بهره برداری از 445 آموزشکده فنی حرفه ای آزاد در استان یزد/ ارائه آموزش های مهارتی به بیش از 8 میلیون نفر در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد با بیان اینکه مراکز فنی حرفه ای در تمامی مراکز استان فعال است ادامه داد: در بخش غیردولتی مراکز رایگان فنی و حرفه ای در استان فعالیت و خدمات ارائه می کنند.

وی تسهیل در صدور مجوز تاسیس مراکز فنی و حرفه ای آزاد را از اقدامات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: روند صدور این مجوز با مشکل مواجه بود اما در نیمه دوم دهه 1400 با توجه به تاکیدات دولت سیزدهم. رهبری، صدور مجوز مراکز فنی و حرفه ای تسریع شد.

حاجو با بیان اینکه در حال حاضر 445 آموزشکده فنی حرفه ای آزاد در استان فعال است، ادامه داد: حدود 47 هنرستان در سال 1400 و 134 هنرستان در چهارمین ماه امسال راه اندازی شده است.

وی گفت: آموزش حدود 450 شغل در حوزه فنی و حرفه ای دولتی و غیردولتی استان و خدمات فنی و حرفه ای بر اساس 6500 استاندارد کاری در سازمان فنی و حرفه ای کشور ارائه می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در ادامه با اشاره به طرح نهضت مهارت آموزی خاطرنشان کرد: در این راه نیازمند کمک های اجتماعی، دانشگاه ها، صنعت و معدن هستیم.

حقجو با بیان اینکه خدمات فنی و حرفه ای به مناطق 18 گانه ارائه می شود، گفت: پذیرفته شدگان از دوره های فنی و حرفه ای استفاده می کنند و پس از گذراندن دوره می توانند از تسهیلات کم بهره نیز در روستاها با توجه به نیاز منطقه بهره مند شوند. خدمات ارائه شده هستند.

وی گفت: آموزش فنی و حرفه ای استان متعهد به آموزش بیش از چهار میلیون و 355 هزار نفر ساعت در بخش دولتی و سه میلیون و 779 هزار نفر ساعت در بخش غیردولتی است که از این میزان 670 هزار نفر ساعت کار آموزش داده می شود. تاکنون آموزش دیده اند.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید