لیگ ملت های والیبال معجزه ایران تمام نشد/ پایان عملکرد تحسین برانگیز شاگردان عطایی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دومین روز از مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت های والیبال 2022 امروز (پنجشنبه 30 تیرماه) با برگزاری دو دیدار در سالن یونیپول شهر بولوینا ایتالیا پیگیری شد. در دومین دیدار تیم های ملی والیبال ایران و لهستان به مصاف هم رفتند که شاگردان بهروز عطایی با نتیجه 3 بر 2 مغلوب لهستان تیم اول رنکینگ جهان شدند.

لهستانی ها در ست های دوم و چهارم این دیدار با نتایج 26 بر 24 و 25 بر 16 مغلوب ایران شدند اما در ست های اول، سوم و پنجم با امتیازهای 25 بر 21، 25 بر 18 و 15 بر 7 پیروز شدند و راهی نیمه نهایی شدند. -مرحله نهایی و چهار تیم. قله های مسابقه صعود کردند.

تیم ملی والیبال ایران این دیدار را با ترکیب میلاد عبادی پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمد طاهر وادی، امین اسماعیل نژاد، امیرحسین توته و محمدرضا حضرت پور آغاز کرد.


14010431000018 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

در ابتدای ست اول میلاد عبادی پور در حال سرویس بود و تیم ایران با دفاع خوب اولین امتیاز را کسب کرد. دو تیم بعداً رقابت بسیار نزدیکی داشتند اما اولین توقف فنی این ست با نتیجه 12 بر 9 به لهستان رسید.

این ست پس از فراز و نشیب های فراوان با نتیجه 25 بر 21 به سود لهستان به پایان رسید. آتای در این ست از دو استراحت خود استفاده کرد و ملی پوشان را به آرامش بیشتر در زمین دعوت کرد.

در این ست لهستان 13 امتیاز حمله و ایران 10 امتیاز، تیم ایران دو امتیاز دفاع را به دست آورد اما لهستان یک امتیاز گرفت و هر دو تیم در سرویس دو امتیاز گرفتند. استقبال خوب لهستانی ها در این ست کمک زیادی به پیروزی این تیم کرد اما امین اسماعیل نژاد با 9 امتیاز بهترین بازیکن این ست بود.

در شروع ست دوم، لهستان 4-1 پیش بود تا اینکه عطایی یک وقت استراحت فنی اعلام کرد. دو تیم در امتیاز 10 امتیاز اسماعیل نژاد را به تساوی رساندند تا از استرس بازیکنان ایران بکاهند. توقف فنی این ست 12 بر 11 به سود ایران بود. در این لحظه دو تیم مهاجم نیز در مجموع دارایی 20 امتیازی به تساوی رسیدند که نشان از رقابت بسیار پر جنجال تیم های ایران و لهستان در این دیدار داشت.

در ادامه این ست لهستان چهار امتیاز متوالی کسب کرد و عطایی باید با نتیجه 15 بر 12 به سود لهستان استراحت می کرد. ملی پوشان در امتیازات شانزدهم و هجدهم با حریف مساوی کردند و مهدی جلوه نوزدهمین امتیاز ایران را به دست آورد تا سرمربی لهستان درخواست استراحت کند.


14010431000026 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

این ست در نهایت با نتیجه 26 بر 24 به سود ایران به پایان رسید تا دو تیم در تعداد ست ها یک بر یک مساوی شوند. عملکرد تیم ایران در ست دوم به گونه ای بود که تیم ایران در حمله 26 بر 24 حریف را پیش انداخت، در دفاع نیز 4 بر 3 پیش افتاد و هر دو تیم امتیاز سرویس خود را سه برابر کردند.

رقابت شدید دو تیم در ست سوم ادامه یافت و وقت استراحت فنی 12 بر 11 به سود لهستان بود. در این ست تماشاگران حاضر در سالن که بخش زیادی از آن ایرانی بودند، روی هر حمله تیم ملی ایران یک تا سه می شمردند و در حمایت از تیم ایران چیزی کم نگذاشتند. با نتیجه 17 بر 14 به سود لهستان، آتای وقت استراحت اعلام کرد تا دو تیم به امتیازات خود اضافه نکنند. در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 18 به سود لهستان به پایان رسید تا عقاب ها در ست ها 2 بر 1 پیش بیفتند. عطایی با نتیجه 20 بر 14 در ست سوم ترکیب تیم ایران را تغییر داد تا بازیکنان اصلی برای ست چهارم استراحت کنند.

در ابتدای ست چهارم تیم ایران سه امتیاز متوالی را به دست آورد. در ادامه این ست ملی پوشان ایران قدرت خود را بر حریف دیکته کردند و 25 بر 16 این تیم را شکست دادند تا دو تیم از نظر تعداد ست برابر باشند و ست پنجم تعیین کننده نتیجه نهایی مسابقه را رقم خواهد زد. سرمربی لهستان در اواسط این ست به بازیکنان اصلی خود استراحت داد.

دانش آموختگان بهروز عطایی در ابتدای ست پنجم، در ابتدای ست پنجم، برخلاف ست چهارم، چهار امتیاز متوالی به حریف دادند و در پایان با وجود تلاش و نمایش تحسین برانگیز، تیم ملی ایران مغلوب لهستان شد. در ست پنجم 15 بر 7 و در نهایت نتیجه این دیدار 3 بر 2 شد. بازی را ترک کرده و با کسب مقام هفتم لیگ ملت ها به کار خود در این رقابت ها پایان دهند.

سیلیکا الکساندر، ژیکو کهانوفسکی، بارتوش کوراک، کامیل سمنیوک، ماتئوش بینیک و مارسین یانوش در ابتدای این دیدار در ترکیب لهستان حضور داشتند.


14010431000020 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

کولادوس فابریس از فرانسه و ورا ماچان والتر جوگو از پرو به عنوان داور اول و دوم دیدار ایران و لهستان را قضاوت کردند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال به همراه ایرانیان مقیم ایتالیا این دیدار را تماشا کرد. فرانسه در اولین بازی امروز با نتیجه 3 بر صفر ژاپن را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف ایتالیا رفت.

مرحله نیمه نهایی لیگ ملت های 2022 شنبه 1 آگوست با دو دیدار در شهر بولونیا پیگیری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید