یادداشت هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل در واشنگتن پست / سوء تفاهم در مورد پهپادهای ادعایی ممکن است حل شود


ساعت: 09:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912791

هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران معتقد است سوءتفاهم های ایجاد شده در این زمینه را می توان با ادامه تعامل با اوکراین در مورد پهپادهای ادعایی برطرف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک با ارسال یادداشتی به واشنگتن پست و در پی ادعای جدید این روزنامه مبنی بر راه اندازی خط تولید پهپاد در روسیه، تاکید کرد که به دلیل استفاده ادعایی از ایران هواپیماهای بدون سرنشین در درگیری‌های اوکراین، ایران خواستار برگزاری نشست تخصصی مشترک با مقامات اوکراینی برای بررسی این ادعاها شد. تاکنون گام های مهمی در تعامل مشترک کارشناسان دفاعی ایران و اوکراین برداشته شده است و تا رفع هرگونه سوء تفاهم در این زمینه ادامه خواهد داشت.



نماینده ایران همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و روسیه بر اساس توافقات دوجانبه سال‌ها همکاری دفاعی، علمی و پژوهشی مشترک دارند که سابقه آن به قبل از شروع جنگ در اوکراین بازمی‌گردد. همچنین دوره پنج ساله محدودیت های تسلیحاتی ایران در قطعنامه 2231 شورای امنیت در اکتبر 2020 به پایان رسید و ایران می تواند با توجه به نیازها و اولویت های خود با سایر کشورها همکاری دفاعی داشته باشد.



نماینده ایران در پایان افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین موضعی روشن، منسجم و تزلزل ناپذیر اتخاذ کرده و تاکید کرده است که تمامی اعضای سازمان ملل متحد باید به طور کامل به اصول و اهداف مندرج در آن پایبند باشند. منشور ملل متحد و قوانین بین المللی به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی کشورها احترام می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید