شهادت روحانیون معزز در معبد رضوی محکوم شد/ این اقدام موجب تاسف و تاثر علمای اهل سنت شد.


ساعت: 19:36
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819836

مامستا عبدالرحمن هدی از علمای برجسته اهل سنت کردستان با محکومیت شدید اقدامات ناجوانمردانه اشرار و شهادت دو روحانی در حرم مطهر رضوی گفت: ماه مبارک رمضان ماه ادب است، احترام عظمت و ماه ظهور این روحانیون شیطان صفت و تکفیرها علیه این روحانیون در مشهد، قلب هر مسلمانی را عمیقا به درد می آورد، لذا ما روحانیون اهل سنت این اقدام را به شدت محکوم می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مامست عبدالرحمن هدی از علمای برجسته اهل سنت کردستان در گفت و گو با کُردتودی با محکومیت شدید اقدامات ناجوانمردانه اشرار و شهادت دو روحانی گفت: ماه مبارک رمضان ماه ادب است، احترام عظمت و ماه وحی و حمله شیطان و تکفیر به این روحانیون در مشهد، قلب هر مسلمانی را بشدت به درد می آورد، لذا ما روحانیون اهل سنت به شدت این عمل را محکوم می کنیم.

وی گفت: به راستی این گونه اقدامات بزرگترین خطا و جرم در ماه مبارک رمضان است و عملی نابخشودنی است.

وی افزود: این گونه اعمال ناشایست در راستای اختلاف مذاهب اسلامی و قطعا صهیونیستی و تکفیری است بنابراین هرگونه هتک حرمت به حرم و نمازگزاران رضوی محکوم است.

باید بگویم؛ همزمان با سومین روز از ماه مبارک رمضان ساعتی پیش دو دانشجوی حاضر در بارگاه پیامبر اکرم (ص) با ضربات چاقو به فردی که هویت وی در حال بررسی است حمله کردند.


dbcfcd1f 8e37 4ead 873d 187bcb11b631 خبر خاکستری


من یک جمعه اهل سنت از بیجار دارم:


هدف اصلی سران تکفیری ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است/ شهادت رمز پیروزی انقلاب است.

استاد لحمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: شهادت و مجروح شدن سه دانش آموز در صحن انقلاب حرم رضوی برای جداسازی شیعه و سنی انجام شد.

ماموستا لقمان محمدیان، امام جمعه اهل سنت بیجار به کُردتودی گفت: و آدم متوهم دردناک است.

وی افزود: شهادت و مجروح شدن این عزیزان را در خدمت مقام معظم رهبری و خانواده محترمشان تبریک و تسلیت می گوییم و به رهبران تکفیری اعلام می داریم که اینجا ایران اسلامی است، سرزمین وحدت، برادری، وحدت، صداقت، عزت، شجاعت و شهادت.»

امام جمعه اهل سنت بیجار ادامه داد: اینجا سرزمین حاکمیت قرآن کریم است، بدانید که مردم مسلمان ایران اسلامی در پناه کلام الله همواره راه برادری و عزت را ادامه خواهند داد.

ماموستا محمدیان گفت: لازم است دعوت شدگان با اشاره به اصل وحدت ایمان و اسلام سعی در تنویر افکار عمومی نسبت به خطرات تکفیر و هذیان های آن داشته باشند و مردم را از خطرات این فرقه متوهم آگاه کنند. برادری.”

وی با تاکید بر اینکه هدف تکفیری ها ایجاد تفرقه بین ائتلاف شیعه و سنی است، گفت: دشمنان انقلاب باید بدانند که یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایجاد وحدت بین شیعه و سنی است که اختلافات بیشتر خواهد شد. .


cae72300 29c2 4ef2 8e25 74834bac2add خبر خاکستری


ماموستا بختیاری از علمای اهل سنت کردستان


شهادت روحانیت در حرم رضوی بشدت محکوم شد/ وحدت ضروری ترین نیاز امروز جامعه است

ماموستا بختیاری از علمای اهل سنت کردستان با محکومیت اقدامات تروریستی بزدلانه و بی شرمانه شهدا در حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: شهادت و حمله به روحانیون در ماه مبارک رمضان برای تفرقه بین مسلمانان و شهادت. روحانیونی که در راه اسلام و خدمت به مردم محروم شدند، قطعاً بی پاسخ نخواهند ماند.

استاد آرمان بختیاری امام جماعت و مدرس مسجد الامان فرماندار سنندج در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: در سومین روز ماه مبارک رمضان حمله تروریستی به حرم رضوی به شدت محکوم شد و ما روحانیون اهل سنت نیز این موضوع را محکوم کردیم. تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا (علیه السلام) و روحانیت محترم امری بسیار ناپسند و شیطانی و شاید کمتر تلقی می شود زیرا در ماه رمضان به فرموده پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) جنود شیطان به هر جنایتی به زنجیر کشیده می شوند. و آزار و اذیت و در واقع مقصر اصلی این اختلافات و این تحرکات و تفرقه ها رژیم ملعون صهیونیستی، آل سعود فاسد و تکفیری ها، تروریسم و ​​جبهه های افراطی مذهبی هستند.

وی گفت: دشمنان به هر نحو ممکن علیه اسلام و نظام توطئه کرده اند و هدفشان واقعا تیشه به ریشه اسلام و انقلاب است. این سه روحانی که به درجه شهادت نائل آمدند، از روحانیون جهادی و مخلصی بودند که سال ها در کنار مردم بودند.


وحدت ضروری ترین نیاز جامعه امروز است

این معلم اهل سنت گفت: اتهام شرک به مسلمانان و جدایی آنان از یکدیگر بی معنی است و در حالی که «توحید» یکی از اصول اساسی اسلام است، اما افسوس که گاهی شیطان مردم را وسوسه می کند و آنها را اشتباه تلفظ می کند. او می دود.

وی بیان کرد: آیه «تسلیم در برابر خدا و اطاعت از رسول» خداوند بارها در قرآن مسلمانان را به اطاعت از پیامبر سفارش کرده است و باید دید پیامبر در امور روزمره خود در حکومت خود چگونه عمل می کرد.

همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی معتقد به توحید و قرآن و پیامبر اسلام هستند، پس چه چیزی می تواند ما را از خدای متعال جدا کند که در قرآن به ما دستور داده که از تفرقه پرهیز کنیم و با دیگران نزاع نکنیم؟ بیایید باشیم

وی با اشاره به اینکه وظیفه همه ما علمای شیعه و سنی این است که مردم را نصیحت کنیم و به یکدیگر محبت کنیم، دعوت به مدارا و فریب خوردن دشمن را نخوریم، افزود: ما آن را درک نمی کنیم و واقعاً رنج می بریم و دشمنان خوشحال می شوند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید