باقریکانی: آمریکا پیشنهاد جدیدی در مذاکرات ارائه نکرده است/بازگشت تعهدات ایران به روند مذاکرات بستگی دارد

باقریکانی: آمریکا پیشنهاد جدیدی در مذاکرات ارائه نکرده است/بازگشت تعهدات ایران به روند مذاکرات بستگی دارد

علی باقریکانی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که روند و دور جدید مذاکرات برجام حول محور موضوعات جدید است و آیا موضوعات جدیدی مطرح خواهد شد. raised.: خبر جدیدی نیست. اما چارچوبی که ما مذاکرات را با آن ادامه می دهیم بر محورهایی است که به ما امکان می دهد مولفه های اصلی و اساسی جمهوری اسلامی ایران را در روند تدوین پیش نویس توافق ردیابی کنیم و امروز هم در حال پیگیری است. یعنی هیچ فرقی با قبل نداره.

وی افزود: طبیعی است که نکته اصلی در روند بعدی ما روند مستمر مذاکرات است که این تداوم، گسترش و تداوم مذاکرات ادامه داشته باشد و ارتباط ما با طرف مقابل و همچنین با آنها مستمر باشد و خللی در آن وجود نداشته باشد. این هیچ راهی نبود و نکته خاصی نسبت به قبل وجود نداشت و این تداوم وجود دارد.

باقری کنی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه آقای بورل اعلام کرده است که دور جدید مذاکرات بر اساس همان بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا خواهد بود، آیا آمریکایی ها و ایران درخواست جدیدی درباره این پیشنهاد داده اند یا خیر، گفت: پکیج؟: آمریکا که پیشنهاد جدیدی ارائه نکرده است و ایران نیز بر اساس مولفه های اصلی که قبلاً برجسته کرده است، همچنان به این نکات برجسته علاقه مند هستند.

وی در خصوص تعامل ایران و آژانس و زمان بازگشت تهران به تعهدات خود گفت: اقدامات ما در زمینه خاموش کردن دوربین ها و همچنین برنامه های هسته ای در قالب اجرای قانون راهبردی مجلس بوده است. که اقدامات دولت و سازمان انرژی اتمی آن انجام شده است. اما اینکه ایران چه زمانی به این تعهدات باز خواهد گشت بستگی به روند مذاکرات دارد.

باقری کنی در پاسخ به این سوال که چه زمانی مذاکرات به نتیجه می رسد، گفت: مذاکراتی بین دو طرف بوده و ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید