لزوم تعامل جدی قوه قضائیه و دولت برای تحقق اهداف عالی نظام


ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902880

وزیر دادگستری مهمترین اقدامات وزارت کشور در بخش کنوانسیون حقوق کودک و پیگیری وضعیت متهمان ایرانی در سایر کشورها را مورد اشاره قرار داد و بر لزوم تعامل جدی بین مراجع قضایی و قضایی تاکید کرد. دولت برای تحقق اهداف عالیه جمهوری اسلامی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، امین حسین رحیمی در مراسم تکریم و معارفه معاون راهبردی و همچنین رئیس مرکز اسناد اصلاحات قوه قضائیه با بیان اینکه نیروهای توانمند زیادی در دستگاه قضایی وجود دارد، گفت: سیستمی که بسیاری از آنها فاش نشده است و امروز دو تن از این نیروها شناسایی و در مناصب رهبری مورد استفاده قرار گرفته اند.

وزیر دادگستری ضمن تبریک انتصاب حسین اعظمی، حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی به عنوان نیروهای توانمند قوه قضائیه، از زحمات کاظمی و ثقاب اصفهانی تقدیر و تشکر کرد و گفت: به نمایندگی از دولت آمدم زیرا آقایان کاظمی و آقایان اصفهانی و هر دو در دولت شروع به کار خواهند کرد

رحیمی از تعامل جدی قوه قضائیه و دولت برای تحقق اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ابراز خرسندی کرد.

وزیر دادگستری مهمترین اقدامات این وزارتخانه را در بند کنوانسیون حقوق کودک و پیگیری وضعیت متهمان ایرانی در سایر کشورها برشمرد و بر لزوم تعامل جدی قوه قضائیه و دولت برای تحقق این امر تاکید کرد. اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سید محمد صاحب کار معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: معاونت راهبردی مسئولیت سنگین برنامه ریزی و نظارت بر اجرای راهبردها را بر عهده دارد و یکی از مهمترین موضوعات اخیر در قوه قضاییه که سند تحول قضایی بود نیز پیگیری شد. و در این معاونت مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی از زحمات آقایان کاظمی و اصفهانی قدردانی کرد و مسئولیت جدید آقایان اعظمی و ابراهیمی را تبریک گفت و برای همه این عزیزان آرزوی موفقیت کرد.

حسین اعظمی معاون راهبردی قوه قضاییه در ادامه به بیان برنامه های آتی خود پرداخت و مهمترین اولویت کاری خود را اصلاح فرآیندهای قضایی، جرم زدایی و جرم زدایی عنوان کرد که نتیجه آن کاهش حجم کاری مسئولان و افزایش ارتباط بازخوردی است.

وی همچنین تشکیل کارگروه های مربوطه برای اجرای شورای تحول، بررسی شاخص های ارزیابی عملکرد از 14 دوره و نظارت بر اجرای برنامه ها را از دیگر برنامه های کاری خود عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی، رئیس مرکز اسناد تغییر قوه قضائیه نیز معتقد است که سند تغییر یکی از مهمترین و غیرقابل انکار ادله جمع آوری شده توسط قوه قضائیه است و گفت: یکی از نکاتی که در سند تغییر این است که از کلیات پرهیز کرده و راه حل را به صورت عملیاتی تدوین و طراحی می کند و در کنار نگارش و تصویب این سند، بحث اجرای آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه کاظمی معاون سابق راهبردی قوه قضائیه و اسماعیل ثقاب اصفهانی رئیس سابق ستاد تحولات قوه به تشریح اقدامات انجام شده پرداختند و از همکاران خود تقدیر و تشکر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید