اولین جلسه دادگاه متهمان حوادث اخیر برگزار شد/ ۲۰۱ نفر در کرج متهم شدند

اولین جلسه دادگاه متهمان حوادث اخیر برگزار شد/ ۲۰۱ نفر در کرج متهم شدند

روز جدید رئیس قاضی استان البرز با بیان اینکه اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان حوادث اخیر کرج امروز آغاز شد، تصریح کرد: تاکنون برای 201 نفر از متهمانی که در اغتشاشات حضور داشتند کیفرخواست صادر شده است. و پرونده آنها برای محاکمه و صدور حکم است و به دادگاه های منطقه ارسال شد.

حسین فضلی هرکندی در گفت و گو با تشریح اقدامات دستگاه قضایی استان البرز برای مقابله با وضعیت بازداشت شدگان فتنه های اخیر گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند برخی از معاندین یا عوامل دشمن هستند. ، یا اگر مامور نباشند طرف دشمن هستند و دیگران هیجان زده اند که در دسته دوم باید کار فرهنگی کرد اما در دسته اول مراجع قضایی و امنیتی باید به وظیفه خود عمل کنند.

رئیس قاضی استان البرز منویات مقام معظم رهبری را نقشه راه دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: یکی از محورهای مهم تاکیدات و دستورات اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر حفظ امنیت و آرامش قوه قضائیه است. شهروندان و حفاظت از زندگی عادی و روزمره خود، سرپیچی از عوامل یک آشوبگر عمده و یک آشوبگر حرفه ای، مخل آرامش شهروندان و امنیت روانی مردم و خسارات وارده به اموال عمومی و دولتی است.

آزادی 68 درصد از بازداشت شدگان با حمایت های مناسب

وی با اشاره به اینکه رئیس قوه قضائیه بارها نکاتی را به ضابطان قضایی در خصوص تفکیک بازداشت شدگان بی گناه یا کم گناه و افراد دارای اعمال مجرمانه و مرتبط با سرویس های جاسوسی بیگانه متذکر شده است، تصریح کرد: در کل دادگستری استان البرز، در خصوص تفکیک بازداشت شدگان بی گناه یا کمتر مجرم و مجرمانه در ارتباط است. از همان روزهای آغازین اغتشاشات اخیر، دستورات رئیس قوه قضائیه و رسیدگی به وضعیت دستگیرشدگان و تفکیک آنها از نظر نقش و نفوذ در اغتشاشات به طور مستمر مورد رصد قرار گرفته است که نتیجه آن آزادی 68 درصد از دستگیرشدگان تحت ضمانت یا وثیقه.

کیفرخواست 201 متهم

رئیس قاضی استان البرز گفت: در راستای تحقق تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر تسریع در رسیدگی و صدور حکم برای متهم، اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهم اغتشاشات اخیر کرج از امروز آغاز شد. حضور موثر به ویژه برای افرادی که از عوامل اصلی و فعال اغتشاشات بودند، پس از تکمیل تحقیقات، موجب وارد آمدن خسارت به اموال عمومی و خصوصی و یا تحریک و تشویق مردم به‌ویژه جوانان به شرکت در اغتشاشات سایبری شده است. کیفرخواستی از سوی دادسرا تنظیم و پرونده آنها برای رسیدگی و صدور حکم به دادگاه های منطقه ارسال شد.

صدور قرار رفع یا منع تعقیب کیفری ۲۱۰ زندانی

وی افزود: همچنین برای 210 نفر از افرادی که طبق بررسی های انجام شده نقش موثر و فعالی در اغتشاشات نداشتند و به دلیل هیجانات روزهای اولیه و یا به دلیل تحریک فضای مجازی به خیابان ها آمدند، طبق بررسی های انجام شده. به منویات مقام معظم رهبری و تاکید ریاست محترم قوه قضائیه دستور تعلیق یا منع تعقیب در دادسرا صادر شد.

فضلی هرکندی با تاکید بر برخورد قاطع قضایی با عوامل اصلی و فعال اغتشاشات اخیر، تصریح کرد: با توجه به اینکه اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان اغتشاشات اخیر در استان البرز از امروز آغاز شده است، پرونده تمامی بازداشت شدگان به دادگاه معرفی می شود. در اسرع وقت با رعایت احکام قانون و دادگاه تعیین و احکام مقتضی و محدود کننده صادر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید