تیم ملی والیبال ایران به مصاف برزیل نمی رود/ شاگردان عطایی در لهستان به کار خود پایان دادند.

تیم ملی ایران از ساعت 23:30 روز سه شنبه 24 شهریورماه در هشتمین و آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 به مصاف برزیل رفت و با تحمل شکست 3 بر صفر مقابل این حریف سرسخت، از راهیابی بازماند. برای یک چهارم نهایی

در این دیدار تیم ملی والیبال ایران متشکل از میلاد عبادی پور، محمدجواد معنوی نژاد، امین اسماعیل نژاد، محمد طاهر وادی، امیرحسین توته، علی اصغر مگدار و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) به مصاف برزیل رفت.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران ترجیح داد در این دیدار مهم از جواد معنوی نژاد در کنار میلاد عبادی پور استفاده کند. رنان دالزوتو سرمربی برزیل نیز ریکاردو لوکارلی ستاره تیمش را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت. او برای شروع مسابقه از برونو رزنده پاسور و کاپیتان تیمش استفاده نکرد و فلاویو گالبرتو را به زمین فرستاد. در ست اول تیم ایران در حمله ناکام ماند و از توپ های برگشتی استفاده نکرد. دفاع توری برای کنترل حملات برزیل کافی نبود. در اواسط ست صابر کاظمی جای امین اسماعیل نژاد را گرفت اما نتیجه این ست 25 بر 17 به سود برزیلی ها شد. در پایان ست اول، تیم ایران 5 امتیاز و برزیل 15 امتیاز از حمله به دست آوردند.

حملات موثر و موفق برزیلی ها در ست دوم نیز ادامه یافت و عطایی به دانش آموختگانش هشدار داد که توپ های ساده و آسان را از دست ندهند و در وقت استراحت با احتیاط بازی کنند که 20 بر 16 به سود حریف به ثمر رسید. در این ست صابر کاظمی و جواد کریمی نیز وارد بازی شدند اما تیم ایران نتوانست اختلاف نه چندان بزرگ خود با برزیل را جبران کند. عطایی برای ایجاد استراحت حتی از درخواست چالش ویدیویی برای صحنه های واضح استفاده کرد تا ایران با نتیجه 21 بر 22 هم تراز برزیل شود اما برزیل ست دوم را 25 بر 22 برد.

تیم ایران در ست سوم از امیرحسین اسفندیار، صابر کاظمی و جواد کریمی استفاده کرد و در ابتدای بازی بهترین تیم زمین بود اما در آینده حملات برزیل تعیین کننده بود و بلندگوهای تیم ملی در سطحی قرار نداشتند. فینالیست های 5 دوره اخیر قهرمانی جهان. تاکید عطایی در ست سوم این بود که هر توپی را جدی بگیریم و سعی کنیم هر امتیازی را بگیریم. تیم ایران در این ست با نتیجه 25 بر 23 مغلوب برزیل شد تا حریف راحت تر از حد انتظار پیروز شده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

تیم ملی والیبال برزیل در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی به مصاف آرژانتین خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید