افزایش 28 درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام


ساعت: 20:00
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811243

سید احسان هندوزی گفت: نسبت به ماه های گذشته تلاش های خوبی برای تسریع روند ترخیص کالا از بندر امام خمینی (ره) صورت گرفته و عمده کالاهای فروخته شده در این بندر 28 درصد افزایش یافته و مقاومت و رسوب گذاری نیز افزایش یافته است. کالاها 22 درصد کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی روز جمعه در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: در ماه پایانی سال حجم گمرکات و تجارت افزایش می یابد و مهم تر شود.”

وی با بیان اینکه بیشتر کالاهای اساسی و حبوبات از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد و حمل می شود، افزود: با توجه به ناکارآمدی پیش از این، در ماه های اخیر حجم لجن و ماندگاری کالا در این بندر افزایش یافته است. .

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه کارکنان بندر امام خمینی (ره)، گمرک و املاک در بازدید امروز خود توضیحات لازم را در خصوص مشکلات و مشکلات این بندر برای رفع مشکلات موجود ارائه کردند، گفت: ماه های گذشته تلاش های خوبی برای تسریع روند ترخیص کالا از بندر امام خمینی (ره) صورت گرفته و عمده کالاهای فروخته شده در این بندر 28 درصد افزایش و دوام و ته نشین شدن کالاها 22 درصد کاهش یافته است.

خمینی هندوزی در خصوص ذرت و برنج انبارهای بندرامام افزود: با توجه به عدم تایید سازمان استاندارد این کالاها دستور لازم برای تسریع در امحای آنها صادر شده است.

وی گفت: روند فرآوری کالاهای اساسی و غلات نسبت به سال گذشته و ماه های قبل یک پله پیشرفت داشته است اما همچنان 2 میلیون و 100 هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد که تعیین نشده و تعیین نشده است. به امید خدا تا پایان فروردین ماه سال آینده این اجناس تعلق می گیرد.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه این مدت ماندگاری کالا مورد قبول دولت نیست و باید در ترخیص کالاها تسریع شود، گفت: واردات اکثر کالاهای اساسی و حبوبات از طریق شرکت های مرتبط با دستگاه های دولتی انجام می شود تا هزینه های تاخیر در آن به کشور وارد شود. و نگهداری کالا در بنادر بر عهده بودجه عمومی و دولت است که اصلا قابل قبول نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید