افتتاح 53 طرح ورزشی در مدارس کرمانشاه/سرانه ورزشی افزایش می یابد


ساعت: 22:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904273

معاون بهداشت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه بیان کرد؛

علی امرایی گفت: 53 پروژه شامل چمن مصنوعی، کلاس تربیت بدنی و زمین خاکی در هفته تربیت بدنی و ورزش با طرح شهید سلیمانی در کرمانشاه افتتاح می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی امرایی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری مرصاد با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار داشت: شعار این هفته ورزش، خوش خلقی، ایران قوی و امروز اولین روز از هفته بدنی است. آموزش و ورزش.

وی افزود: برای ایجاد نشاط و نشاط و تاکید بر امید آفرینی در مدارس، طرح شهید سلیمانی در قالب ساخت 1.17 پروژه ورزشی در سطح کشور تعریف شده که بخشی از آنها امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود. و وزیر تربیت بدنی و ورزش اوتکریت.

امرایی بیان کرد: از مجموع پروژه های شناسایی شده در طرح شهید سلیمانی 53 پروژه شامل چمن مصنوعی، کلاس تربیت بدنی و زمین خاکی در هفته تربیت بدنی و ورزش کرمانشاه افتتاح می شود.

معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امروز به عنوان اولین روز از هفته تربیت بدنی و ورزش کلاس درس تربیت بدنی در دبیرستان شهید نقیب زاده کرمانشاه با استفاده از بلااستفاده افتتاح شد. فضاها در مدارس

امرایی تصریح کرد: کلاس فیزیکی بزرگتر از کلاس معمولی است و پس از تغییر کاربری کلاس ها از آموزشی به فیزیکی این گونه کلاس ها تجهیز می شود.

وی افزود: همانطور که در سند تحول بنیادین بر حوزه تربیت بدنی و زیستی تاکید شده است، سعی می کنیم علاوه بر ورزش، حرکت، سلامت و پویایی، فعالیت های ورزشی در مدارس نیز انجام شود. .

معاون بهداشت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با انجام فعالیت های ورزشی تلاش می کنیم دانش آموزان اخلاق ورزشی، روحیه فداکاری، ایثار، رشادت، شجاعت، کار و کار گروهی و تیمی را فرا گیرند. شرکت با شرکت در مسابقات همچنین باید یاد بگیرند که در کنار همدلی و رفاقت یک تیم موفق می شود و به طور کلی باید گفت که فعالیت های آموزشی و فرهنگی در ورزش است.

امرایی خاطرنشان کرد: همچنین از امروز مسابقات ورزشی بین کلاسی برای دانش آموزان مدارس استان با توجه به شرایط مدارس در رشته های مختلف برگزار می شود.

وی از برگزاری مرحله ناحیه ای مسابقات ورزشی بین کلاسی دانش آموزان خبر داد و افزود: مرحله ناحیه ای این مسابقات در فصل زمستان برگزار می شود و نفرات برگزیده به مسابقات قهرمانی کشور دانش آموزی در تابستان 1396 اعزام خواهند شد. 1402.

به گفته امرایی، در هفته جاری مسابقات علمی و تخصصی معلمان ورزش برگزار می شود که هم جنبه علمی و تخصصی دارد و هم شکلی تربیت بدنی، تابستان سال آینده شاهد برگزاری مرحله کشوری این مسابقات خواهیم بود.

معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هدف ما ارتقای کیفیت دروس تربیت بدنی، ایجاد نشاط و شادابی، رهاسازی عواطف دانش آموزان، کشف استعدادها و مصونیت دانش آموزان از بیماری ها با فعالیت و پویایی است. در نهایت یک شهروند سالم و با نشاط به جامعه هدیه کنیم.

امرایی خاطرنشان کرد: سال گذشته سرانه فضای ورزشی در استان کرمانشاه برای هر دانش آموز 36 صد متر مربع بود که امسال با تکمیل 53 پروژه ورزشی مذکور، این سرانه به 42 صد متر مربع می رسد.

وی با اشاره به اینکه در یکی دو سال گذشته شیوع ویروس کرونا باعث وقفه در فعالیت های ورزشی و روی آوردن به بی تحرکی شده است، افزود: امسال در نظر داریم مسابقات ورزشی دانش آموزی را در رشته های مختلف برگزار کنیم.

معاون سلامت و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دانش آموزان پسر استان کرمانشاه به طور کلی در رشته های کشتی، والیبال، فوتبال و تکواندو امیدوار هستند و دختران در رشته های بدمینتون، والیبال، فوتسال و کاراته امیدوار هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید