آمریکا و غرب به ایران نیاز دارند و چاره ای جز احیای برجام ندارند/ خدمات بسیج مردمی سپاه تحسین برانگیز است


ساعت: 16:29
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879978

امام جمعه اردبیل با قدردانی از خدمات بسیج سازندگی در موضوع محرومیت زدایی اظهار داشت: امروز آمریکا و غرب به ایران نیاز دارند لذا در تلاش برای احیای برجام هستند و این فرصت خوبی است تا دولتمردان ما از آن استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سبلان ما آیت الله سید حسن عاملی نماینده فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به تشریح عملکرد بسیج سازندگی استان اردبیل پرداخت و گفت: اخیرا کلیپ هایی مبنی بر کمبود آب در روستاها و نقاطی از کشور همجوار پخش شد. ، و در این کلیپ تشنه ها با مأموران دعوا می کنند و در به در دنبال آب می گردند. پس از تماشای این فیلم، اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص آبرسانی روستاها را تحسین کردم. این نبود

وی در ادامه ضمن برشمردن برخی از خدمات سپاه پاسداران از این اقدامات تقدیر کرد و تصریح کرد: بر خود لازم می دانم به بخشی از خدمات سپاه که تحت عنوان بسیج سازندگی در استان ما انجام شد اشاره کنم. اگرچه آمار فقط مربوط به سال های 1400 و 1401 است و قبلاً به تفصیل کار کرده بود.

آیت الله عاملی گفت: ساخت مسکن 50 متری مستضعفان با 76 واحد، ساخت 40 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی، ساخت 900 واحد مسکونی برای مشمولان کمیته امداد که در دست اجراست، تکمیل و تعمیر 126 واحد. واحدهای خانه محروم، آبرسانی به 454 روستا با تفاهم نامه با شرکت آب و فاضلاب که کار می کند، احداث نیروگاه کوچک 5 کیلوواتی 233 مورد، احداث منبع آب شرب و خط لوله 22 مورد، احداث کشاورزی حوضه آب (200 و 400 مترمکعب) 23 مورد، احداث پل روستایی 17 مورد، آسفالت نوسازی 20 روستا به طول 60 کیلومتر، احداث سیل بند (حوضه آبریز) در 16 مورد، انتقال آب کشاورزی در 12 مورد، احداث کارگاه برای ایجاد اشتغال در 13 مورد، ایجاد صندوق های اعتباری قرض الحسنه در استان، 928 صندوق با 50 میلیون اعطای تسهیلات اشتغالزایی در طول سال برای 1400 تا 950 نفر با اعتبار 64 میلیارد تومان، توزیع بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند، 164 میلیارد تومان و ده ها کمک اقتصادی، درمانی و کشاورزی دیگر از جمله آبرسانی به شهر قدیم اسلام آباد در 6 ماه با مبلغ 7 میلیارد تومان با احتساب بسیج سپاه پاسداران در اردبیل E.

وی ادامه داد: از همه عزیزانی که در حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، سیل، برف و خودکفایی در امور حساس به ویژه در دستیابی به فناوری‌های حساس دفاعی و دفاعی و دفاعی و دفاعی در کشور تلاش کردند تا بسیج جهادی، سپاه معظم ما در کشور تلاش کردند، تشکر می‌کنیم. در صنعت چیزی بر جای نگذاشتند، بالاترین شهدا را در راه دفاع از کشور تقدیم کردند و در حفظ هیبت و اقتدار نظامی ایران عزیزمان را برای همیشه پاسداری کردند.

آیت الله عاملی گفت: با عظمت این قدرت همین بس که به دولت و مذاکره کنندگان اعلام کردند که مصلحت ملت را بر ما مقدم دارند و خود را مجبور نکنید که سپاه را از لیست تحریم خارج کنید زیرا معظم له سپاه نه ثروت دارد و نه نیاز به خارج. آمریکا و اروپایی ها 300 میلیارد دلار روسیه را به خاطر جنگ اوکراین مسدود کرده اند، در حالی که سپاه در خارج از کشور هیچ سرمایه گذاری در عظمت این قدرت ندارد، اما پالایشگاه عظیم ستاره در خلیج فارس این است. کافی است تا ایران برای همیشه با بنزین و حتی تا مرحله صادرات به خودکفایی برسد.


آمریکا و غرب به ایران نیاز دارند و چاره ای جز احیای برجام ندارند

امام جمعه اردبیل به تشریح ابعاد اجلاس اخیر سازمان ملل پرداخت و گفت: نشست این هفته در سازمان ملل درباره پروژه هسته ای ایران و اظهارات اعضا نشان داد که آمریکا و اروپا به توافق با ایران و احیای مجدد نیاز جدی دارند. برجام هیچ راه دیگری در برابر آنها وجود ندارد و به عبارت دیگر آنها به ایران نیاز کامل دارند و دولت مردان ما نباید این فرصت تاریخی را از دست بدهند.

وی با بیان اینکه پیشرفت ایران در صنعت هسته‌ای و افزایش نرخ غنی‌سازی کابوس بزرگی برای آمریکا و اروپا است و دائماً اظهارنظر می‌کنند و نمی‌خواهند یک قدرت هسته‌ای در منطقه نفت و در کنار اسرائیل هسته‌ای باشد، گفت: وی گفت: این نکته را نیز باید گفت که ایران تمام مراحل انرژی هسته‌ای را بومی‌سازی کرده است، این اتفاق بسیار بزرگی است، کشورها در این صنعت از یکدیگر کپی کرده‌اند، اما ایران توانایی کپی‌برداری را نداشته است. زمان آقای جلیلی تصمیم گرفتند از اورانیوم استفاده کنند. 20 درصد به ایران نده. گفتیم خودمان این کار را می کنیم، همه خندیدند. در آن زمان ما دو سال فرصت داشتیم تا به غنی سازی 20 درصد برسیم.

آیت الله عاملی گفت: گفتند با اینکه ما قدرت برتر هستیم، دو سال طول کشید تا به 20 درصد رسیدیم شما که هنوز در ابتدای راه هستید، چطور می خواهید در دو سال تولید کنید؟ اما ما کمتر از دو سال بود که تولید می کردیم و آمدند و تایید کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه هیچ گزینه مناسبی برای آمریکا و اروپا بدون احیای توافق برجام وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بدون احیای توافق برجام، گزینه مناسبی برای آمریکا و اروپا در مورد ایران وجود ندارد. هیچ تحریم چپی وجود ندارد که اجرا نشده باشد، وزیر امور خارجه آمریکا می گوید ما با حداکثر فشاری که ترامپ ایجاد کرد به طرز بدی شکست خوردیم، خروج ترامپ از برجام یک اشتباه بود و باعث پیشرفت هسته ای ایران شد، ثانیاً اگر بپذیریم بیشتر اعمال شود. تحریم، مانع پیشرفت هسته ای ایران می شود نه، گزینه نظامی اصلا معقول نیست زیرا منجر به جنگ مخرب منطقه ای و قدرت بیشتر ایران می شود و به خصوص قیمت نفت به طرز وحشتناکی بالا می رود و فاجعه بزرگ و غیرقابل کنترلی است. برای آمریکا و اروپا نماینده آمریکا گفت که ما ملزم به بازگشت به برجام هستیم تا با تعهد متقابل به تمام مفاد برجام عمل کنیم و نماینده اروپا نیز گفت: طرح جدید خوبی در پیش است. ما برای احیای توافق برجام و به عملیاتی شدن آن نزدیک هستیم و نماینده سازمان ملل گفت که از آمریکا می خواهیم تحریم های اقتصادی ایران را لغو کند و معافیت های مربوط به آن را گسترش دهد. تجارت نفت ایران فرصت بزرگ دیگری برای ایران ایجاد شده است، تحریم نفت و گاز روسیه و همچنین تحریم زغال سنگ آمریکا و اروپا. ایران را وابسته کرد.

وی افزود: مسئول سیاست خارجی دولت آلمان اعلام کرد که قطع سریع گاز روسیه، کل اروپا را در رکود بسیار خطرناکی فرو خواهد برد و این تنها به گاز مربوط نمی شود، بلکه شامل نفت و زغال سنگ نیز می شود. یک مقام در آلمان اعلام کرد که اگر گاز روسیه قطع شود، آلمان با تورم شدید مواجه خواهد شد

امام جمعه اردبیل در بخشی دیگر از خطبه های خود بر لزوم بهره مندی کشور از آخرین پیشرفت های علمی و بهره وری تاکید کرد، یک ماه قبل از جنگ اوکراین، چین و آمریکا از این موضوع اطلاع داشتند و به همین دلیل هر دو کشور جمع آوری کردند. گندم در جهان است و روسیه هر روز بر اثرات آن افزوده می شود. این سه کشور به ثروت عظیمی دست یافتند. شکر تولید شده در برزیل را به مدت یک سال خریدند و از صادرات حبوبات جلوگیری کردند. می بینید که اروپا و آمریکا به هیچ وجه از پایان جنگ اوکراین راضی نیستند یعنی چیزی که برایشان مهم نیست جان انسان است، در این دنیا اگر کشوری بخواهد روی پای خود بایستد. آن ها باید آینده نگری داشته باشند، توانایی خود را افزایش دهند، بهره وری بالاتری داشته باشند، در صرفه جویی سرآمد باشند و از همه ظرفیت ها استفاده کنند.

رئیس شورای کل فرهنگی استان با بیان اینکه مردم ایران می خواهند کشورشان در عرصه های تولیدی و علمی سهم بالایی داشته باشد، گفت: هر ایرانی دوست دارد دولت ایران در سال های اخیر بیشترین سهم را در این زمینه ها داشته باشد. نشست سران این گروه توسط 7 دولت. آلمان اعلام کرده است که در سال 2050 با انرژی فسیلی خداحافظی می کند.این خبر بسیار مهم است. آنها سال ها روی این موضوع کار می کنند. حتی از پله های مترو هم استفاده می کردند. وقتی از پله ها پایین یا بالا می روید برق تولید می شود از آنجا برق کل مترو حتی از باد ناشی از حرکت ماشین ها در بزرگراه تامین می شود و از آنجا برق کل بزرگراه تامین می شود. و در استفاده از پنل های خورشیدی و همچنین تولید سوخت از نیروگاه ها سنگ تمام نگذاشته اند و گویی الگوی دیگران را ربوده اند از دولت محترم می پرسیم که در این زمینه چه اقداماتی انجام داده و چه اقداماتی انجام داده است. آیا چشم انداز آن برای آینده است؟ مصرف روزانه 120 میلیون لیتر بنزین باعث شده تا 2 میلیون بشکه نفت تولیدی به ایران وارد شود و ایران از صادرات خود محروم شود. یارانه برق، گاز و آب 100 میلیارد دلار در سال است. برای رفع این مشکلات نیازی نیست ملت را به دردسر بیندازید، نیازی به بریدن جدول نیست، فقط نیاز به درایت دارید، چرا دولت امکانات تولید خودروهای برقی و هیبریدی را فراهم نمی کند و از کارشناسان آنها حمایت نمی کند؟ چرا اتوبوس های برقی کار نمی کنند؟ چرا تسهیلاتی برای ساخت پنل های خورشیدی برای خانواده ها فراهم نمی شود؟ برای حرکت در این مسیر در استان و ایجاد الگویی، تصمیم داریم کل مسجد را با پنل های خورشیدی پوشش دهیم و انشاالله به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ج

دیدگاهتان را بنویسید