توسعه فضای سبز یک معیار مهم در مدیریت شهری/پارک های محله ای در حال توسعه است


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918299

گام بزرگ شهرداری زاهدان برای افزایش سرانه مکان های تفریحی؛

رشد جمعیت و گسترش بیش از حد شهرها بدون شک نیاز شهروندان به دسترسی به فضای سبز را افزایش داده است، بنابراین یکی از مهمترین برنامه های شهرداری زاهدان ایجاد و افزایش سرانه فضای سبز در قالب پارک های محله ای است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، زندگی در شهرهای صنعتی و افزایش ساختمان های بلند نیاز به افزایش سرانه فضای سبز و احداث پارک های جدید در مناطق مختلف را می طلبد.


امروزه مردم به جای خانه های حیاط دار تمایل به آپارتمان نشینی دارند و این اقدام باعث می شود از فضاهای سبز دوری کنند و از سازه هایی که در گذشته حیاط کوچکی برای بازی کودکان محسوب می شدند، فرار کنند.


به همین دلیل امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به احداث پارک های جدید در شهرها احساس می شود تا شهروندان بتوانند برای گذراندن اوقات فراغت خود از این مکان ها دیدن کرده و تفریحی سالم برای کودکان داشته باشند.


در این راستا شهرداری زاهدان به منظور افزایش سرانه فضا، برنامه های ویژه ای را برای احداث پارک های محله ای در نظر گرفت و در روزهای اخیر با بازدید مستمر از پارک های موجود در سطح شهر، سعی در تکمیل تجهیزات و امکانات رفاهی و رفاهی و رفاهی و رفاهی را در دستور کار خود قرار داد. کاستی ها را برطرف کنید


در حال حاضر مهمترین اولویت شهرداری پس از اتمام پروژه های نیمه تمام، افزایش سرانه فضای سبز و احداث پارک های محله ای به ویژه در مناطق محروم و حاشیه نشین است، بنابراین ۱۲ پارک محله ای در شهر زاهدان آماده افتتاح است. .



توسعه مناطق سبز یک شاخص مهم در مدیریت شهری است


محمد امیر براهویی شهردار زاهدان با بیان اینکه از سال گذشته شهرداری تلاش اساسی را برای افزایش سرانه فضای سبز آغاز کرده است، اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش سرانه فضای سبز در سطح شهر و محلات، افزایش سطح سرانه سبز در سطح شهر و محله ها انجام شده است. عملیات احداث پارک های محله ای در دست اجراست، این پاساژ پارک فرهنگ و هنر و فاز دوم بستان شورا در حال اجراست.


وی مشارکت و همکاری شهروندان در ایجاد فضای سبز شهری را بسیار موثر دانست و افزود: رسیدگی به فضای سبز مورد نظر با همکاری و مشارکت مردم علاوه بر زیبایی موجب رضایت آنان می شود.
عملیات اجرایی پاساژ فرهنگ و هنر زاهدان آغاز شد



احداث پارک فرهنگ و هنر پاساژ با جنبه فرهنگی و اقتصادی در زاهدان

شهردار زاهدان گفت: گذر پارک فرهنگ و هنر دارای ابعاد مختلفی است که برای اولین بار در این پارک فضای سبز با کارکرد اقتصادی تلفیق می شود.


وی ادامه داد: این پارک دارای امکاناتی همچون مجتمع کودک به مساحت 1000 متر مربع، روشنایی و اجرای سیستم آبرسانی تحت فشار، اجرای بیش از 3500 متر مربع فضای سبز و پارکینگ است.


براهویی اذعان می کند: پارک پاساژ فرهنگ و هنر علاوه بر ایجاد مکانی مفرح، جنبه فرهنگی و اقتصادی نیز دارد و با امکانات دیگری مانند 22 غرفه، می توان از آن برای ایجاد نمایشگاه دائمی برای تحویل غذای محلی نیز استفاده کرد.


وی ارزش این پروژه را 21 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اجرای پارک گذر فرهنگ و هنر در زمینی به مساحت 7500 متر مربع واقع در ضلع شرقی پارک بانوان مشرف به بلوار انگلستان توسط سیما. منظر و سازمان فضای سبز شهری و زیر نظر معاونت زیربنایی و ساخت و ساز آغاز شده و طبق برنامه به اتمام می رسد.

عملیات اجرایی فاز دوم بستان شورا به مساحت 33 هزار متر مربع در زاهدان


شهردار زاهدان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پارک شورا گفت: در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری پروژه های متعددی در نقاط مختلف شهر و فاز دوم پارک شورا در دست اجراست. یکی از این پروژه ها است.


وی افزود: اجرای فاز دوم این پروژه در امتداد فاز اول بستان شورا بود که توسط سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری آغاز شد و پس از اتمام به مساحت 33 هزار متر مربع خواهد رسید.


براهویی ادامه داد: این فاز دارای پلازایی با شبکه معابر، آلاچیق و فضای سبز است که به روشنایی و سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شود.


وی بیان کرد: این پروژه 15 میلیارد ریال اعتبار دارد و هم اکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


شهردار زاهدان گفت: با ایجاد پارک های محله ای می توان مکان های مساعد و مناسبی را برای تفریح ​​و سرگرمی در اختیار ساکنان و خانواده ها قرار داد.


براهویی با اشاره به ظرفیت سایر ادارات برای زیباسازی میادین و بوستان ها خاطرنشان کرد: 40 هزار متر مربع میادین و فضای سبز جدید به شهر زاهدان اضافه می شود و توسعه شهری با همکاری سایر دستگاه ها جهشی خواهد داشت.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید