ایران کوچک از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد/بیشترین نرخ بیسوادی در البرز متعلق به کرج است.

ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795800

مصطفی حکیمی گفت: کمبود فضای آموزشی محدود به کرج نیست و شهرستان های نظرآباد و هشتگرد نیز از این مشکل رنج می برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس آموزش در روز سوادآموزی به تیتریک گفت: افراد بی سواد یا بی سواد نیازمندترین و مظلوم ترین اقشار جامعه هستند.

مصطفی حکیمی ادامه داد: جمعیت هدف نهضت سوادآموزی بین 10 تا 49 سال است و امروز حدود 90 درصد جمعیت بالای 6 سال باسواد هستند.

وی افزود: قبل از تاج، وضعیت باسوادی بهتر بود، اما آموزش آنلاین آن را ضعیف کرده و بسیاری از خانواده ها ادامه تحصیل نداده اند.

این کارشناس تصریح کرد: نزدیک به 6 هزار نفر از اپلیکیشن شاد محروم هستند و این افراد به هیچ آموزشی مانند آمار رسمی خود آموزش و پرورش دسترسی ندارند.

حکیمی افزود: تاج بر کلاس های سوادآموزی تاثیر گذاشته و آموزش و پرورش که بر عهده آموزش و پرورش است با کلاس های مجازی مغفول مانده است.

وی گفت: بسیاری از معلمان به صورت خودجوش برای دانش آموزانی که آنلاین نیستند یا به تلفن همراه دسترسی ندارند، آموزش های حضوری ارائه می دهند، اما هنوز بسیاری از دانش آموزان از تحصیل محروم هستند.

حکیمی گفت: بر اساس آخرین آمار در البرز بی سوادی در شهرستان های ثالگان و اششهارد در آستانه ریشه کنی است.

وی ادامه داد: بیشترین نرخ بی سوادی در استان مربوط به شهرستان کرج است چرا که این منطقه از نظر مهاجرت غیرقانونی، حاشیه نشینی، وجود زندان و نبود امکانات آموزشی مناسب قادر به پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان نیست.

این کارشناس تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی به کرج محدود نمی شود و شهرهای نظرآباد و هشتگرد نیز از این مشکل رنج می برند.

حکیمی افزود: بخشی از بی سوادی کشور نیز به دانش آموزان مهاجر افغانستانی برمی گردد که شرایط تحصیل را ندارند یا شرایط تحصیل برایشان فراهم نیست.

وی تاکید کرد: خوشبختانه آمار بی سوادی مطلق در کشور بسیار محدود است اما شرایط کرونری بر آمار باسوادی تاثیر منفی گذاشته است که امیدواریم به موقع از سوی مسئولان رفع شود.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: استان البرز از کمبود امکانات آموزشی رنج می برد، این معضل موضوع مهمی است که اگر امروز هزینه آن را پرداخت نکنیم در آینده با چند برابر سرمایه دیگر نمی توانیم آن را جبران کنیم. برای این کمبود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید