راه اندازی 100 آموزشکده آزاد جدید فنی و حرفه ای در خراسان شمالی/ 42 درصد تعهد استان به آموزش های مهارتی بر دوش مدارس آزاد است.


ساعت: 10:00
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1886991

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی اعلام کرد؛

مهدی رحمدل گفت: در راستای رویکرد جدید دولت برای تسهیل در صدور پروانه کسب، 100 آموزشکده فنی و حرفه ای جدید در خراسان شمالی راه اندازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی رحمدل مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک اظهار داشت: بر اساس اجرای اصل 44 قانون اساسی کشور که فعالیت بخش خصوصی را در زمینه های مختلف اقتصادی، تولیدی و شغلی مشخص کرده است. -ایجاد بخش ها، ایجاد رشته های فنی و حرفه ای رایگان به منظور آموزش مهارت ها نیز شکل می گیرد.

رحمدل گفت: با توجه به اینکه دولت سیزدهم (به ریاست آیت الله رئیسی) رویکرد تسهیل در صدور پروانه کسب را در دستور کار خود قرار داد، در این راستا صدور مجوزهای اولیه برای تاسیس و راه اندازی آموزشگاه های فنی آزاد و پرو نیز از هشت ماه به سه روز کاهش یافته است.

وی افزود: مجوز اولیه ای که صادر می شود مهلت شش ماهه برای متقاضی راه اندازی مدرسه آزاد برای معرفی سایت با تاییدیه راهنمایی و رانندگی، معرفی مربی واجد شرایط و تامین تجهیزات آموزشی دارد. با فراهم شدن این امکانات و شرایط، مجوز تدریس برای شروع فعالیت آموزشی مدرسه صادر می شود.

این مقام مسئول همچنین با یادآوری اینکه تا پایان دولت دوازدهم 170 آموزشکده فنی و حرفه ای آزاد در استان خراسان شمالی فعالیت می کرد، اعلام کرد: با رویکرد جدید دولت سیزدهم برای تسهیل در صدور پروانه کسب، تاکنون 100 آموزشکده آموزشکده فنی و حرفه ای آزاد جدید نیز پس از اخذ مجوز تدریس فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

وی گفت: بیشترین تحصیلات در این آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان در رشته های خدماتی، فرهنگی و هنری اعم از صنایع دستی، هنرهای تجسمی، خیاطی، گریم و آرایشگری و کامپیوتر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی بیان کرد: به طور کلی در حال حاضر 45 درصد از وظایف آموزش فنی و حرفه ای استان بر عهده آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای است.

وی همچنین 55 درصد دیگر از وظایف آموزش فنی و حرفه ای استان را بر عهده مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دو مرکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان بجنورد فعال است همچنین در شهرستان های شیروان فاروج، اسفرین، جاجرم، آشخانه و راز هر کدام دارای یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی هستند و این مراکز دولتی در 250 رشته در رشته های فنی، مهندسی و کشاورزی آموزش های مهارتی ارائه می دهند.

رحمدل در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری مسابقات کشوری مهارت نیز اشاره کرد و گفت: مسابقات ملی مهارت در 43 ناحیه برگزار می شود و مدال آوران اول تا سوم این مسابقات به مسابقات جهانی مهارت اعزام می شوند.

وی گفت: سال گذشته سه کارآموز از استان در رشته های مکانیک دیزل، تاسیسات و آبکاری و طلا و جواهر به ترتیب مقام اول تا سوم مسابقات کشوری مهارت، بازرگانی و دو کارآموز دیگر موفق به دریافت گواهینامه شدند. .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: با این جوایز، خراسان شمالی در مسابقات کشوری مهارت در بین 31 استان رتبه ششم را کسب کرد.

رحمدل افزود: با توجه به اینکه رتبه اول مسابقات کشوری مهارت در هر رشته به مسابقات جهانی مهارت اعزام می شود، دانش آموزی از خراسان شمالی که در مسابقات ملی مهارت سال گذشته در رشته مکانیک دیزل مقام اول را کسب کرده بود، در آبان ماه امسال سال او به مسابقات جهانی مهارت در شانگهای چین اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید