شهید سلیمانی تاریخ نگار و تحول آفرین جوامع بشری است

ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797943

مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: حضور 40 ساله این شهید در جبهه های مختلف جنگ چه در دفاع مقدس و چه پس از آن و حضور در منطقه و جبهه مقاومت دلیلی جدی بر استکبار ستیزی است. شهید سلیمانی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه رهیاب، مینا بیابانی امروز (سه شنبه 14 دی ماه) در همایش دختران حاج کاسم که در حسینیه ثارالله اهواز برگزار شد، درباره ویژگی های شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: این به یک اسطوره بزرگ برای مردم ایران، کشورهای منطقه تبدیل شده است. و حتی آزادی خواهان و آزادگان جهان و حتی فراتر از آن توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان یک اندیشه و مکتب معرفی شد.

مسئول جامعه بانوان بسیج کشور با بیان اینکه شهید سلیمانی دارای ویژگی هایی بود که به این درجه از نفوذ و جایگاه در جامعه رسید، افزود: یکی از ویژگی های بارز این شهید سعید ایمان عمیق و ایمان به خداوند متعال است. متاسفم.

وی افزود: ایمان فراوانی که در میان بحران ها و در همه سختی ها و نتیجه گیری ها به او اطمینان می داد جز خدا را نمی دید و به جز خدا متوسل نمی شد و همین امر به فرموده مقام معظم رهبری از او مردی سخت گیر ساخت. بحران ها؛ ایمانی که با امید به آینده در دلش رشد کرد و با آن ایمان در دل بحران ها با آرامش تصمیم گرفت و به بزرگترین سختی ها و کشمکش ها سرازیر نشد و چنین کوهی استوار بود.

بیابانی اخلاص را از دیگر ویژگی های شهید سلیمانی می داند و تصریح می کند: اخلاص که از عمق ایمان و برخاسته از روح پاک این شهید است و شهید سلیمانی تمام نیت خود را به خدا نزدیک می کند و سعی می کند به رحمت و رحمت آن حضرت برسد. خداوند. و این برای همه نیست.

وی با اشاره به اینکه همه دوستان و نزدیکان این شهید اذعان دارند که درجات و منزلت نظامی این شهید در سراسر جهان در رفتار وی تغییری نکرده و همچنان بر اعتقادات خود ثابت قدم است، گفت: محبوبیتی که بعدا 2 سال است که شاهد شهادت ایشان نه تنها در کشور و منطقه، بلکه در سراسر جهان هستیم.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور شخصیت شهید سلیمانی را استکبار ستیزی دانست و اذعان داشت: مخالفت و دشمنی با مستکبران و حمایت از مظلوم از صفات و ویژگی های خداوند است و این را در آیات می بینیم. قرآن و شهید سلیمانی در همه حال. وارد میدان جهاد شد و استکبار ستیزی را یکی از اهداف مهم خود قرار داد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی نمونه درخشان استکبار بود خاطرنشان کرد: حضور 40 ساله شهید در جبهه های مختلف چه در دفاع مقدس و چه فراتر از آن و حضور در منطقه و جبهه مقاومت دلیل اصلی استکبار ستیزی شهید سلیمانی بود. .

بیابانی گفت: به دلیل عظمت این شهید سعید عده ای می خواستند او را در مقابل ولایت قرار دهند اما شهید سلیمانی نه تنها ولایی ترین رزمنده و جهادگر، بلکه ولایی ترین انسان بود. او ولایت اهل بیت (ع) را داشت و این عشق به قدری عمیق بود که در اعماق افکارش جاری می شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همین عشق و علاقه به معصوم(ع) این شهید را به سرچشمه فیض ولایت پیوند می دهد، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی یقین دارد که فقاهت ادامه نهضت، تفکر و جریان فکری انبیای الهی است. ایشان برای اطاعت از ولی فقیه کاملاً ظاهری و آشکار بودند و نه تنها در عمل و گفتار و رفتار از ولایت اطاعت می کردند، بلکه همواره مردم و دوستان و آشنایان و مسئولین را به رعایت اولویت اول ولایت در سخنان خود توصیه می کردند. رفتار. .

مسئول جامعه بانوان بسیج افزود: بسیاری از افراد با رسیدن به جایگاه بالا به دلیل محدودیت وجودی از استان خارج می شوند و نمونه هایی از این قبیل افراد را حتی در مسئولان ندیده ایم اما شهید سلیمانی ایمان و اخلاص زیادی داشت. از خط ولایت و اطاعت نگذشته و از این راه مقدس عدول نکرده است.

وی با بیان اینکه محبوبیت شهید سلیمانی از دیگر ویژگی های روحی و فکری این شهید است، تاکید کرد: شهید سلیمانی از دل مردم بیرون آمد، در دل مردم رشد کرد و در کنار مردم ایستاد و مردم خوزستان نیز این موضوع را لمس کردند. مسئله در برابر سیل ویرانگر یکی از خصوصیات والای این شهید بود که او را قاسم سلیمانی کرد.

بیابانی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی به دلیل ایمان قوی و اخلاص فراوان به یک مکتب و مکتب تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از اسطوره ها و قهرمانان جهان دارای توانایی های متفاوتی هستند که برخی از این اسطوره ها و قهرمانان محدود به جغرافیای محدودی است؛ از این رو بسیاری از اسطوره ها و قهرمانان جهان توانایی های متفاوتی دارند. یک نفر می تواند قهرمان روستا، شهر یا استان خود باشد یا قهرمان ملی باشد یا قهرمان بین المللی شود و در تمام دنیا شناخته شود.

وی گفت: شهید سلیمانی بیش از یک قهرمان ملی بود، اما تاریخ نگار و تحول آفرین جوامع بشری بود، هست و خواهد بود و اندیشه این شهید در تاریخ و تا زمانی که دنیا و بشریت وجود دارد، مطرح است. اندیشه شهید سلیمانی در جهان تغییر می کند. و سیرهای ناب فکری ایمان و آزادی و جهاد و استقامت را طی می کند و همین ویژگی ها حاج قاسم را پیشوای دل ها کرده است.

رهبر بسیج کشور گفت: قبل از انقلاب اسلامی در تاریخ یا حتی افسانه ها به دنبال اسطوره ها، افسانه ها و قهرمانان بودیم اما به لطف خدا و انقلاب اسلامی و اندیشه امام امت و مقام معظم رهبری و مکتب اسلام. انقلاب، هر روز پس از انقلاب با ظهور اسطوره ها در کشور مواجه هستیم. اسطوره هایی که نه تنها در کشور، بلکه در سرتاسر جهان به عنوان قهرمانان ملی شناخته می شوند و اسطوره ها و الگوها مورد پذیرش و تمجید مردم جهان قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی نیز از آن اسطوره هایی است که در بطن تاریخ باقی می ماند و به حرکت و نهضت ادامه می دهد، یادآور شد: شهید سلیمانی در مکتب امام راحل تربیت و پرورش یافت و به مکتب عالی تبدیل شد. رهبر انقلاب این نشان دهنده پویایی مکتب انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید