دادستان کل کشور: بیشتر تعهدات متهمان حوادث اخیر در دادگاه مشخص شده است.

دادستان کل کشور: بیشتر تعهدات متهمان حوادث اخیر در دادگاه مشخص شده است.

رئیس دادستان کل کشور گفت: اکثر متهمان حوادث اخیر کشور در دادسرا تعیین تکلیف و احکامی (دستگیری، وثیقه، وثیقه و…) برای آنها صادر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی آژه ای رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضایی در ۲۵ آبان ماه سال جاری بار دیگر خطاب به مراجع ذیربط قضایی تاکید کرد: همانطور که از روز اول گفتیم صف معترضان و افراد متاثر از عواطف عناصر اصلی هستند که مرتکب جنایت شدند و دستور دادند از دشمن جدا شوند. لذا همکاران قاضی باید هر چه سریعتر نسبت به مجازات عوامل بازدارنده و عوامل اغتشاشات اخیر اقدام کنند.

در همین راستا رئیس قوه قضائیه به معاون اول خود و دادستان کل کشور دستور داد تا روند مختومه شدن پرونده های عوامل اصلی اغتشاشات اخیر را هر روزه رصد کرده و مساعدت های لازم را به مراجع قضایی ذیربط که مسئولیت آن را بر عهده دارند، داشته باشند. پر کردن موارد این عناصر

در پی دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی و اعمال مجازات بازدارنده برای عوامل و عوامل اغتشاشات اخیر، محاکمه معاندین در شعبه های دادگاه انقلاب اسلامی استان های تهران، البرز، خراسان رضوی و سایر استان ها برگزار شد. کشور و در این رابطه تعداد متهمان پس از تایید. تصمیمات دادگاه توسط دیوان عالی کشور بررسی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در واکنش به اقدامات انجام شده در پی دستور رئیس قوه قضائیه دادستانی کل کشور مبنی بر پیگیری روزانه پرونده عوامل اصلی اغتشاشات اخیر و ارائه مساعدت لازم به مراجع قضایی ذیربط که مسئول بسته شدن پرونده هستند این عوامل هستند که باید داشته باشند، گفت: بعد از اغتشاشاتی که پیش آمد، تکلیف ویژه ای پیدا کردیم. برای انجام این وظیفه علاوه بر نظارت کلی و منظمی که داشتیم، نظارت کلی در این زمینه داریم و در همین راستا یکی از همکارانم در دادسرای کل کشور را به این امر منصوب کردم. کار می کند و به صورت روزانه با استان ها ارتباط برقرار می کند و ارتباط برقرار است و پس از دریافت آمار کل کشور گزارش هایی در این رابطه دریافت می شود و در این راستا اقداماتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این بود که هیچ فردی بی جهت زندانی نشود، گفت: بر اساس تاکید رئیس قوه قضائیه تلاش شده است تا با قرارهای مناسب و غالباً اقدامات لازم برای آزادی بازداشت شدگان انجام شود. تعدادی از این افراد نیز از زندان آزاد شدند.

رئیس دادستان کل کشور تصریح کرد: بر اساس نظر دادستان این اداره، برای افرادی که مرتکب جرایم سنگین شده اند کیفرخواست تشکیل شده است و از سوی دیگر تحقیقات برای برخی از متهمان اغتشاشات اخیر ادامه دارد. کشور. البته در بخشی از تحقیقات، ماموران باید اطلاعات خود را تکمیل و به دادگاه ارسال کنند.

وی افزود: با توجه به دستورات صادره تاکید کردیم بلافاصله پس از دریافت گزارش ضابطان، پرونده متهمان حوادث اخیر در محاکم کشور انباشته و ذخیره نشود، بلکه با سرعت و دقت، این موارد باید کیفرخواست باشد و سپس به دادگاه کشیده شود.»

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: روند رسیدگی، تنظیم کیفرخواست، مراجعه به دادگاه و زمان تشکیل پرونده زمانبر است و در این زمینه تاکید می شود، بنابراین انجام حداقل ها زمان بر است و صرف وقت می شود. این کارها تا مردم دریغ نکنند.

وی افزود: البته به این معنا که تکلیفشان در دادگاه مشخص می‌شود، تصمیم‌گیری نمی‌شود و برای اکثر این متهمان تکلیفشان در دادسرا تعیین می‌شود و منجر به صدور قرار (دستگیری، وثیقه، وثیقه) می‌شود. تضمین و غیره). “

لازم به ذکر است پیش از این حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در خصوص این دستور که به معاون اول قوه قضاییه نیز ابلاغ شده بود، گفته بود: «براساس گزارش های دریافتی، انجام دادیم. در رابطه با اغتشاشات اخیر مظنون نامشخصی نداریم، البته باید. وی همچنین در مورد تعریف معوقه و اینکه برخی از متهمان اغتشاشات اخیر مدعی هستند ما هنوز معوق هستیم یعنی هنوز حکمی برای آنها صادر نشده است، توضیح داد.

دیدگاهتان را بنویسید