پیگیری مطالبات مردم با تقویت تعامل مجلس و قوه قضائیه/ رسیدگی به بخشنامه درخواست جدی مردم مازندران است.


ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884848

در جلسه کارگروه تفاهم نامه قوه قضائیه و مجمع نمایندگان مازندران مطرح شد.

جلسه کارگروه تفاهم نامه قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی به همت قوه قضائیه مازندران برگزار شد و در این جلسه بر لزوم تقویت تعامل بین آنها برای نظارت بر اقدامات مردم و لزوم اجرایی شدن آن تاکید شد. طرح آمایش سرزمین و مقابله با تغییر کاربری.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; اولین جلسه کارگروه تفاهم نامه قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در دادگستری مازندران عصر جمعه به ریاست و میزبانی رئیس کل دادگستری مازندران و با حضور اعضای نمایندگان استان در دادگستری مازندران برگزار شد. شورای اسلامی.

* پیگیری مطالبات مردم با تقویت همکاری مجلس و قوه قضائیه
حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در این دیدار گفت: با عنایت به انعقاد تفاهم نامه همکاری قوه قضائیه و شورای اسلامی در سال گذشته و برای تعامل و تقویت همکاری و هم افزایی بین نیروها، تلاش مشترک برای حل مشکلات مردم، همکاری و هماهنگی در حسن اجرای قوانین، تسهیل در پیگیری و تبادل نظر در خصوص طرح ها و لوایح قضایی در این جلسه تشکیل شد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تعامل و همکاری و هم افزایی بین مراجع، افزود: دستگاه قضایی استان مازندران تمام تلاش خود را برای تقویت همکاری مشترک با شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات مردم به کار خواهد گرفت. .

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: واقعاً در تعامل نمایندگان مجلس با قوه قضائیه برکات و شایستگی های زیادی برای مردم وجود دارد که برگزاری این جلسات و کارگروه ها زمینه همکاری و تعامل بیشتر را فراهم می کند و امیدواریم تا در سایه این همکاری ها شاهد اتفاقات خوبی باشیم، انسان باشیم

* صدای مردم باید در بدنه دولت شنیده شود
علی بابایی کارنامی نیز در این جلسه اظهار داشت: تفاوت نماینده مجلس با قضات این است که ما در قعر جامعه هستیم و جاهایی که می رویم قضات نمی توانند بروند و طبق قانون ما صدای مردم در جاهایی هستیم که نمی توانند بروند آنها می بینند

وی با بیان اینکه صدای مردم باید در بدنه کشور شنیده شود، تصریح کرد: وی افزود: ما نمایندگان مردم فقط نظر مردم را ابلاغ می کنیم و تصمیم گیری با قوه قضاییه است. بنابراین نمایندگان مردم باید حامل حرف مردم به دستگاه های حاکمیتی باشند.

* مخالفت شدید با منطقه بندی یکی از خواسته های مردم مازندران است
نماینده مردم ساری و میاندورود در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از خواسته های مردم مبارزه با تغییر کاربری در استان است و می دانیم که بسیاری از تجاوزات به جنگل ها و منابع طبیعی توسط مردم انجام نمی شود. مردم محلی استان

رئیس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: امروز اولویت اول استان مازندران باید اجرای طرح ساماندهی اراضی و رسیدگی به تغییر کاربری باشد.

بابایی کارنامی گفت: اینکه صبح در جلسه ستاد حمایت از تولید شرکت می کنیم و عصر در جلسه حقوقی بیت المال شرکت می کنیم، نشان دهنده مشکل قانون است و باید آن را تغییر دهیم.

* لوایح دولت و قوه قضائیه باید به مجلس بیاید
وی بیان کرد: ما در قانون گذاری مشکلات زیادی داریم که باید به تصویب مجلس برسد و لوایحی از قوه قضائیه یا دولت وارد مجلس شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی لایحه ای به مجلس نمی آید نمایندگان کاری از دستشان برنمی آید؛ اما اگر لایحه ای به مجلس نیاید نمایندگان کاری از دستشان بر نمی آید. در نهایت نمایندگان طرحی را ارائه می کنند و بعد همه چیز به بن بست می رسد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: اولویت مجلس باید لایحه باشد و در صورت آمدن این لایحه در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

بابایی کارنامی تاکید کرد: خواهش من این است که در استان مازندران دیدگاه هایمان را تقویت کنیم و به جای برخورد با هم در کنار هم بنشینیم و برای اجرای یک پروژه تصمیم گیری کنیم.

وی تصریح کرد: سد فینسک یکی از بزرگترین مشکلات در حال حاضر است و از دادگستری استان تقاضا دارم به شهید رجایی توجه کنند و وضعیت فعلی ذخیره آبی این سد را ببینند. متاسفانه به نظر می رسد گزارش تکمیلی و جامعی از استان به دولت مرکزی ارائه نمی شود و قوه قضاییه می تواند نقش بسیار موثری داشته باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه سد زرمرود ما که طرح ملی دارد در حال حاضر بسته است اما سد فینسک در بالادست سد شهیدرجایی در حال ساخت است.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: از ما می خواهم تعاملات جدی برای هدف گذاری 15 معضل اول مازندران و ارسال لایحه به کشور داشته باشیم تا تنها نمایندگان مازندران در سایر استان ها هموارسازی معابر نباشند.

در این جلسه نحوه شفاف سازی و اجرای تفاهم نامه قوه قضائیه و مجلس به منظور ارتقای تعامل دو دستگاه و تقویت همکاری های قوه قضاییه مازندران و مجمع نمایندگان استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید