امام حسین (ع) ریشه فتنه ۸۸ را خشکاند


ساعت: 13:12
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920625

بیژنی گفت: یاری حسین بن علی علیه السلام بود که به یاری ملت ایران آمد و ریشه فتنه 88 را خشکاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد بیژنی کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز با اشاره به چگونگی فتنه 88 گفت: با گذشت سال های انقلاب اسلامی و تجربه انواع نابسامانی ها. آسیب و دعوای دشمن با ملت ایران، از تجزیه طلبی اعم از تحریم، جنگ مستقیم نظامی، ناتوی فرهنگی و انواع توطئه ها و جالب اینجاست که در تمام این سال ها که دشمن تحریم انتخاباتی را دنبال می کرد، به همان نتیجه رسید. نتیجه این بود که طی سال 1387 تمام تماس های وی برای شرکت در انتخابات و رای دادن به نامزد خاصی که در آن زمان میرحسین موسوی بود را تبلیغ می کرد.

وی در ادامه افزود: این یکی از نقاط قابل توجه و متمایز انتخابات سال 88 با قبل از آن بود، زیرا قبل از سال 1387 شیطنت دشمن و رسانه های او به شدت معطوف مردمی بود که در انتخابات شرکت نکردند، اما در این سال ها این ترفند جواب داد و مردم با اشتیاق در انتخابات شرکت کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان همچنین گفت: به نظر می رسد در این مقطع تصمیم گرفته اند روی صندوق رای تمرکز کنند و آن را مدیریت کنند، قبلا در چند کشور از جمله اوکراین، قرقیزستان و گرجستان تست هایی انجام داده اند و پروژه رنگ و مخمل را انجام داده اند. انقلاب ها.و آزمون موفقی برای آنها بود، در ایران هم این آزمون را دنبال کردند، یعنی طراحی بیرونی، به طور اتفاقی تبلیغات بزرگی ساخته شد تا مردم حضور یابند و به فلان نامزد رای دهند.

بیژنی تصریح کرد: طبیعتا ممکن بود کاندیدای مورد نظر پیروز شود یا آرای لازم را کسب نکند، بنابراین دشمنان برای هر دو حالت سناریوهایی داشتند که اگر کاندیدای مورد نظرشان پیروز می شد چه چیزی برایشان بهتر بود؟ پروژه حذف انقلاب اسلامی و بی اثر ماندن آن و انحلال و هضم آن در دستگاه های استکباری در صورت عدم انتخاب کاندیدای مورد نظرشان به سرعت انجام شد که البته نظرسنجی ها نیز گویای این بود، نظرسنجی های داخلی و بین المللی زمان را نشان می داد. این بود که رقیبش میرحسین موسوی در چهار سال گذشته کارهای خوب و مثبتی انجام داد و طرفداران زیادی داشت و احتمال خیلی خیلی زیاد است که دوباره رای بیاورد و میرحسین موسوی رای نیاورد، در این صورت چه خواهد شد. پروژه باشد؟

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان ادامه داد: تصمیم گرفتند با کلیدواژه «تقلب» هرج و مرج را دنبال کنند و احتمال شکست آن وجود داشت، بنابراین روی آن کلیدواژه و آن رمز هرج و مرج بعد از انتخابات و بعد از شکست متمرکز شدند. بحث هایی مانند خیانت به رای، لزوم حمایت نهادهای بین المللی از آرا و احتمال تقلب در انتخابات از مدت ها پیش مطرح شده و برخی از شخصیت های بزرگ سیاسی و حتی خانواده های آنها این کلمات کلیدی را مطرح کرده اند.

بینایی همچنین اذعان داشت: خیلی عجیب بود که خانواده آقای هاشمی رفسنجانی رسما اعلام کردند که میرحسین موسوی در انتخابات پیروز می شود وگرنه تقلب شد و مردم باید به خیابان ها بیایند، این نوع دعوت به هرج و مرج در این سطح بود. یک پدیده واقعا عجیب

وی ادامه داد: فتنا 88 در این فضا شکل گرفت، یعنی طرح از همین جا ایجاد شده و اسناد زیادی در مورد آن موجود است، یکی از مهمترین اسناد مصاحبه آقای میرحسین موسوی است که با یک نفر انجام شده است. مجله «تایمز» یکی دو روز مانده به انتخابات در پاسخ به سوال خبرنگار این شماره که در صورت موفقیت در انتخابات در مقابل نظام مقتدر و ولایت فقیه چه خواهید کرد و می توانید این کار را انجام داد. خیلی کار نمیکنی؟ می گوید رهبری اگر حضور مردم را در صحنه ببیند کنار می رود، یعنی برنامه ریزی قبل از انتخابات، حجت و سند قوی تر از آن؟!

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان تصریح کرد: بنابراین برنامه ریزی فتنه 88 به این شکل صورت گرفت، طبق پازل آنها پیش رفت و طبق پیش بینی ها آقای موسوی رای نیاورد اما قبل از پایان زمان رای گیری قانونی، او روزنامه نگاران را دعوت کرد و به آنها اعلام کرد، او پیروز شد و قهرمانان به او تبریک گفتند و بنابراین شورش آغاز شد. طرفداران او را می توان به دو دسته تقسیم کرد. یکی رهبران و برنامه ریزان و دیگری بخش هایی که سلیقه میرحسین موسوی را در مناظره های حاکمیتی کشور پسندیدند، روی آنها متمرکز شد. در انتخابات در سطح بسیار بالایی قرار گرفت، اما متأسفانه با بروز شورش اشتباه شد و نظام نتوانست از این ظرفیت عظیم استفاده کند.

وی افزود: قسمت پیشتاز هواداران میرحسین موسوی که در پازل دشمن بازی می کردند، بر اساس فریب او را شکست دادند و بخشی از هواداران او که احساس می کردند واقعا فریب صورت گرفته است، به خیابان ها ریختند و به شورش پرداختند. این از او مشهود بود. این جمعیت چند روزی اعتراض کردند، نظام مقدس آنها را به آرامش دعوت کرد، با نمایندگان کاندیداها تماس گرفتند و پای صحبت نشستند و از آنها پرسیدند که به کدام صندوق اعتراض می کنند، تا دوباره آرا شمارش شود، خیلی عجیب بود. و گفتند که انتخابات باید کاملاً باطل اعلام شود و این ابطال انتخابات بدعت بسیار خطرناکی بود، این نوع ابطال انتخابات یک تصمیم عقلانی نبود، اما آنقدر بر این تصمیم غیرمنطقی اصرار داشتند که طرفدارانشان آن را با خشم در خیابان ها فریاد زد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبری تسلیم چنین بدعت خطرناکی نشدند.



بینه ای گفت: این قیام نزدیک به 8 ماه ادامه داشت، این قیام تا دی ماه 1397 ادامه داشت که شورش های روز قدس، 25 آذر، نماز عید سعید فطر، خطبه های نماز جمعه، تحرکات فراوان در دانشگاه از مهر تا روز دی ماه از روز آغاز شد. امروز از جمعیت آنها کاسته شد اما وحشیگری و وحشیگری آنها به حدی افزایش یافت که تمام نیرو و انرژی را وارد میدان کردند و قسمت فریب خورده سران مسلح و منافق را (بعضی از آنها در سازمان نفاق بودند) وارد میدان کردند. که به اشتباه محاسباتی منجر شد، روز بدی را برای نشان دادن کینه خود انتخاب کردند و عاشورای 88 بود که حماقت بزرگی کردند و به خیمه ها و خیمه های عزاداری حسینی حمله کردند و خیمه ها و مساجد حسینی را به آتش کشیدند.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان ادامه داد: همه اینها باعث شد عده ای از مردم که هنوز نمی فهمند چه خبر است به میدان آمدند و به عمق تاریخ و تنزل این تاریخ پی بردند و انزجار خود را از توهین اعلام کردند. امام حسین علیه السلام به هیچ وجه نشان داده نشد و یاری حسین بن علی علیه السلام بود که به کمک مردم ایران آمد و ریشه قیام را خشکاند و آنجا بود. که از ادامه ضد انقلاب، فریب خوردگان و رهبران شورش های داخلی جلوگیری کرد، ایوب از این که مردم در حد حداکثری نسبت به این گونه حرکت ها ابراز بیزاری کردند، ناامید شد و به این ترتیب قیام 88 شکست خورد و ملت واکسینه شد که انقلاب از آن آنها بود و چون خودشان انقلاب کردند به پیروزی رسیدند و باید انقلاب اسلامی را حفظ و حراست کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید