ایران چیزی خارج از مفاد برجام در مذاکرات نمی خواهد

ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791585

رضا جامی روند مذاکرات ایران با گروه 1+5 را محترم خواند و گفت: ایران چیزی خارج از مفاد برجام در مذاکرات نمی خواهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا جامی امروز در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما درباره تفاوت مذاکرات ایران در دولت روحانی با دولت اصلی گفت: مذاکرات در این دولت ها ماهیت و محتوای متفاوتی دارد که نتیجه آن هشتم فعالیت دولت روحانی در مسائل هسته ای، سیاسی و دیپلماتیک حتی از منظر همین دولت صفر بود، اما روند مذاکرات در دولت اصلی مثبت است.

وی با ارزیابی مذاکرات رئیس جمهور با احزاب غربی افزود: با توجه به اینکه عمر دولت رئیس جمهور هنوز به چند ماه نرسیده است، از نظر محتوا و ماهیت با دولت روحانی بسیار متفاوت است.

این کارشناس رسانه ادامه داد: هر دو دولت روحانی از نگاه رئیس جمهورش گرفته تا ظریف و جهانگیری تا زمانی که از طرف مقابل مطلع نشدند به دنبال شرایط برد-برد در مذاکره با غرب بودند. اینها رسانه ها بودند.

جمی با اشاره به اینکه دولت روحانی نسبت به زیاده خواهی های طرف های برجام کوته فکری کرد، گفت: این تصور برای طرف مقابل وجود داشت که دولت جدید و تیم مذاکره کننده فعلی باید به همین شکل نسبت به زیاده خواهی های خود واکنش نشان دهند که خوشبختانه تیم مذاکره کننده انجام داد.» خریدار نشان داد که اهل باج نیست و در مقابل زیاده خواهی غربی ها شکست می خورد.

وی با بیان اینکه پروژه های ارائه شده از سوی ایران بالاتر از برجام نبوده است، افزود: طرف مقابل عمل به این تعهدات را نوعی زیاده خواهی مسئولان برجامی ما می داند که متأسفانه از گروهی در مواضع برجام حمایت می کند. کشور اروپای غربی.”

این کارشناس رسانه روند مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ را افتخارآمیز خواند و گفت: با تاکید بر لغو تحریم ها شاهد بازگشت مذاکرات در مسیری منطقی هستیم. ایران چیزی خارج از مفاد برجام در مذاکرات نمی‌خواهد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید