توضیح آیت الله کعبی درباره نظر امام خمینی (ره) در مورد محاربه/ مصداق «اخافه» و مفسد الارض باید محقق شود.


ساعت: 18:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917249

یکی از اعضای شورای رهبری مجلس خبرگان رهبری گفت: اغتشاشگرانی که مردم را کشتند و رعب و وحشت ایجاد کردند و مردم مظلوم را با ظلم کشتند و با آنها بی رحمانه رفتار کردند قطعا مستحق اعدام هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله عباس کعبی از اعضای هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حکم اعدام محسن شکاری یکی از حاضران در حوادث اخیر تهران گفت: اغتشاشات خشن اخیر که با خشونت همراه بود. و تخریب اموال عمومی و اموال شخصی مردم رعب و وحشت ایجاد کرد، این قطعاً مصداق جنگ و فساد در جهان است.

وی افزود: حضرت امام راحل (ره) در تحریر الوسیله، باب ششم حداد محارب می فرمایند: «تمام سلاح و تجهیزات من برای ترساندن مردم به کار می رود و می خواهد زمین را در معدن یا دریا، در معدن و دریا فساد کند. مصر یا چنان چه در شب و چه در روز و ذکر آن بر اهل ربا لازم نیست و برای مرد و زن صحیح است و برای مجرد سلاح ثابت است. با نیت فوق الذکر ضعیف است اشکال دارد ولی حرام است بله ضعیف است ولی محقق نمی شود ترس من وحشتناک است .. یعنی محراب کسی است که اسلحه خود را می کشد. و یا آن را فقط برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم آماده می کند و این باعث فساد در زمین می شود. این نمایش فساد زمین، توضیحی برای وحشت و ترسیم اسلحه است.

عضو هیأت رهبری مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بنابراین هرکس از سلاح سرد و سرد استفاده کند و رعب و وحشت ایجاد کند و اموال شخصی و عمومی را تخریب کند، حتی اگر کشته نشود، به عنوان مجاهد و مفسد شناخته می شود. زمین. خواه در خشکی یا دریا در شهر یا روستا باشد. شرط نیست که این محرم در زمره اشرار و سارقین مسلح باشد و زن و مرد در آن مساوی باشند.

آیت الله کعبی ادامه داد: واقعاً باید صادق بود و راستگویی یعنی قدرت نمایی. مردی که اعدام شد قدرت خود را نشان داد و در مقابل مردم بیگناه ایستاد و اسلحه را بیرون آورد، ماشین ها را تخریب کرد و آتش زد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه روایتی از پیامبر اکرم (ص) در مورد حرام بودن قتل در شیعه وجود دارد که هرکس مزاحم را مزاحم یا پناه دهد یا اگر مزاحمت او منجر به قتل شود، پیامبر و فرشتگانش این کار را انجام می دهند. کشتن لعن می کنند و بر شمشیر و صورت ها حک شده است که رسول خدا و فرشتگان لعنت می کنند که مزاحمت ظالمانه ای ایجاد کند و مزاحمت او به کشتن و خونریزی می انجامد.

یکی از اعضای کمیته راهبری مجلس خبرگان رهبری گفت: این شورشیان که به داعش معروف هستند رعب و وحشت ایجاد کرده و مردم مظلوم را با وحشیگری و بی رحمی به خاک و خون کشیدند، قطعاً مستحق اعدام هستند. مصادیق هم رزمنده و هم مفسد در دنیا وجود دارد و نظام اسلامی باید با این رزمندگان و مفسدان برخورد کند و امنیت و آرامش را به جامعه بازگرداند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید