آزمون سخت قوه قضاییه برای تعقیب عاملان برجام / سکوت جریانی که روزی با قدرت کامل از برجام دفاع کرد!

زمان: 11:26
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775123

قوه قضائیه باید علیه تیم مذاکره کننده ایران شکایت کند تا این عمل را رها کرده و درباره آن تحقیق کند ، زیرا عمداً یا ناآگاهانه به منافع ملی لطمه وارد شده و عاملان آن باید مجازات شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از آنکه دولت در سال 1992 کنترل کشور را در دست گرفت و مذاکرات هسته ای اولین و مهمترین دستور کار دولت شد ، طیف های مختلف سیاسی واکنش های متفاوتی نسبت به آن نشان دادند.

برخی از آنها به طور کامل از برجام حمایت کردند و از همان ابتدا در دفاع کامل از برجام ایستادند ، در حالی که عکس معکوس برجام و روند مذاکره را مورد انتقاد قرار داد.

در همین حال ، هر زمان و هر کجا که انتقادی از روند مذاکره و برجام وجود داشت ، حامیان دولت و رسانه های آنها از وحشیانه ترین روش ها برای نابودی منتقدان استفاده کردند ، تا جایی که آنها را با تیترهایی به عنوان دلسوز و بی سواد به تمسخر گرفتند.

از سوی دیگر ، پروژه بستن راه بر روی منتقدان تنها به ابزار رسانه ای محدود نمی شد و تیم حقوقی دولت ، به صورت سیستماتیک ، بارها شکایت از منتقدان را در دستور کار خود قرار داد ، به طوری که همه منتقد بودند. دولت.

پس از پایان دولت 8 ساله تدبیر و امید و روی کار آمدن دولت سیزدهم ، دستگاه دیپلماسی برای تعریف روند آنچه در سالهای گذشته به عنوان مذاکرات برجامی تعریف شد ، اسناد توافق ناموفق برجام را بررسی کرد ، اما این باعث شد ظریف ، وزیر امور خارجه وقت دولت تدبیر و امید ، در اظهارات بی سابقه ای دهان به اعتراف جدیدی باز کند و برخلاف اظهارات قبلی خود از برجام صحبت کند.

ظریف در بیانیه ای گفت: من در جریان مذاکرات برجام و تصویب وی در مجلس گفتم که کلمه برجام در هیچ جا متوقف نشد اما اعضای تیم مذاکره کننده به من نگفتند که این عبارت 4 بار در برجام ذکر شده است!

در این میان ، با تشخیص رئیس تیم مذاکره کننده برجام ، قوه قضائیه مسئولیت بزرگی در قبال عموم دارد.

قوه قضائیه باید علیه تیم مذاکره کننده ایران شکایت کند تا این عمل را رها کرده و درباره آن تحقیق کند ، زیرا عمداً یا ناآگاهانه به منافع ملی لطمه وارد شده و عاملان آن باید مجازات شوند.

این درخواست عمومی یک آزمون دشوار دیگر برای قوه قضاییه است تا دادستان را به دلیل خسارت به منافع ملی در هشت سال گذشته تحت تعقیب قرار دهد.

انتهای پیام / ک

دیدگاهتان را بنویسید