منطقه 6 شهرداری کوم از کمبود فضای سبز شهری و پارک رنج می برد

ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791181

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کوم با اشاره به توزیع عادلانه فضای سبز در سطح شهر و استان گفت: منطقه 6 شهرداری کوم از کمبود فضای سبز شهری و پارک رنج می برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در گفت و گو با خبرنگار قم فردا با اشاره به میزان سرانه فضای سبز در استان قم گفت: نسبت به سال های گذشته میزان فضای سبز ایجاد شده در استان و افزایش سرانه فضای سبز افزایش یافته است اما ایده آل نیست.

وی با اشاره به توزیع عادلانه فضای سبز در سطح شهر و استان گفت: در حال حاضر کمترین میزان فضای سبز به دلیل وجود بافت قدیمی و تاریخی در مناطق 1 و 7 و بیشترین میزان به دلیل در دسترس بودن زمین اما در مناطق 2 و 6 که از مناطق محروم محسوب می شوند، سطح دسترسی به مناطق سبز حتی کمتر از مناطق 1 و 7 است.

وی افزود: در حال بررسی برنامه ریزی برای رفع این مشکل و همچنین توسعه عادلانه عرصه های سبز در مناطق استان هستیم. برای احداث فضاهای سبز مانند زمین بازی، روشنایی، تأسیسات و سایر عناصر باید حداقلی وجود داشته باشد.»
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به محدودیت دسترسی به زمین، گفت: برای درخواست مکان یابی زمین قابل خریداری برای احداث فضای سبز، از مسئولان مناطق دعوت کردیم، نه حتی بی توجهی به پارک های خالدار برای ایجاد پارک محله ای و توسعه این مکان ها.

وی با اشاره به طرح توسعه فضاهای سبز گفت: این طرح نیازمند اعتبار سنگینی است که در بودجه 1401 درخواست کرده ایم و مناطق را در اولویت قرار داده ایم و همچنین قصد داریم برخی از مناطق مانند مخازن قدیمی و حمام ها و حمام ها را خریداری کنیم. خرید خانه های بافت.

سبحانی با اشاره به اینکه منطقه 6 یکی از مناطق فرسوده است، گفت: منطقه 6 از کمبود فضای سبز و پارک شهری رنج می برد اما با جانمایی و برنامه ریزی نسبت به رفع مشکل و ایجاد پارک و فضای سبز در این منطقه اقدام می شود.

وی افزود: در حال حاضر مناطقی در منطقه 6 شناسایی شده و در صورت تامین اعتبار و املاک این مکان ها در آینده اقدام به توسعه مناطق سبز خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به استفاده از آب چاه برای آبیاری فضای سبز گفت: در مرحله فرآوری است.

وی گفت: اکثر پارک ها از سیستم آبیاری مکانیزه استفاده می کنند اما با توجه به افزایش شدید قیمت ها خرید این تجهیزات به تعویق افتاده است که با تامین اعتبار لازم این امر انجام می شود و شاهد تجهیز تمامی پارک ها به این آبیاری خواهیم بود. سیستم. “

سبحانی با اشاره به سیاست شهرداری و شورای اسلامی شهر مبنی بر توزیع عادلانه فضای سبز در تمامی عرصه ها گفت: خدای ناکرده با برنامه ای که تبیین شده است به این مهم دست خواهیم یافت و می توانیم نشاط اجتماعی را در بین مردم ایجاد کنیم. مردم و جامعه.”

وی در پایان با اشاره به احداث پارک ویژه بانوان گفت: اولویت ساخت بیشتر با مناطقی است که از وجود پارک بانوان محروم هستند و با برنامه ریزی های انجام شده اعتبار و ایجاد پارکی برای استفاده بانوان ایجاد می کنیم. در مناطق مختلف.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید