن برای تسویه تعهدات این نهاد باید پرداخت شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بوینورد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: وضعیت املاک در حوزه های ارزشی و بی ارزشی طبقه بندی و نحوه فروش آن مشخص می شود. آنها را تا سقف مشخص شده.

وی همچنین از ایجاد درآمدهای شهرداری بوینور از محل وصول جرایم کمیسیون ماده 100 خبر داد: در سال 1401 به منظور جلوگیری از تخلفات در ساخت و ساز، میزان جرم این کمیسیون به 60 درصد افزایش یافته است.

مغروری در ادامه با بیان اینکه مطالبات شهرداری بجنورد از دستگاه های اجرایی استان را دریافت کرده است، بیان کرد: خلاصه گزارش مطالبات شهرداری بجنورد از دستگاه های اجرایی 304 میلیارد تومان اعلام شد که سال گذشته طی جلساتی با بدهکاران ادارات به امضا رسید. تفاهم نامه های منعقد شده توسط این ادارات به 260 میلیارد تن رسیده است که باید جمع آوری شود.

وی گفت: این درخواست در قالب اسناد خزانه اسلامی با همکاری سازمان برنامه ریزی و برنامه ریزی استان دریافت خواهد شد.

رئیس کمیته برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بوینورد نیز شهرداری مشهد با تحویل خودروی بلند مرتبه به شهرداری بوینور موافقت نکرد و گفت: شهرداری مشهد در نهایت با این پیشنهاد موافقت نکرد. .

وی همچنین اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و بازیافت پسماندهای خشک و تولید ثروت از این طلای کثیف در شهرک بوینور را از مهم ترین برنامه های در دستور کار شهرداری و شورای شهر در بویینور اعلام کرد و گفت: : تعریف شده و در دستور کار است که حمایت جدی دستگاه های اجرایی استان را می طلبد.

مغوری با یادآوری اینکه پیمانکار منتخب از هم اکنون ساماندهی دفن زباله ها و انبارهای پسماند را در بوینور آغاز کرده است، افزود: پیمانکار باید در مرحله بعدی در زمینه فرهنگی، آموزشی، نرم افزاری خدمات تفکیک زباله در سطح شهر برای زباله های خشک ارائه کند. مجموعه در شهر

وی گفت: در چرخه آخر اما جمع آوری زباله باید بازیافت شود که این امر مستلزم راه اندازی کارخانه کمپوست نیز است.

رئیس کمیته برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بوینورد با ابراز تأسف از اینکه تاکنون هیچ اقدامی برای بازیافت زباله و مکان یابی صحیح و منطقی برای احداث و احداث محل دفن زباله و کمپوست مرکز استان صورت نگرفته است. و یا پوشش علمی و عملیاتی تمامی حوزه ها انجام نشده است، خواستار شد: هیئت دولت در این خصوص با همکاری شهرداری ها و شوراهای شهر بخش ها نسبت به تعیین این موضوع اقدام کند.

وی در پایان از اصحاب رسانه و مردم درباره تکلیف دیوارکشی پارک برای ایجاد بجنورد پرسید: دیوار این پارک از اعتبارات عمومی اختصاص یافته در ردیف بودجه برای ساخت و تکمیل پارک بانوان در سال 1400 هزینه شد. .

مغوری گفت: این دیوار بدون طرح مطالعاتی، بدون کاربرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ساخته شده است که برخی از اعضای شورای شهر بوینور با این دیوار مخالفت کردند. شهرداری بوینور در مورد این دیوار با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گفت و گو کرده است و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با استناد به بندهای 1 و 2 قانون توزیع عادلانه آب خواستار تخریب دیوار شده است. در حفاظت از رودخانه و کانال . .

وی گفت: در این جلسه شهرداری بوینورد اشتباه را پذیرفت.

رئیس کمیته برنامه، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بوینورد اعلام کرد: در این جلسه با تخریب دیوار اطراف پارک آفرینش موافقت شد.

مغروری خاطرنشان کرد: احداث پارک آفرینش، احداث کارخانه کمپوست، احداث استخر روباز ویژه بانوان در بش قارداش و راه اندازی ایستگاه مرکزی جمع آوری زباله در منطقه کشتارگاه بجنورد بیش از 15 میلیارد تومان. از شهرداری بوینورد در چند سال اخیر آمده اند بی نتیجه هدر می روند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید