ارتباط بین استفاده از ماسک و کاهش مرگ و میر عروق کرونر

زمان: 07:32 ساعت
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793197

طبق یک مطالعه بزرگ بین المللی، قوانین استفاده اجباری از ماسک با کاهش مرگ و میر ناشی از کووید 19 مرتبط است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته مدیسوننت، این مطالعه شامل 44 کشور با جمعیتی نزدیک به 1 میلیارد نفر است. با گذشت زمان، محققان دریافتند که افزایش مرگ و میر ناشی از کووید در کشورهایی با قوانین سرسختانه مبدل به طور قابل توجهی کندتر از کشورهای بدون قانون است.

دکتر سحر مطلبی، محقق ارشد دانشگاه لوند در سوئد، گفت: «در حالی که چندین مطالعه قبلی تأثیر ماسک را بر موارد کووید 19 بررسی کرده‌اند، مطالعات کمتری در مورد اینکه آیا استفاده از ماسک می‌تواند منجر به مرگ و میر شود، انجام شده است». کووید 19 بر کاهش داده ها متمرکز است و هیچ مطالعه ای داده ها را در چندین کشور بررسی نکرده است.

محققان کشورهایی را مورد بررسی قرار دادند که از نظر امید به زندگی، تحصیلات و استاندارد زندگی جزو 50 کشور برتر در شاخص توسعه سازمان ملل هستند. از میان کشورهای مورد بررسی، 27 کشور ماسک داشتند و 17 کشور ماسک نداشتند.

بین 15 فوریه تا 31 مه 2020، در مجموع 2.2 میلیون مورد مرگ در این کشورها گزارش شده است که 1.25 میلیون مورد در کشورهای فاقد قانون ماسک و نزدیک به 914000 مورد در کشورهای دارای این مقررات است.

به طور متوسط، در کشورهای دارای قانون ماسک، میانگین نرخ مرگ و میر ناشی از کووید 48.40 در هر میلیون است، در حالی که در کشورهای بدون این مصوبه 288.54 در هر میلیون نفر است.

محققان می گویند که با ادامه تاخیر در واکسیناسیون در سراسر جهان، ماسک ها همچنان ابزار مهمی برای پیشگیری هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید