گام بزرگ انقلاب در توسعه بزرگترین بندر مسافری کشور / تحقق جابجایی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در بندر شهید هاکانی

ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803462

بندر شهید حقانی بندرعباس که در حال حاضر بزرگترین پایانه مسافربری دریایی کشور است، قبل از انقلاب اسلامی تنها چند قایق کوچک برای جابجایی مسافر و کالا داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; هرمزگان با قرار گرفتن در جنوبی ترین نقطه کشور با وجود نعمت های بزرگ خداوند در طول تاریخ همواره مورد توجه بوده است.

در مجاورت هرمزگان با دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان، با عنایت الهی، گاز، نفت و … آثار تاریخی و طبیعت بکر باعث شده است که هرمزگان همیشه در کانون توجه قرار گیرد، اما چقدر به آن توجه می شود. توسعه و مراقبت از بومیان منطقه، سوالی است که تاریخ به آن پاسخ داده است.

اگر نگاهی گذرا به تاریخ هرمزگان داشته باشیم در می یابیم که قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در هرمزگان، اگرچه بخشی از حاکمیت ایران اسلامی بود، اما برکات بی شمار آن یا مورد غفلت شاه و یا در اختیار بیگانگان قرار داشت.

5d42de44 1f9c 4907 8ac6 6553c09be0b8 خبر خاکستری

بندر شهید هاکانی در مسیر توسعه و پیشرفت

مظلومیت هرمزگان همین بس که قبل از انقلاب نه تنها دانشگاه نبود، بلکه پزشکان خارجی از هند و بنگلادش در این شهر ساحلی حضور پر رنگی داشتند.

دریا که از نعمت های بزرگ خداوند است، مثل خیلی چیزهای دیگر، قبل از انقلاب مورد غفلت قرار گرفت. بنابراین این قرائت گسترده از خدا فقط برای ماهیگیری و مقدار کمی تجارت دریایی استفاده می شد.

بندر شهید هاکانی بندرعباس که در حال حاضر بزرگترین پایانه مسافربری دریایی کشور است، قبل از انقلاب اسلامی تنها چند قایق کوچک برای جابجایی مسافر و کالا داشت.

بندر شهید هاکانی بندرعباس هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است که هر ساله علاوه بر جابجایی مسافران بومی به کشم و هرمز; همچنین با کمک شناورهای مجهز و مدرن تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی را جابجا می کند.

a0807b06 0d87 446d a565 3a2910f87fae خبر خاکستری

حمل یک میلیون و 429 هزار و 737 مسافر از طریق بندر شهید هاکانی

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال یک میلیون و 900 هزار مسافر و گردشگر از بنادر شهید هاکانی و هرمز جابه جا شدند که 77 درصد افزایش داشته است. در مدت مشابه سال گذشته

محمد حسینی ادامه داد: از این تعداد مسافر و گردشگر، یک میلیون و 429 هزار و 737 مسافر از بندر شهید هاکانی به جزایر کشم و هرمز سفر کردند که در این مدت 60 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با جابجایی 436 هزار و 165 مسافر و گردشگر در مسیر دریایی از بندر هرمز به بنادر کشم و شهید هاکانی، این حجم تردد نسبت به سال گذشته 171 درصد افزایش داشته است.

در حال حاضر پیشرفت انقلابی را می توان بزرگترین پایانه مسافربری دریایی کشور بندر شهید حکانی دانست که توسعه آن بی شک به برکت انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید