افزایش سرانه فضای سبز در شرق تهران در سال 1401


زمان: 20:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1816152

شهردار منطقه 13 تهران از افزایش سرانه فضای سبز در مناطق شرقی پایتخت در سال 1401 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز مراسم اختتامیه جشنواره شهید باکری با حضور مهدی بابایی عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و نایب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری، خجت الاسلام و المسلمین آقامیری نایب رئیس کمیسیون شورای شهر مهندسی و حمل و نقل شهر تهران، محمدهادی علی احمدی شهردار منطقه، معاونین و فرمانداران در سالن آمفی تئاتر مجموعه کوثر برگزار شد.

محمدهادی علی احمدی شهردار منطقه 13 در ابتدای این مراسم با اشاره به برگزاری اولین جشنواره شهید باکری در این منطقه با محوریت روز غرفه به مدت ده روز گفت: با طراحی و اجرای این جشنواره سعی شد تا کاری متفاوت و جدید در این دوره از مدیریت شهری انجام دهید. بیایید این اقدامات را درک کنیم تا در آستانه بهار برای شهروندان ملموس باشد.

وی با بیان اینکه مراسم روز درختکاری در منطقه 13 محدود به برنامه و فعالیت خاصی نیست و طی ده روز و به یاد شهدا در نقاط مختلف منطقه نهال کاشته شد، افزود: علاوه بر این کاشت نهال برای کمک به حفظ و توسعه محیط زیست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، آتش نشانان، سلامت و گمنامی سعی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته ایم.

شهردار منطقه 13 با اشاره به ویژگی ها و ویژگی های اخلاقی شهید باکری به عنوان نمونه آرمانی از یک بنده صالح و متقی خدا، گفت: نسل جوان با این شهید بزرگوار. آنها را بشناسید و بیشتر در مورد آنها فکر کنید و این هدف نهایی ما در این جشنواره بود.

علی احمدی با بیان اینکه حدود 5 ماه است که توانسته ام در خدمت شهروندان این منطقه باشم، ادامه داد: منطقه 13 در سال جدید آینده روشن و امیدوارکننده ای دارد و طرح ها و فعالیت های خوب و متفاوتی در این منطقه اجرا خواهد شد.

وی افزود: با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در برخی محلات، سازوکاری را برای افتتاح پارک های جدید در محله های ضروری فراهم کرده ایم.

شهردار منطقه 13 نظافت و نگهداری شهر را یکی از وظایف اصلی شهرداری برشمرد و یادآور شد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با فعالیت کارگران زحمتکش و نظارت مدیران خدمات با کیفیت متنوعی ارائه می شود و در این راستا منطقه موفق به کسب نتیجه شهر شد. تهران پیروز شد.

در این جشنواره مهدی بابای یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تشکر از شهردار و شرکت کنندگان در جشنواره شهید باکری خواستار تداوم اقدامات مشابه در سطح محلات شد و افزود: شورای شهر تهران به سطوح محله در شهر توجه دارد و ساماندهی می کند. آرزوی خدمات عادلانه تر بنابراین، سیاست ها بر اجرای پروژه های کوچک مقیاس و اعطای پروژه ها متمرکز است.

وی گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما بودجه بندی توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا، رفع بخشی از مشکلات تهران است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامگذاری 25 اسفند به عنوان روز باغبان از فعالان و تلاشگران عرصه سبز تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که ضمن حفظ سرانه فضای سبز موجود و توسعه آن بتوانیم این امر را به میزان قابل توجهی به اشتراک بگذاریم. سرانه نسبتاً در سراسر شهر.

نایب رئیس کمیته سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تقدیر از مدیریت منطقه 13 در جشنواره شهید باکری گفت: از ابتکار بخشداری برای برگزاری این جشنواره قدردانی شده و می توان این اقدام را به عنوان الگو توزیع کرد. در تهران.”

حجت‌الاسلام والمسلمین آقامیری بر لزوم حفظ باغات و فضای سبز شهر تهران تاکید کردند و افزودند: برای حفظ محیط زیست و هوای پاک باید راهکار جدی و اساسی که یکی از آن برق‌دار کردن خودروها است اندیشیده شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت محیط و خدمات شهری شورای شهر تهران در بخشی دیگر از سخنان خود از شهید باکری به عنوان شخصیتی مردمی و مستقل یاد کرد و گفت: خداوند به ما توفیق دهد که راه را گم کنیم. شهدای پاک».

رونمایی از تندیس شهید باکری، تجلیل از کارکنان و مدیران نمونه، اجرای گروه سرود اسیر، پخش کلیپ و موسیقی از دیگر بخش های جشنواره شهید باکری با محوریت معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید