خلاء نمایشگاه دائمی صنایع دستی البرز


ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901676

سامیه جهانی گفت: زنان زیادی در حوزه صنایع دستی استان البرز به اقتصاد خانوار کمک می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صومیه جهانی رئیس کارگروه صنایع دستی بانوان روستا در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: زنان زیادی در حوزه صنایع دستی استان البرز به اقتصاد خانوار کمک می کنند.

وی ادامه داد: بانوان روستاهای استان البرز در زمینه قالی بافی، قالی بافی، قلاب بافی، طراحی خیاطی فعالیت می کنند.

جهانی افزود: با مراجعه به روستاها و به مناسبت های مختلف برپایی نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی در این روستاها توانسته ایم این عزیزان را شناسایی کنیم تا بانوان روستا محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.

این مسئول با بیان اینکه بی واسطه گری مهمترین هدف از برگزاری نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی در شهرها و روستاها است، گفت: این نمایشگاه ها را به مناسبت های مختلف در سطح استان برای عرضه محصولات صنایع دستی بانوان برگزار می کنیم.

جهانی گفت: استان البرز به دلیل تنوع اقوام، اکثریت صنایع دستی را در شهرهای کل کشور دارد و بانوان زیادی در این زمینه فعالیت کرده و به درآمدزایی رسیده اند.

وی ادامه داد: صنایع دستی یکی از پایه های توسعه و رشد اقتصادی البرز است که مسئولان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه بانوان هنرمند از نبود مکان دائمی برای فروش آثار خود در البرز رنج می برند، گفت: این ظرفیت وجود دارد و مسئولان می توانند با اختصاص مکانی دائمی برای هنرمندان صنایع دستی، مکانی را برای فروش آثارشان فراهم کنند.

جهانی در پایان خاطرنشان کرد: صنایع دستی می تواند منبع درآمد غیرنفتی بزرگی برای کشور باشد و این امر مستلزم حمایت مسئولان و فراهم آوردن زمینه رشد هنرمندان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید