البرز از نبود نمایشگاه دائمی صنایع دستی/مهارت رنج می برد. مهمترین مؤلفه برای رقابت در بازار است


ساعت: 15:25
تاریخ انتشار: 1401/06/18
کد خبر: 1896176

زهرا مقدمی گفت: موانع زیادی برای اشتغال وجود دارد اما مهم ترین مولفه برای رقابت در بازار مهارت خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا مقدمی کارآفرین البرزی در گفتگو با خبرنگار « تیتریک » گفت: به دلیل علاقه ای که داشتم همیشه برای خودم و اعضای خانواده ام لباس می دوختم اما با تشویق آنها در دوره های آموزشی خیاطی مسجد محل شرکت کردم و هنر این حرفه را آموخت.

مقدمی ادامه داد: بیشتر مشتریان من از اقوام هستند، اما به دلیل کمبود جا در خانه، مغازه کوچکی را در محله خود اجاره کردم و به همراه دو دخترم آن را اداره می کنیم.

این کارآفرین افزود: با افتتاح فروشگاه مشتریانم زیاد شدند، در کنار کارشان لباس دوختم و خانم ها با دیدن مدل های جدید استقبال بیشتری کردند.

وی توضیح داد: دخترانم مدهای جدید خارجی و داخلی را تهیه کردند و من با تلفیق آنها ایده های جدیدی تولید کردم که این روند طی 5 ماه باعث افزایش مشتریانم شد.

مقدمی تصریح کرد: با افزایش مراجعین، نیروهایم را افزایش دادم و آنها به صورت شیفتی (صبح و عصر) و یا خیاطی در منزل مشغول شدند.

این کارآفرین با بیان اینکه با حدود 100 میلیون سرمایه شروع به کار کردم، گفت: فقط برای اجاره مغازه نیاز به سرمایه داشتم وگرنه می توان با سرمایه یک میلیونی برای خرید ابزار کار را شروع کرد.

وی با بیان اینکه استان البرز از نبود نمایشگاه دائمی صنایع دستی رنج می برد، تصریح کرد: ظرفیت لازم برای افزایش مشتریان را دارد به شرطی که کارگاه بزرگتری استخدام کنم و همه نیروهایم در آنجا مستقر شوند.

مقدمی با اشاره به اینکه قیمت اجاره ملک و کارگاه در البرز بسیار افزایش یافته است، ادامه داد: این مغازه کوچک را به سختی اجاره کردم و برای توسعه کسب و کار به وام کم بهره نیاز دارم، اما پس از مراجعه به بانک به دلیل مشکلاتی که وجود داشت. به سختی موقعیتی که از آن تسلیم شدم.

این کارآفرین تاکید کرد: هر کسب و کاری برای درآمدزایی نیاز به تلاش شبانه روزی، پشتکار و صبر دارد، در این راه سختی های زیادی را متحمل شده ام اما هرگز ناامید نشده ام.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: کارآفرینان در کشور با تلاش و ابتکار و بدون هیچ حمایتی به کسب و کار خود ادامه می دهند چرا که موانع زیادی بر سر راه اشتغال وجود دارد اما مهم ترین مولفه برای رقابت پذیری در بازار مهارت خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید