36 فضای ورزشی در استان قزوین ساخته می شود / سرانه فضای ورزش های آبی در استان صفر است

وی افزود: در ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی سهم استان قزوین از 2100 فضای ورزشی کشور ساخت 6 فضای ورزشی بود که با اقدامات پیگیری به 36 فضای ورزشی افزایش یافت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی پنج سالن با سقف بلند، 28 چمن مصنوعی و سه کلاس درس تربیت بدنی در استان قزوین احداث می شود.

وی بیان کرد: میزان اعتبارات اعطایی در این موضوع در کشور 400 میلیارد تومان بود که با رایزنی های انجام شده 10 میلیارد تومان به استان قزوین اعطا شد.

ساخت 28 عدد چمن مصنوعی در مناطق فقیرنشین

یاوری تصریح کرد: 28 زمین چمن مصنوعی و 5 سالن ورزشی در مناطق عقب مانده استان احداث می شود و ساخت هر زمین چمن 400 میلیون تومان برآورد می شود و اعتبار وزارتخانه برای هر زمین چمن مصنوعی 150 میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: ساخت هر سالن ورزشی 4 میلیارد تومان نیاز داشت و موفق شدیم برای هر سالن یک میلیارد تومان جذب کنیم و هر کلاس تربیت بدنی 100 میلیون تومان نیاز داشت که موفق شدیم 60 میلیون تومان از وزارتخانه جذب کنیم.

این مسئول تصریح کرد: در ادامه یک کارگروه استانی تحت عنوان گروه ضربت جهاد طرح شهید سلیمانی تشکیل شد و با پیگیری های انجام شده خوشبختانه هم اکنون از 28 چمن مصنوعی که در استان قزوین ساخته می شود، سه چمن مصنوعی به بهره برداری رسید. و ظرف مدت یک ماه افتتاح شد.حداقل بیش از 40 درصد پروژه احداث 25 چمن مصنوعی در استان.

وی بیان کرد: تمامی توزیع اعتبارات به مناطق محروم واگذار شده و تمامی فضاهای ورزشی روستاها و مدارس دخترانه با اولویت احداث می شود.

یاوری تصریح کرد: با توجه به کمک 150 میلیون تومانی خیرین و اختصاص 150 میلیون تومان، تنها 100 میلیون تومان نیاز است تا بهره برداری 100 درصدی از کل چمن های مصنوعی استان انجام شود.

وی گفت: در صورت همکاری شهرداری ها و سازمان های مرتبط می توانیم برای شروع سال تحصیلی جدید چمن مصنوعی را به مرحله افتتاحیه برسانیم. سالن های ورزشی پیش بینی شده در 5 منطقه محروم استان در شهرهای محمود آباد، خرمدشت، شریف آباد و طارم ساخته می شود.

سرانه فضای ورزش های آبی در استان صفر است

این مسئول گفت: قبل از اجرای کار 36 چمن مصنوعی در کل استان داشتیم که با اجرای طرح شهید سلیمانی 28 چمن مصنوعی به این تعداد اضافه می شود.

وی افزود: تا قبل از اجرای طرح استانی سرانه ورزش برای هر دانش آموز تقریباً 32 سانتی متر بود اما پس از اجرای طرح به نیم متر رسید و فضای استاندارد کشور یک متر است.

یاوری در پایان گفت: ما استانی هستیم که امکانات ورزش های آبی نداریم یعنی سرانه ورزش های آبی در استان قزوین وجود ندارد و جزو سه استانی هستیم که چنین امکاناتی داریم و امیدواریم که با حمایت مسئولان می توانیم خدمات خوبی به دانش آموزان ارائه دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید