توسعه هنرستان ها در دولت سیزدهم ادامه دارد/ آموزش های مهارتی; باز کردن راه اشتغال و کلید شکوفایی اقتصادی


ساعت: 08:16
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880052

تمرکز بر هنرستان ها و دوره های آنها راه حل معضل بیکاری و زمینه ساز رونق اقتصادی و اشتغال در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون ، توسعه و گسترش هر کشوری نیازمند متخصصین است و لازم است هر فردی در هر سمتی از تخصص و تجربه کافی و لازم برخوردار باشد تا فعالیت های خود را به درستی انجام دهد اما این تخصص تنها در مدارس دولتی و آموزش در رشته های تجربی و ریاضی حاصل نمی شود، بلکه هنرستان ها می توانند پلی برای متخصص شدن افراد باشند.تحصیل در هنرستان ها می تواند راه میانبری برای افرادی باشد که می خواهند زودتر به نتیجه برسند و از تجربیات خود در کسب درآمد استفاده کنند. کسب تجربه مفید خواهد بود.

این مهم ایجاب می کند که دولت نسبت به تکمیل و توسعه هنرستان ها و تجهیزات تخصصی آنها به ویژه در استان های کم برخوردار که از وجود کارخانه ها و کارگاه های تولیدی محروم هستند، توجه ویژه ای داشته باشد.

این امر مستلزم آن است که با توسعه و تقویت هنرستان ها، دانش آموزان حرفه ها و فنون مورد نیاز منطقه و اقلیم خود را از سنین پایین بیاموزند.

یکی از استان هایی که در حال حاضر دولت توجه ویژه ای به موضوع آموزش و مهارت در مدارس دارد سیستان و بلوچستان است. امسال با بهره برداری از 6 هنرستان جدید، جهش حرفه آموزی و مهارت آموزی برای دانش آموزان در این منطقه از کشور ایجاد می شود.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان، 6 هنرستان جدید با نام مجتمع مهارتی دارالفنون با زیربنای 5 هزار متر مربع از هر پروژه به فضای آموزشی هنرستان ها اضافه می شود. در سیستان و بلوچستان .

میشم لک زایی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پروژه ساخت این تعداد گلخانه در دو فاز در شش شهر زاهدان، زابل، هش، ایرانشهر، سراوان و چابهار با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای هر مدرسه در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه تکمیل این پروژه ها 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: پروژه های دارالفنون با اعتبارات ملی و دولتی در حال ساخت است و دارالفنون شهرستان زاهدان با مشارکت خیرین تکمیل و تجهیز می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به سیستان و بلوچستان راه اندازی شش هنرستان دیگر مشابه هنرستان دارالفنون در استان تصویب شد.

لک زایی ادامه داد: ساخت این گلخانه ها هر کدام با زیربنای 5 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان در سال جاری در دو فاز آغاز می شود و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسد. 1402 .

اختصاص 50 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان

وی از افزایش اعتبارات تجهیز هنرستان ها در سال مالی 1400 خبر داد و گفت: دولت سیزدهم 50 میلیارد تومان اعتبار برای به روز رسانی و تکمیل تجهیزات هنرستان های استان اختصاص داد، در حالی که پیش از این اعتبار مورد نیاز برای تجهیز هنرستان ها بود. فقط 4 میلیارد تومان بود.

وی افزود: این وام برای خرید تجهیزات کارگاه های تعمیرات لوازم خانگی، برق صنعتی، برق ساختمان، مهندسی برق، حسابداری، خیاطی، مکانیک خودرو، تعمیر موتور خودرو و نقشه کشی ساختمان استفاده شد که پاسخگوی اکثر نیازهای تجهیزات شرکت خواهد بود. هنرستان در سال تحصیلی جدید

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: در حال حاضر 23 باغ زمستانی در قالب 85 کلاس درس داریم که برای آن 113 میلیارد تومان هزینه شده است و زیربنای این پروژه ها 56 هزار و 138 متر مربع است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه مدارس شبانه روزی در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: به منظور ارتقای شاخص پوشش تحصیلی دانش آموزان و ایجاد فرصت برای جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل، در 2 سال گذشته احداث شده است. و هفت مدرسه شبانه روزی در قالب 36 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 324 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

لک زایی گفت: هم اکنون 28 پروژه مدرسه مسکونی در قالب 168 کلاس درس با اعتباری بیش از 2500 میلیارد ریال در حال ساخت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید