آموزش های مهارتی ریشه های بیکاری را می خشکاند/حذف واسطه ها. نگرانی خیاطان البرز


ساعت: 21:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903466

محدث طلوعی گفت: مهارت مهمترین مؤلفه راه اندازی کسب و کار است و زنانی که قصد کسب درآمد دارند باید ابتدا برای کسب مهارت تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محدثه طلوعی سرپرست خانوار که از طریق آموزش خیاطی کسب درآمد می کند در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: بعد از 5 سال زندگی مشترک، همسرم به طور ناگهانی به سرطان مبتلا شد و من در سنین پایین تنها بودم.

وی ادامه داد: از آنجایی که همسرم شغل آزاد داشت، به یکباره درمانده شدم و مجبور شدم برای امرار معاش و تامین زندگی خود و دو فرزندم کسب و کار خود را راه اندازی کنم.

طلوعی زن افزود: زنان سرپرست بسیاری از خانوارهای البرز هستند که روزگار خود را در سایه بی تفاوتی مسئولان می گذرانند.

این زن سرپرست خانوار تصریح کرد: باید مهارتی را یاد می گرفتم تا مستقل باشم و برای خودم درآمدزایی کنم.

گفت: یک سال تمرین طول کشید و در این مدت فقط هزینه کردم. بعد از یک سال شروع به تولید کردم. در ابتدا فقط لباس بچه گانه برای خانه می دوختم و سایزهای یک، دو و سه تولید می کردم.

طلوعی ادامه داد: 90 عدد بلوز و شلوار دخترانه و پسرانه دوختم و بسته بندی کردم و راهی بازار شدم. 10 روز از این مغازه به آن مغازه رفتم تا بالاخره یکی از مغازه داران به من و همه محصولاتم اعتماد کرد. آنها را از من گرفت و گفت پس از فروش به من پول می دهد، هرچند راضی نبودم، پذیرفتم.

این زن سرپرست خانوار تاکید کرد: من مغازه دار را نمی شناختم و اولین بار بود که وارد بازار می شدم و می خواستم محصولاتم را بفروشم، خیلی نگران بودم، شب را با اضطراب زیادی سپری کردم و دوباره به مغازه رفتم. و از مغازه دار پرسید. در مورد فروش لباس پرسیدم، یک هفته هر روز به فروشگاه سر زدم و از فروش پرسیدم.

وی افزود: روزهای بسیار سختی بود و دو هفته طول کشید تا مغازه دار محصولات را بفروشد و سود و هزینه هایم را برگرداند، اما من یک سفارش مضاعف گرفتم و این جرقه کارم بود.

طلوعی بیان کرد: مهارت مهمترین مؤلفه راه اندازی کسب و کار است و زنانی که می خواهند کسب درآمد کنند باید ابتدا برای کسب مهارت تلاش کنند و با مشکلات مواجه شوند و امیدوار باشند که درآمدزایی محقق شود.

این زن سرپرست خانوار با بیان اینکه حمایت مسئولان و حذف واسطه ها از بازار می تواند برای زنان سود زیادی داشته باشد، ادامه داد: بسیاری از مشکلات زنان کارآفرین با حمایت معنوی مسئولان قابل حل است.

وی تاکید کرد: زمانی که سفارش ها زیاد شد، توانم را بیشتر کردم و الان 10 سال است که در زمینه پوشاک بچه گانه فعالیت می کنم.

طلوعی بیان کرد: در کار ما نوسانات قیمت پارچه مشکل ساز است و امیدواریم با رفع مشکلات، نیاز خیاطان به پارچه های داخلی مرغوب و مرغوب برطرف شود.

این خانم در خاتمه خاطرنشان کرد: در مسیر موفقیت سختی ها و مشکلات زیادی وجود دارد، اما زمانی که به هدف خود ایمان داشته باشید، قطعا موفقیت حاصل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید