درد و غم ورزش / شیراز یکی از فقیرترین ورزش های سرانه در استان است

زمان: 19:33
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777239

شیراز شهری است که بسیاری از مردم شهرهای دیگر فکر می کنند از نظر پایتختی در بهترین شرایط و امکانات قرار دارد ، اما این در حالی است که به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز این شهر در فقیرترین سرانه ورزشی قرار دارد. جمعیت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سرویس ورزشی شیراز ، به مناسبت هفته تربیت بدنی ، این پایگاه تحلیل خبری باید برای مطالعه سرانه ورزش و مشکلات ورزش در روستاها به ادارات ورزش و جوانان شهری مراجعه کند. به همین دلیل در اولین گفتگو در قلب رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز نشستیم.

از آنجا که مرکز استان است ، بسیاری از مردم شهرهای دیگر معتقدند که در بهترین شرایط و امکانات قرار دارد ، اما به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز ، این شهر از نظر سرانه از فقیرترین ورزش ها است. به

محمدعلی فرهنگمر در گفتگو با شیراز اظهار داشت: ورزش در شیراز به هیچ وجه خوب نیست و به کمک و مساعدت مسئولان استانی و کشوری نیاز دارد.

وی گفت که اگر نگاهی دقیق و آماری داشته باشید ، خواهید دید که شیراز با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر ، نسبت به 36 شهر استان ، کمترین سرانه ورزشی را در فارس دارد و از این نظر ما محروم ترین شهر فارس هستند وی گفت: بر اساس آمار و تمهیدات صورت گرفته در برخی رشته های ورزشی ، بیش از 80 درصد بار ورزشی استان بر دوش ورزشی شهر شیراز است.

برخی از اماکن ورزشی شیراز به دلیل قدمت و طول عمر ، به تدریج چرخه خدمات ورزشی را به افراد واگذار می کنند.

فرهنگ مر ادامه داد: در یک نگاه می بینید که همه مدال آوران در مسابقات المپیک ، جهان و پارالمپیک کسانی هستند که در شیراز در ورزش ها تمرین کردند ، بزرگ شدند و به موفقیت دست یافتند ، بنابراین این به هیچ وجه قابل قبول نیست. «اگر وضعیت زیرساخت های ورزشی شیراز به گونه ای باشد ، از طرفی متأسفانه این اماکن بی اهمیت ورزش در شیراز به دلیل قدمت و عمر طولانی به تدریج چرخه خدمات ورزشی را به مردم واگذار می کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز افزود: اماکنی مانند استخر و سالن هندبال 22 باخمن ، سالن حجاب که بیش از 40 سال قدمت دارد ، استخر با مجموعه ورزشی سعدی و زمین چمن ابیوردی می باشد. خارج از چرخه ورزش شیراز بسته شد.

وی افزود: بنابراین بتصمیم برای ساماندهی زمین ورزشی در شهر شیراز توجه ویژه کارکنان شهر و استان و حتی کشور را می طلبد و ما را ملزم می کند که به زیرساخت های شیراز در این منطقه توجه ویژه ای داشته باشیم.

فرهنگ مهر در ادامه متوسط ​​سرانه ورزش عادی در کشور را که توسط وزارت ورزش تعیین شده است یک متر برای هر نفر عنوان کرد و اظهار داشت: در حالی که این میزان در استان فارس و در حدود 55 سانتی متر است. متاسفانه شهر شیراز تنها 21 سانتی متر است که اصلا قابل مقایسه با شهری مانند پاسارگاد نیست که سرانه مترو 80 سانتی متر دارد.

مشکل اصلی ورزشکاران شیرازی محل استقرار آنها با تابلوهای ورزشی و محل دفتر ورزش و جوانان شیراز نزد اداره کل ورزش و جوانان استان فارس است.

به گزارش فرهنگ مهر ، مهمترین و عمده ترین مشکلی که بر سر راه ورزشکاران شیراز است ، محل استقرار آنها با تابلوهای ورزشی و محل اداره ورزش و جوانان شیراز با اداره کل ورزش و جوانان استان فارس است و این باعث شده است که هیئت های ورزشی شیراز در سایه شوراهای استان و اداره کل از بین بروند و فعالیت های این بخش و هیئت های حاکمیت نباید به خوبی دیده و لمس شود.

وی در پایان خطاب به مسئولان استانی و کشوری گفت: درخواست من در این هفته که تربیت بدنی نامیده می شود این است که به ورزش شهر توجه ویژه ای داشته باشم و این تصور غلط که شهر شیراز است را از بین ببریم. با امکانات رفاهی زیادی ، اما همچنین بدانید که شهر شیراز شهری بدون امکانات ورزشی و در محرومیت مطلق است ، که این امر آنها را ملزم می کند تا تلاش بیشتری برای ارتقای ورزش در شهر انجام دهند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید