توسعه آموزش های مهارتی در اولویت سیاست های بالادستی نظام است


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837742

رئیس کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس با اشاره به لزوم به روز رسانی پایه مادی و سرفصل های آموزش فنی گفت: توسعه آموزش های مهارتی در اولویت سیاست های بالادستی نظام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن صبح امروز در نشستی با معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: این یک آموزش مهارتی بود که در این راستا به عنوان یک مهارت آموزی مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر اگر با افراد مسن صحبت می کنیم، هر کدام از آنها روی چندین مهارت فنی کار کرده اند. شاید این مهارت ها با استانداردهای فنی و حرفه ای کشور همخوانی نداشته باشد، اما این به خوبی جایگاه مهارت های آموزشی در کشور را نشان می دهد.»

نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم یزد به این آموزه ها عمل کردند و این معماری، توسعه و تمدن را در دل کویر ایجاد کردند و امروز این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شده است.

جوکار با بیان اینکه استان یزد بر پایه صنایع جامد در دوران توسعه شکل گرفته است، افزود: این صنایع پاسخگوی ویژگی های اقلیمی و فرهنگی یزد نیست و همین موضوع باعث مهاجرت گسترده شده است، بنابراین در یکی از شهرستان های استان بیشتر 50 درصد از بیمه شدگان، ایزدی نیستند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه آموزش و پرورش فنی و حرفه ای در کشور خاطرنشان کرد: سیاست های بالادستی به مسائل آموزش فنی و حرفه ای توجه ویژه ای دارد و حتی برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش و آموزش عالی نیازمند توسعه است.آموزش فنی و حرفه ای. .

رئیس شورای کشور و مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه متاسفانه این اقدام در این دو وزارتخانه اجرایی نشده است، گفت: شاید ساختار بروکراتیک موجود در این دو نهاد مانع از وقوع این امر شده است.

جوکار ادامه داد: چه بخواهیم چه نخواهیم باید از نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص برای پیشرفت کشور بهره ببریم که بخشی از آن باید آماده و آموزش دیده باشد که دانشگاه های ما در رشته هایی غیر از فنی و حرفه ای آموزش ناب هستند. هیچ چیز دیگری در آن وجود ندارد

نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به این موضوع، اولین مشکلی که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی با آن مواجه هستند، بحث تامین امنیت شغلی خود است، چرا که داده های ارائه شده امروز به این فرد مناسب است. «نه با شرایط کار در استان و کشور.

وی با بیان اینکه بار مهارت آموزی در کشور بر دوش سازمان آموزش فنی و حرفه ای است، گفت: به جلسه آموزش گفت: و تقویت آموزش های جدید.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: در این راستا لازم است مسائل آموزشی، مربیان و تجهیزات کارگاهی کاملاً به روز بوده و از فناوری های روز دنیا عقب نمانند. “

جوکار امکانات برخی از دانشکده های فنی و حرفه ای را بسیار قدیمی دانست و گفت: در حال حاضر اصلاً پیکان در کشور تولید نمی کنیم، اما هنرستان های فنی و حرفه ای در رشته مکانیک همچنان موتور پیکان را برای آموزش در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید