بی توجهی به آموزش های مهارتی و تربیت اسلامی در وزارت آموزش و پرورش


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892738

حجت الاسلام عبادی گفت: در این وزارتخانه آموزش های مهارتی و فرهنگ و معارف اسلامی طلاب مغفول مانده و مورد توجه قرار نمی گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقحجت الاسلام سید محمد باقر عبادی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز شکست مفتضحانه و خروج آمریکا از افغانستان قبل از اشغال، اظهار داشت: استقلال و امنیت از بزرگترین موهبت هایی است که ما از آن برخورداریم. در جمهوری اسلامی ایران و خدا می داند که آمریکا در افغانستان چه جنایات و جنایاتی انجام داده است.

امام جماعت موقت بیرجند با اشاره به اینکه امروز روز بانکداری اسلامی است، گفت: این قانون تصویب شده اما در اجرای آن مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در چارچوب اسلام و قانون اجرا شود.

وی با گرامیداشت روز خادم در چهارم شهریور ادامه داد: یکی از نعمت های خداوند این است که مردم برای مشکلات خود به شما مراجعه کنند و بندگان باید از این فرصت برای خدمت و رفع مشکلات مردم نهایت استفاده را ببرند.


غرب بزرگترین حامی تروریست هاست

حجت الاسلام عبادی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و بهنار گفت: هشتم شهریور ماه به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و بهنار روز مبارزه با تروریسم اعلام شده است. تقویم کشور ما است و اکنون شعار مبارزه با تروریسم توسط غربی ها مطرح می شود، رسانه ها را کنترل می کنند اما همان منافقانی که رجایی و باهنر را کشتند مهمان غربی ها هستند و به آنها پناهندگی دادند.

وی ادامه داد: دیگر دروغ و فریب غرب بس است که بزرگترین حامی تروریست ها هستند و بعد لیستی ارائه کردند که می گویند حامی تروریست هستند.داعش که بزرگترین جنایات را انجام داده است دست آمریکا و غرب و سپس همین مردم شعار مبارزه با تروریست ها را سر می دهند!

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه هرگز بدتر از آنچه غرب در دو قرن گذشته داده نبوده است، افزود: اما هیچکس به اندازه اینها ادعای حقوق بشر، انسانیت و دموکراسی ندارد. نکش


ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه یکی از موفقیت های دولت سیزدهم است

حجت الاسلام عبادی درباره موفقیت های بزرگ دولت سیزدهم در یک سال گذشته گفت: ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه یکی از موفقیت های بزرگ و کم نظیر این دولت بعد از انقلاب است که آثار اقتصادی و سیاسی دارد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی بدهکارترین دولت بعد از انقلاب را تحویل گرفت، گفت: اگر دولت های گذشته می گفتند خزانه خالی را تحویل گرفتند، این دولت خزانه خالی تحویل داد، اما خزانه ای که هزاران میلیارد بدهکار است زمان می برد تا این را درک و مدیریت کنید.

امام جمعه موقت بیرجند به اجرای طرح ارزشیابی معلمان اشاره کرد و گفت: 10 سال برای ارزشیابی معلمان شعار داده شد اما هیچ کدام آن را اجرا نکردند اما دولت سیزدهم این مهم را اجرا کرد.

حجت الاسلام عبادی در ادامه آموزش و پرورش را مهم ترین وزارت زیربنایی دانست و تاکید کرد: در این وزارتخانه مهارت آموزی دانش آموزان و فرهنگ و معارف اسلامی مغفول مانده و مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: فرهنگ مدنی، قانون گرایی، مسئولیت پذیری، فرهنگ کار و دوری از دروغ باید در آموزش و پرورش نهادینه شود، در غیر این صورت فقط اگر هدف اعتلای علم باشد، فردا روزی که مسئولیت را بر عهده بگیرند دچار مشکل و آسیب خواهند شد.

امام جمعه موقت بیرجند برای تربیت نیروی کار باید تحولی در آموزش و پرورش ایجاد شود و افزود: امیدواریم دولت جدید به این موضوع توجه کند.


رحمت یک انقلابی بر خشم او مقدم است

حجت الاسلام عبادی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته خود با اشاره به اهمیت خودشناسی و خداشناسی تصریح کرد: همه دنیا باید در مقابل ملتی بایستند که برای خدا قیام کرده اند اما اگر خدا بخواهد. او این قوم را دوست خواهد داشت و دشمنانشان را خوار خواهد کرد.

وی بیان کرد: همه نعمت ها دست خداست و گاهی آنقدر عالم امر بر ما چیره می شود که از خودشناسی و خداشناسی غافل می شویم اما خداوند برای ما مشکل ایجاد می کند اما باید از این خواب غفلت بیدار شویم.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه این روزها اصطلاح انقلابی بسیار رایج شده است افزود: هنوز کسی این واژه را به درستی تعریف نکرده است اما از دیدگاه من یکی از مهمترین ارکان انقلاب در جمهوری اسلامی ایران این است که هر روزی که یک نفر دعا کند و مواظبش باشد خدا پیداش کند.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: برخی از افراد انقلابی در ادبیات خود دقت نمی کنند و با همه برخورد تندی می کنند و این نوع ادبیات باید تغییر کند و ایشان به عنوان خدای مهربان و رئوف و انقلابی مانند خود خدا صحبت کردند، رحمتش مقدم بر غضب است. مو.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید