استان البرز از کمبود خانه انیمیشن رنج می برد


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896869

فاطمی گفت: متاسفانه هنر کاریکاتور و کاریکاتور در کشور فاقد اتحاد است و خانه کاریکاتور که در برخی استان ها وجود دارد در استان البرز وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا فاطمی مدیر مسئول گالری مهزاد در گفتگو با خبرنگار «تیتریک» گفت: اولین نمایشگاه گروه ماه تونز با حضور 22 هنرمند و ارائه 44 اثر در گالری مهزاد افتتاح شد.

وی ادامه داد: گروه ماه تونس در آبان ماه سال 1400 تشکیل شد و مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت.

فاطمی اضافه کرد: هر یک از کاریکاتوریست ها و تصویرگران حاضر در این نمایشگاه سابقه درخشانی در زمینه تخصصی خود دارند اما نمی توان نام اساتید بزرگی مانند; جواد علیزاده، اردشیر رستمی، جمال رحمتی و فیروزه مظفری نامی برده نشد.

این مسئول تصریح کرد: آثار این نمایشگاه با دو رویکرد موضوعی همدلی و آزادی خلق شده است. تنوع دیدگاه ها و ایده های درخشان، بازدید از این مجموعه را به تجربه ای بسیار جذاب و لذت بخش تبدیل کرده است.

وی گفت: برای خلق این آثار از تکنیک های اکولاین، آبرنگ، پاستل، اسکرچ، شکسته و دیجیتال استفاده شده است.

فاطمی ادامه داد: این نمایشگاه تا روز چهارشنبه 3 شهریورماه دایر است و از ساعت 16 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان است.

این مسئول تصریح کرد: ایده اولیه تشکیل این گروه با ضرورت چابک سازی عرصه کاریکاتور و کاریکاتور و گردهمایی هنرمندان این عرصه شکل گرفت.

وی گفت: متاسفانه هنر کاریکاتور و کاریکاتور در کشور صنفی است و البرز خانه کاریکاتور ندارد.

فاطمی ادامه داد: این موضوع انگیزه ای شد تا گالری مهزاد نمایشگاه فوق را با موضوع کاریکاتور، کاریکاتور و تصویرسازی راه اندازی کند.

این کارمند افزود: برگزاری سمینارهای آموزشی، نشست های تخصصی، بررسی آثار و …. در برنامه ریزی آتی گروه ماه تونز قرار دارند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: نمایشگاه مذکور با همکاری گالری مهزاد کرج و گالری شمیس تهران از 10 تا 18 مهرماه در پایتخت برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید