دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام می دهد/ استانداران باید تنظیم بازار را در اولویت قرار دهند

ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783445

وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار مازندران:

احمد واحدی گفت: دولت تلاش زیادی برای حل مشکلات مردم دارد و با برنامه در آن مسیر حرکت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، احمد واحدی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران با ابراز خوشحالی از این پارتی در استان علامه حسن زاده و شهدای بزرگوار، علما، حقوق دانان و ایثارگران مازندران گفت: خاطرات بزرگ مازندران و… حماسه ای پر از قهرمانی، حماسه هایی که متاثر از محبت اهل بیت است.

وی گفت: مازندران از نظر معنوی، حماسی و طبیعت استانی مهم است. تولید گیاهان دارویی و غیره بر این استان تاکید می کند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در مسیر پیشرفت به سمت تمدن اسلامی هستیم، گفت: مدینه فاضله مظهر پیشرفت و در اوج پیشرفت بشری است و این چشم انداز از مسیر حکومت و جامعه اسلامی می گذرد.

این مسئول با بیان اینکه انقلاب، نظام و مردم ما رسالت بزرگی بر عهده دارند و نمی توان از آن چشم پوشی کرد، گفت: بسیار سخت است.

واحدی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم مردمی است به این معنا که دولت هیچ فاصله ای از مردم ندارد و کارمندان کشور غمی جز غم مردم ندارند و جز خدمت طلبی نیست و نیاز به وفاق و همدلی دارد.

وی گفت: حرکت همان تغییر است و بدون تمایز اتفاق نمی افتد. بدن واحدی به نام منافع مردم را شناسایی کنید.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مشکلات ما مشکلات حل نشدنی نیست و مهم این است که متحد باشیم، گفت: مازندران با این همه ظرفیت منتظر کسی نباشد و این شدنی است.

این مسئول با بیان اینکه نباید از اقتصاد دریایی و پرورش ماهیان خاویاری در دریای خزر غافل شویم گفت: صادرات ما به دشت در این حوزه کاهش یافته است و باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم.

واحدی اقتصاد دریا و جنگل، حفاظت از جنگل ها و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی را مهم دانست و گفت: این فرصت ها منافع ملی محسوب می شود و مردم و منافع ملی با وفاق اجتماعی و تفاهم و رهاسازی محقق می شود. از همه سلیقه ها.”

وی با تاکید بر اینکه مردم از ما خواستار هماهنگی و یکپارچگی هستند، گفت: تنظیم بازار یکی از وظایف خطیر دولت است و مدیران موظف به پیگیری این موضوع هستند.

وزیر کشور با اعلام اینکه تک تک ما باید پاسخگو باشیم، ادامه داد: امروز دولت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات انجام می دهد و کنترل بازار در دستور کار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مسئولان باید در قبال کارهایی که انجام داده و نکرده اند پاسخگو باشند، افزود: موفقیت مدیریت ولیعهدی با تمام عوارضی که دشمن در این راه برای کشور ایجاد کرد، از اتفاقات مثبتی بود که باید دنبال شود. “

واحدی با قدردانی از زحمات احمد حسین زادگان در طول سه سال حضورش در استان مازندران گفت: اکنون زمان ارائه برنامه های خود برای جهش است. معلوم است که این یک کشور است.

وی ادامه داد: استاندار به تنهایی نمی تواند بار اداره استان را به دوش بکشد، اکنون زمان همکاری ملی است که همه مدیران، نمایندگان و به ویژه ائمه جمعه باید این مدیر جدید را یاری کنند چرا که مدیریت منابع و مشکلات نیازمند مشورت و همدلی است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: رهبری بارها هشدار داده اند که راه ما راه مردم سالاری دینی است که با خوانشی متفاوت در نظام جمهوری اسلامی کشور به دستاوردهای برتر خواهد رسید.

* من کسی را از رهبری استان نمی شناسم

استاندار جدید مازندران نیز گفت: برای حل مشکلات استان باید تحریم حکمرانی را بشکنیم. استان خود را بسازید.

سیدمحمود حسینی پور نوری افزود: فرهنگ جهادگر باید بر جامعه حاکم باشد، فرهنگ شب های شلمچه تا زمانی که گزارش عدم امکان اجرای پروژه ها به گوش برسد.

استاندار جدید مازندران گفت: شکست تحریم ها جز اعتماد به جوانان امکان پذیر نیست، کسانی که در سخت ترین شرایط کشور را با خلاقیت و نوآوری رهبری کردند.

وی افزود: به دلیل مسئولیتی که بر عهده دارم، به استان های زیادی سفر کرده ام و متوجه شده ام که دلیل اصلی این عقب ماندگی، عدم هماهنگی نخبگان استانی است که سال ها بر مازندران حکومت می کنند و خادم استاندار هستم. از کسانی که این کار را نمی کنند. آنها مهمانی دارند و امیدهایشان توسط مسئولان بر باد رفته است.»

حسینی پور گفت: اگر جوانان مازندران مانند جوانانی که برای شکست در ارتش بودند، کسانی که جان خود را از دست دادند و جنگ کردند، به میدان بیایند، این استان موفق خواهد شد.

این مسئول افزود: من به دنبال استاندار نبوده ام و با هیچکس مشورت نکرده ام، بنابراین خود را بدهکار طیف و برق خاصی نمی دانم و در مدیریت استان خود را به هیچکس معرفی نخواهم کرد.

حسینی پور درباره مدیرانی که نه چیزی برای ارائه به مردم دارند و نه انگیزه ای برای خدمت به آنها دارند، گفت: تغییر رهبری امری طبیعی است، اما باید توجه داشته باشم که این ملاک برای خط فکری آنها نیست، بلکه انگیزه و تلاش آنهاست، علیرغم اینکه آنها دارند. باید نظام و سیاست دولت را بپذیرد.»

استاندار جدید مازندران افزود: باید به شهرداری ها و شوراهای شهر بگویم که وضعیت فعلی شهرها قابل قبول نیست و با این شرایط نمی توان گردشگر را به این استان آورد و توصیه جدی من این است که تمام تلاش خود را برای رفع مشکل انجام دهند. مشکلات شهری

در پایان این مراسم حکم انتصاب سیدمحمود حسینی پور به عنوان استاندار جدید مازندران قرائت و از سوی وزیر کشور به وی تقدیم شد و وی از زحمات احمد حسین زادگان استاندار سابق تقدیر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید