بیشترین سود حاصل از صنایع دستی به جیب دلال ها می رود/نبود مکان دائمی برای فروش محصولات در البرز


ساعت: 14:39
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894930

روناک عبدی پور هنرمند میناکاری سرامیک است که حدود 7 ماه است که به طور رسمی در این زمینه فعالیت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; روناک عبدی پور هنرمند میناکاری سرامیک است که حدود 7 ماه است که به صورت رسمی در این عرصه فعالیت می کند و در این راه سختی ها و شادی های زیادی را تجربه کرده است.

از دیدگاه این هنرمند میناکاری روی سرامیک دنیای بسیار وسیعی دارد و بسیار زیبا و چشم نواز است و با کمی خلاقیت و حتی تلفیق هنرهای دیگر می توان آثار جدیدی خلق کرد.

این هنر کار بسیار ظریف و سختی است و با کوچکترین اشتباهی باید چندین مرحله به عقب برگردید و با تجربه بیشتر بر خلوص و خلاقیت کارها افزوده می شود.

او دارای مدرک لیسانس مترجمی زبان انگلیسی است و در حرفه های مختلف از رزرو ایرلاین گرفته تا هماهنگی کنفرانس های اساتید بزرگ مانند فرهنگ، کلاس خصوصی زبان انگلیسی، میکروپیگمنتیشن در سالن زیبایی، مشاور پوست و مو، تجربه دارد.

یک روز که برای کارهای اداری به یکی از دفاتر می رود ناگهان متوجه یک سری کلاس های هنری روی دیوار می شود و چون عجله دارد فقط از کلاس ها عکس می گیرد.

d8f969a7 6a5d 45e4 9ae7 bcea8624a1e3 خبر خاکستری

وقتی به خانه می رسد بلافاصله گوشی خود را چک می کند و با شماره آموزشی مشخص شده تماس می گیرد و جالب ترین نکته این است که تضمین آموزش، تولید و فروش این آگهی توجه این هنرمند را به خود جلب می کند.

او در دوره ها آموزش های لازم را می بیند، اما چون مربی آموزشی به او گفته نگران فروش آثار نباشید، فقط تولید کنید، بنابراین پس از آموزش های لازم، شروع به تولید، طراحی و اجرای پروژه ها می کند و چندین طرح آماده است. و آن را به فر می برد.

گرفتن اولین نمونه های کار یک ماه زمان می برد، رسم تحویل آثار به کوره دو تا سه روز است، اما یک ماه طول می کشد تا اولین آثار به دست هنرمند برسد. در حالت ایده‌آل ناراحت می‌شود، بنابراین به سراغ معلمش می‌رود و به جای مشاوره، معلم می‌گوید کار شما عالی است و مشتری آن را دوست دارد و متوجه اشتباهات شما نمی‌شود. شاگردش، یعنی برای موفقیتش تلاش نمی کند، بنابراین از معلم ابتدایی خود فاصله می گیرد و به دنبال معلم جدیدی می گردد.

او مسیرهای مختلفی را طی می کند و سعی می کند با ملاقات با هنرمندان این عرصه مشکلات موجود در کارش را جبران کند.

به طور اتفاقی با فروشگاهی که در تهران آثار می فروشد آشنا شد و از این طریق تجربه خوبی به دست آورد و به این دانشجو پیشنهاد چیدمان سفره هفت سین در مرکز تهران داده شد و به این ترتیب رزومه قوی برای خود داشت.

به پیشنهاد یک شرکت در تهران برای دوخت و طراحی کیف چرمی هم دعوت شد، چند ماهی کار کرد اما شرایط اقتصادی باعث تعطیلی کارگاه شد.

پس از آزمون و خطا و رفع مشکلات کاری به تولید آثار پرداخت و به عضویت سازمان میراث فرهنگی استان البرز درآمد.

این هنرمند به تولید آثار می پردازد اما فروش آنها را بلد نیست و معتقد است که فروشندگان فقط به دنبال سود خود هستند. تا اینکه با خانمی فروشنده لوازم خانگی و ظروف مسی مواجه می شود، این خانم قول می دهد همه آثار را با قیمت بسیار مناسب از او بخرد اما در زمان فروش تمام آثار این هنرمند را نیم بها می خرد. اما چون هنرمند برای گسترش کارش نیاز به سرمایه دارد، می پذیرد.

روناک عبدی هنرمند میناکاری سرامیک استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: باید دلال ها از بازار صنایع دستی حذف شوند تا سود فروش آثار نصیب هنرمند شود.

وی ادامه داد: مسئولان باید بستر فروش این محصولات را در استان فراهم کنند و با اعطای وام های کم بهره فرصت فروش محصولات و ایجاد کارگاه برای هنرمندان را فراهم کنند.

20c96d24 64e2 435a a8bf 6555dcd60156 خبر خاکستری

عبدی افزود: متأسفانه هنرمند در کشور آزادی تولید ندارد و باید دغدغه فروش را هم داشته باشد.

این هنرمند بیان کرد: برای من که در ابتدای راه هستم، فروش دغدغه است و مسئولان فرهنگی استان باید بستر ارتباط با صنعت را برای امثال من فراهم کنند.

وی بیان کرد: علاقه مندان اگر می خواهند در این حرفه هنر بیاموزند و کسب درآمد کنند باید به دنبال معلمان خوب، با تجربه و دلسوز باشند. اما اگر معلم خوبی داشتم قطعا در این حرفه بیشتر پیشرفت می کردم.

عبدی ادامه داد: شرایط اعطای وام به صنعتگران بسیار سخت است و آنها ابتدا باید محل را اجاره کنند، تجهیزات را نصب کنند و سپس وام بدهند، اگر اینقدر پول داشتم برای دریافت وام اقدام نمی کردم.

این هنرمند افزود: راه اندازی هر کسب و کاری سختی هایی دارد اما باید مقاوم بود و با پشتکار و صبر بر مشکلات فائق آمد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدوارم با حذف دلال شاهد رونق بازار صنایع دستی از سوی تولیدکنندگان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید