وزیر امور خارجه قطر: ما سخت تلاش می کنیم تا شکاف در مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن را پر کنیم

وزیر امور خارجه قطر: ما سخت تلاش می کنیم تا شکاف در مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن را پر کنیم

روز جدید شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر گفت که کشورش سخت تلاش می کند تا هر گونه شکاف در مذاکرات غیرمستقیم هسته ای بین ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران را پر کند. وی با ابراز نگرانی شدید از شکست احتمالی مذاکرات هسته‌ای، افزود که خواهان مناقشه هسته‌ای در خلیج فارس و خاورمیانه نیست.

آل ثانی نسبت به شکست احتمالی مذاکرات هسته ای ابراز نگرانی جدی کرده و افزوده است که خواهان مسابقه هسته ای در خلیج فارس و خاورمیانه نیست.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر اولین رهبر کشورهای جنوب خلیج فارس بود که روز دوشنبه در کاخ سفید با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد.

وزیر امور خارجه قطر نیز دوشنبه شب به الجزیره گفت که دستیابی به توافق هسته ای برای ما مهم است، زیرا این عامل ثبات در منطقه است و از کانال های باز با آمریکا و ایران برای آشتی دادن دیدگاه ها استفاده خواهیم کرد. اقدام مثبت علیه کشورهای منطقه انجام دهند.

بن عبدالرحمن در تشریح دیدار شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن گفت: در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله “مذاکرات هسته ای با ایران” مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بایدن روز دوشنبه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در کاخ سفید دیدار کرد و گفت دوحه متحد اصلی واشنگتن برای خارج از ناتو خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید