اندیشه مقاومت در برابر سلطه یکی از آرمان های جوامع بشری در طول تاریخ بوده است/ سردار سلیمانی نماد وفاداری به بیت المقدس است.


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1835098

جواد سرگلزی گفت: اندیشه مقاومت در برابر سلطه و استقلال همواره آرمان جوامع بشری در طول تاریخ و تنها راه نجات مردم فلسطین از سلطه رژیم غاصب صهیونیستی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد سرگل زایی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به مشارکت مردمی در روز جهانی قدس گفت: روز جهانی قدس روز جهانی اسلام است. نام این روز توسط امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اولین مسلمانان است.


وی افزود: بزرگداشت این روز توسط مسلمانان جهان نشان از اتحاد و همبستگی بین آنها برای رسیدن به آرمان مشترکی به نام بیت المقدس است و این به معنای زنده بودن آرمان قدس است، آرمانی که می تواند مسلمانان را با عقاید مختلف متحدتر کند. و ادیان «در نتیجه امکان بررسی بیشتر مصالح جهان اسلام فراهم می شود.


این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دستاوردها و پیروزی های جبهه مقاومت در یمن، عراق، لبنان و سوریه و به ویژه فلسطین اشغالی گفت: تاریخ نتیجه را به وضوح نشان داده است: «آشتی اعراب منطقه با این رژیم چیزی جز افزایش اشغال و تصرف سرزمین فلسطین برای فلسطینیان نیست.


وی گفت: مقاومت تنها راه پیروزی فلسطینیان است. در یمن و عراق و لبنان و سوریه باشید تا در دام استکبار و سلطه گرفتار نشوید.


وی گفت: امروز اگر نام فلسطین در جهان باقی مانده است، قطعا به خاطر مقاومت جنبش های اسلامی فلسطین در برابر اشغالگری اسرائیل است وگرنه امروز نامی از آن باقی نمی ماند و به خاطره تاریخ خواهد پیوست. “


سرگلزی با اشاره به قتل‌ها، جنایات، اقدامات نژادپرستانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه کودکان، زنان و زندانیان، تصریح کرد: نژادپرستی ویژگی اصلی صهیونیست‌ها است، زیرا این فرقه دینی معتقد است که خدمتگزاری جز آنها و فقط این قوم نیست. وی ادامه داد: «کسانی هستند که در دوران اخیر پیشرفت خواهند کرد. ناسیونالیسم صهیونیستی و اعتقادات افراطی آنها به ادیان دیگر باعث شده است که از بدو تأسیس خود به عنوان یک حکومت جنایات زیادی مرتکب شوند که نمونه های بسیاری از آنها وجود دارد.


وی افزود: این استکبار چیزی جز تفکر ناسیونالیستی و فاشیستی به آنها نداده است، تفکری که زمانی منجر به تشکیل موسولینی در آلمان هیتلری و ایتالیای موسولینی شد که طی آن ده ها میلیون نفر جان باختند. همانطور که تاریخ نشان داده است، گروه های مذهبی افراطی چپ صهیونیستی چیزی جز نابودی سایر ملت ها نخواهند داشت.


این کارشناس سیاسی با اشاره به نقش و جایگاه سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در ماجرای قدس، اذعان داشت: سردار سلیمانی نماد وفاداری به آرمان بیت المقدس است و مانع عملیات برای وی نشد.


وی با اشاره به شهید قدس، تبیر اسماعیل هنیه، خطاب به حاج حاجیم گفت: اراده قوی سردار سلیمانی و ارادت خالصانه سردار سلیمانی به آرمان جهان اسلام یعنی قدس همواره انگیزه حرکت ایشان برای آزادی قدس شریف بوده است. از این شهید بزرگوار در راه مقاومت، توانمندی و پیشرفت حمایت کنید. تاریخی است و همواره توسط رهبران جنبش های مقاومت فلسطین به رسمیت شناخته شده است، تا جایی که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر حماس، سلیمانی را شهید می خواند.


وی ادامه داد: اندیشه مقاومت در برابر سلطه و استقلال همواره در طول تاریخ برای جوامع بشری ایده آل بوده است. خاستگاه مقاومت، ویژگی شخصیتی بارزی است که در چهره حاج قاسم سلیمانی می توان یافت.


سرگلزی با اشاره به نفرت مردم منطقه، ایران و جهان از اسرائیل و صهیونیسم بین‌المللی، گفت: تفکر اشغالگری و استفاده از زور برای رسیدن به اهداف در ذات اندیشه صهیونیستی وجود دارد. سرزمین هایی که جمعیت آن مسلمان است اما در آرمان گرایی رژیم صهیونیستی تعریف شده است.


وی گفت: اسرائیل می‌خواهد با پیوستن به پروژه‌هایی مانند ابراهیم که توسط آمریکا آغاز شده، خود را کشوری صلح‌آمیز در کنار اعراب نشان دهد، اما تاریخ و حافظه ملت‌ها هرگز جنایات این رژیم در تجاوز به سرزمین‌ها و شهرک‌ها را فراموش نخواهد کرد. “


این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: طرح ابراهیمی که بین چند دولتمرد از کشورهای عربی شکل گرفت اما در بین جوامع این کشورها و مردم منطقه مشروعیتی ندارد، بزرگداشت روز قدس در جهان اسلام نشان می دهد که مسلمانان بدون توجه به دولت هایشان در این مورد. آنها به دنبال نجات اورشلیم از چنگال غاصبان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید